Zamknij

Prezydent Jarosław Górczyński obroni swą niewinność

19:53, 25.07.2018 Aktualizacja: 20:19, 25.07.2018
Skomentuj

Prokuratura Rejonowa w Skarżysku -Kamiennej postawiła Prezydentowi Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosławowi Górczyńskiemu, zarzuty przekroczenia uprawnień w związku z przetargami na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy.?php>

Prezydent uznał takie posunięcie za przejaw walki politycznej.?php>

-W toku śledztwa, dotyczącego postępowań przetargowych w sprawie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, zebrano obszerny materiał dowodowy w postaci przede wszystkim dokumentacji przetargowej, zeznań świadków oraz opinii biegłego z zakresu zamówień publicznych ?mówi prokurator Daniel Prokopowicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Kielcach.?php>

Materiał ten dał podstawę do przedstawienia w dniu 20 lipca 2018 r. Jarosławowi G., pełniącemu funkcję Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, zarzutu związanego z przekroczeniem uprawnień w związku z bezpodstawnym unieważnieniem w 2016 r. dwóch postępowań przetargowych i odrzuceniem złożonych w nich prawidłowych ofert, złożeniem fałszywego oświadczenia co do okoliczności mającej znaczenie prawne, tj. w przedmiocie braku istnienia okoliczności wykluczających go od rozstrzygania w tej kwestii, a następnie podjęcie decyzji o wyborze ofert z wolnej ręki w obu w/w postępowaniach. Skutkowało to wyborem oferty o 1.884.010,49 zł droższej od bezpodstawnie wykluczonej oferty konkurencyjnego podmiotu.?php>

Jarosław G. nie przyznał się do popełnienia zarzucanego mu przestępstwa. Złożył wyjaśnienia, które są sprzeczne z ustaleniami śledztwa. Za zarzucany mu czyn grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.?php>

Oświadczenie Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosława Górczyńskiego w sprawie zarzutów Prokuratury Rejonowej w Skarżysku ?Kamiennej?php>

"Nie zgadzam się z zarzutami prokuratury, jestem niewinny. Jest to, niestety, element walki politycznej na trzy miesiące przed wyborami, o czym mówił już kilka miesięcy temu na sesji Rady Miasta, były radny klubu PiS. Przykro, że moi przeciwnicy polityczni stosują takie metody. To nie jedyne postępowanie, które toczyło się na podstawie donosów, aby zdyskredytować mnie jako prezydenta w oczach mieszkańców. Przypominam chociażby sprawę dotyczącą budowy otwartych basenów na ?Rawszczyźnie?. Jestem spokojny o wynik postępowania. Moje działania zawsze nacechowane są dbałością o dobro mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego. "?php>

Prezydent Jarosław Górczyński zgadza się ponadto na używanie pełnego imienia i nazwiska oraz pełnego wizerunku swojej osoby w tekstach dotyczących wyżej wymienionej sprawy.

(Wiesław Rogala)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

i stala sie jasnoosci stala sie jasnoosc

0 0

...jest dodane . arhimedes krzyknal eureka ja przyznaje sie do bledu w podaniu danych i za podrejzliwosc gazete i redakcje przepraszam. Nie powiem co krzyknalem, w kazdym razie zaczynalo sie na O! a konczylo jest dodane. W kazdym razie oskarzenie o stronniczosc bylo bezpodstawne zwracam honor redakcji. Oby wszyscy w tym miescie byli nacechowani taka rzetelnoscia. Komentarze nie zawsze moze sa trafne, ale to mieszkancy miasta i czytelnicy gazety powinni oceniac ich trafnosc, sens i zgode z prawda. Myslalem ze jestem nieomylny, a tu sie okazuje ze pierwszy musze rzucic kamieniem. Nie zmienia to mojego zniesmaczenia dzialanem wlodarzy po osuwisku i brakuje mi bardzo chocby malutkiego slowa przepraszam od osob ktorych przeciez nie musze wymieniac, bo wszyscy ich znamy. Przynajmniej wiem ze po stronie mieszkancow jest Gazeta Ostrowiecka. Dzieki.

01:12, 01.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pegasus1Pegasus1

0 0

Szanowni Państwo.
Dlaczego piszecie, że prezydent Górczyński obroni swą niewinność?
Dajecie tym samym dowód, że stoicie po jego stronie, a powinniście być bezstronni.
Nie opisaliście, czego dotyczą zarzuty., ile miasto straciło pieniędzy na wybraniu przez p. Górczyńskiego firmy REMONDIS. Większą część artykułu zajmuje oświadczenie J. Gorczyńskiego.
Wygląda na to, że już prowadzicie jego kampanię wyborczą, choć oficjalnie kampanii jeszcze nie ma.
Ciekawe czy opublikujecie ten komentarz, czy może zadziała wasza cenzura.

11:00, 01.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dbajmy o czystosc prDbajmy o czystosc pr

0 0

Ma prawo sie bronic i dopoki sie nie obroni nie mamy prawa go osadzac. Zarzuty to nie wyrok. Jesli wina zostanie udowodniona podstawimy mu pod urzad taczki, jesli sie obroni uznamy ze to nieczysta gra polityczna.

12:54, 02.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

analitykanalityk

0 0

Kto mi wytłumaczy dlaczego w Ostrowieckiej Spółdzielni Mieszkaniowej opłata za dzierżawę pojemników na śmiecie jest wyliczana nie od liczby osób mieszkających w mieszkaniu tylko od pola powierzchni mieszkania? Wywóz śmieci liczy się od osoby - 7,50zł. To zrozumiałe, bo im więcej osób w mieszkaniu to tym więcej śmieci produkują. A dlaczego opłate za dzierżawe pojemników nie liczy się od ilości osób tylko od powieszchni mieszkania? MIeszka 1 osoba w dużym mieszkaniu to płaci więcej niż 5 osób które mieszka w małym mieszkaniu.Hmmmm

00:25, 19.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chce byc wazny choc Chce byc wazny choc

0 0

Do tego komentarza powyzej... Bo za mieszkanie placi wlasciciel, a nie wszyscy mieszkancy. Zbiorowa odpowiedzialnosc i komunizm sie skonczyl, ...chociaz spoldzielnie mieszkaniowe nie. Spoldzienia Mieszkaniowa zamiast byc naszym biurem bardziej sie czuje wlascicielem naszych mieszkan i tu jest problem towarzyszacy wszelkiemu zlu na tym polu. Ale to sie niedlugo skonczy. Precz ze Spoldzielnami kingsajz dla kazdego ! ...chyba... Jednak, nie wszytko co bylo komunistyczne bylo zle, warto o tym pamietac i nie niszczyc rzeczy dobrych, przynajmniej w tych czesciach ktore byly dobre. Zarzadzanie smietnikami bezapelacyjnie bylo wtedy lepsze. Bylo zlem koniecznym, ktore poprostu bylo w cenie stalych oplat, a nie biznesem ktory liczy za kazdy kilogram smieci i itak w tych smieciach tonie. Z tad przypadkowe pozary wysypisk. A chce jeszcze wiecej liczyc i glebiej tonac. I pewnie bedzie wiecej pozarow. O posrednikach w postaci Spoldzielni juz nie wspomne. Dawne choc komunistyczne zbieranie smieci, funkcjonowalo lepiej, bo wywoz smieci byl kosztem, a nie biznesem. A teraz np taka Spoldzielnia proboje wsadzac swoje koszty pomiedzy mieszkancow a smieciarza, ale nie tylko to, znalazlo by sie wiecej niepotrzebnych kosztow. Dlatego cena wywozu smieci jest jak za przedluzana limuzyne i teraz nazywa sie biznesem. W przypadku wspolnych kontenrow uwzglednianie liczby mieszkancow ma statystyczny sens, ale kasowanie kazdego mieszkanca z osobnama ma taki sens jak wazenie wielkosci kupy w toalecie. Czy grubasy beda wiecej placic za scieki? A jesli ktos jeszcze przyjdzie w gosci? np drugi grubas? Tak dalismy sobie wprowadzic wodomierze.To bardzo niebezpieczne rozwazania bo, ktos moglby jeszcze dodatkowo wpasc na pomysl ze babcia klozetowa bedzie przyjmowala klocka na wage pobierala stosowna oplate i dopiero spuszczala wode. Chyba zbyt wielu chce na tym balaganie zarabiac. Wysypiskio, Firma wyworzaca smieci na wysypisko, ale tez posrednicy jak np spolzielnia, no i pewnie wladze tez cos skrobna i kazdy z nich ma swoje biuro. A to tylko na stole. Co pod stolem nie wiemy, ale domyslow nie brak. Cena za wywoz smieci jest za wysoka, bo zpietrowali nam sie urzednicy na drodze na wysypisko. No patrzcie ile urzedow dla samych smieci... To tez w efekcie placimy jak za taksowke na smietnik. A jak by tu jeszcze wyliczyc; utylizatorow i Selekcjonerorow? Firme ochroniarska? i kazdy tych tez ma swoje biuro i pracownikow biurowych... To wychodzi ze urzednikow jest wiecej niz smieci. Prawie utopia. Liczenie smieci od numeru pesel czyli od mieszkanca, poza kosztami, byloby jescze wiekszym komunistycznym systemem kontroli jednostki niz sam komunizm. Z tad zakusy by liczyc za kazdy papierek a i ofszem, ale jednoczesnie w/w boja sie balaganu, ktory wprowadzil by im misz-masz w biurokracji z powodu niemoznosci kontrolowania tego w realu: z powodu wyjazdow czesci mieszkancow na studia, za granice, do pracy, pobytu w szpitalu, nocowanie u dziewczyny na sasiedniej ulicy, w szkole, w przedszkolu na wczasach, w akademiku, czy intrnacie itp. Nie bylo by czasu napic sie kawki i jak to wszystko kontrolowac? Jak wielkie by bylo wtedy biuro, pewnie w efekcie nie bylo by czasu wywozic samych smieci. (Jesli zbyt malo masz mieszkancow w mieszkaniu nie widze problemu- wskakuj pod kolderke i popracuj nad ich liczebnoscia, lub pokoik wynajmij studentom.) A tak powaznie ten balagan ze smieciami jest niepowazny. Moim zdaniem powinno sie placic za dostep do smietnika jak za oswietlenie klatki schodowej i piwnic i problem rozwiazany. Ale chytrosc nie pozwala. Rozwiazano to wiec w taki sposob zeby nie pozbawiac Cie poczucia troski o srodowisko: Mieszkania maja przeznaczenie na rodzine mniejszą wiekszą i kawalerki i tak chyba policzono. Domowe smieci to raczej stala powtarzalna ilosc. I tutaj jest obawa by nie wdepnac, rozbijajac to na czynnliki pierwsze i lokatorow od sztuki. Pewnie w tym wyliczeniu nawet spryciarz by z kretesem utonał. Policzmy. Tak wezmy na przyklad taki malutki blok dwadziescia rodzin placi 7.50 X 20 rodzin X 3 osoby srednio to daje 450 zloty za wywoz z pod tylko jednego malego bloku. To samolot do Paryza i spowrotem jest tanszy. Bylo by chyba tansze wyeksportowanie kontenera do Chin w przypadku wiekszych blokow niz wywozenie tych smieci na wysypisko miejskie. (Jesli chodzi o oczyszczanie miasta to ja popieram komunizm). Rozwoj tego sektora powinien skutkowac rozwojem sposobow utylizacji i przetwarzania, kompostowania i selekcjonowania. A nie skutkuje. Ilosci smieci sa z grubsza znane i obliczalne, nie powinno to stanowic problemu. A stanowi. Problemem jest chytrosc i tam jest diabeł. Pomudlmy sie za nich....

20:28, 22.08.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa

Siema ZATROSKANY. Co tam wiesz na temat NACHODŹCÓW z IV RZESZY? Będą spać w ŁYSICY? Będziecie mieć wesoło 😂😂👌👌Dalej sprzątaj po PISIE🤔🤔😁😁😁

PUSTY DZBAN

17:29, 2025-05-16

Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa

Super! Teraz czas posprzątać po PiS i wziąć się porządną DK9 od Radomia do Opatowa. Dwujezdniowa w całości, m.in. z dwoma węzłami, w Boksycce i np. Rżuchowie. Prezydencie, starosto, posłowie świętokrzyscy - do dzieła! Lobbować bez ustanku.

zatroskany

12:44, 2025-05-16

Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa

Pytanie do redakcji. Czy to prawda że była ŁYSICA zmieni się w centrum relokacji wiadomych osobników? I czy jest szansa że nasi BRACIA zza zachodniej granicy, po selekcji dadzą nam kilku kopaczy na poziomie II ligi do KSZO? Wiadomość z samej stolicy Europy. Będzie ie mieć wesoło w Ostrowcu teraz, obok park miejski, MC..... Tak czy nie????

PUSTY DZBAN

12:29, 2025-05-16

Maszt idzie do rozbiórki

Siema ZATROSKANY. PIES TRĄCAŁ KAWAŁEK ŻELAZA. Weź się lepiej gazety dopytaj czy to prawda, że w upadniętej Łysicy będą relokować tych NIECHCIANYCH od Merza z IV RZESZY??? Mam pewne info ze stolicy Europy. Liczę na ciebie. Ja wiem że ich dawno przesortowali na lepszych, ale dali by chociaż kilku kopaczy do KSZO, tak na poziom II ligi.✌️💪😂😂😂Będziecie mieli wesoło tam w Ostrowcu. Szkoda.....

PUSTY DZBAN

07:14, 2025-05-16

0%