Mieszkańcy Osiedla Stawki, którzy odwiedzili naszą redakcję wskazali na problem ciężarówek z dużym tonażem, które przejeżdżają, szczególnie w godzinach nocnych przez osiedle. Chodzi tu głownie o ulice tj. Hubalczyków czy Sikorskiego, a także ulica Szmaragdowa.
- Po pierwsze w rejonie ulicy Hubalczyków mamy szkołę i chyba częste przejeżdżanie TIR-ów to nie jest najlepszy scenariusz dla jej sąsiedztwa- słyszymy. A do tego ciężkie transporty upodobała sobie godziny nocne i ich przejazdy to nic miłego, jak się śpi, albo raczej próbuje spać. Tak dzieje się w bliskości bloków przy ulicy Sikorskiego. Mieliśmy spokój, jak było ograniczenie tonażu na tych ulicach, ale nagle ono zginęło, a dla nas stało się to z niezrozumiałych przyczyn.
Jak słyszymy w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim ograniczenie tonażu faktycznie istniało, ale w związku z realizacją inwestycji polegającej m.in. na budowie ronda na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada i ul. Jana Samsonowicza gdyż zostało zamknięte dla ruchu w 2022r. Na czas budowy wyznaczone zostały objazdy, jednakże część pojazdów ciężarowych zmierzających do terenów w rejonie Celsa Huty Ostrowiec nie korzystała z wyznaczonych objazdów przejeżdżając przez drogi bez ograniczeń tonażu, na których duże natężenie ruchu pojazdów ciężarowych mogło powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich niszczenie. Taka sytuacja wystąpiła m.in. ul. Szmaragdowej, ul. Sikorskiego, ul. Hubalczyków, ul. Ogrodowej, na których znacznie wzrosło natężenie ruchu pojazdów ciężarowych. Do zarządcy dróg gminnych wpływały liczne sygnały od mieszkańców, radnych o powyższych uciążliwościach i zagrożeniach. Wówczas to zarządca drogi opracował projekty organizacji ruchu drogowego dla ww. ulic zakładające wprowadzenie czasowego ograniczenia tonażu do 3,5t, które zostało wprowadzone od dnia 8.04 do 31.12.2022r. (tj. do czasu planowanego oddania do ruchu ronda przy ul. 11 Listopada/Jana Samsonowicza).
Jak słyszymy do tej chwili do Urzędu Miasta nie wpłynęły sygnały od mieszkańców dotyczące ewentualnych uciążliwości związanych z ciężkim transportem i koniecznością ograniczenia tonażu na ulicach tj. Hubalczyków czy Sikorskiego. Jeśli istnieje taka potrzeba to ostrowczanie muszą wytoczyć ponowną batalię w tej sprawie, tak jak to miało miejsce w czasie remontu newralgicznego ronda.
Czy po latach zaniedbań DK9 bęzie wyremontowana?
Dopóki sprawami Ostrowca będą zarządzać Kielce dopóty będziemy traktowani po macoszemu według wieloletniej zasady " a co tam Łostrowiec" - chyba nie trzeba przytaczać tu przykładów z okresu powojennego bo zawsze byliśmy i jesteśmy dymani przez władze tego "województwa"
memor
12:10, 2025-07-10
Czy po latach zaniedbań DK9 bęzie wyremontowana?
Oddział GDDKiA w Kielcach, to najgorszy oddział w kraju. Dla tego oddziału liczy się tylko S7, S74, DK73 i DK42 do Starachowic, reszta jest nieważna. Tak chciał poprzedni dyrektor, z PiS. Obecnie, mimo zmiany dyrektora, myślenie tam nie zmieniło się. Gdyby Ostrowiec miał poważnych parlamentarzystów, a nie ma, niestety, to może by chociaż lobbowali za poważną modernizacją DK9. A oni byli za oszukańczą, bo niezgodną z decyzją środowiskową, jednojezdniowym krótkim odcinkiem obwodnicy Ostrowca. Nic się nie zmieni, z takim podejściem GDDKiA i brakiem zainteresowania przez parlamentarzystów.
zatroskany
11:57, 2025-07-10
Dyrektor szpitala Dariusz Tumulec zrezygnował!
Osiągnięciem tego pana jest to ,że załapał się do towarzystwa"czy dycha starczy" i dzięki temu moze należeć do grona ostrowieckich milionerów.
?!?!
17:43, 2025-07-09
Dyrektor szpitala Dariusz Tumulec zrezygnował!
Pisze sie o zarobkach szczegolnie wysokich, jak na ostrowieckie realia. A jakies sa osiagniecia tegoz dyrektora i ten ogrom wlozonej pracy?
pacjent
14:55, 2025-07-09
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz