Zamknij

Dodaj komentarz

Są środki z Regionalnego Programu Operacyjnego. Będzie nowy tabor i infrastruktura miejskiej komunikacji

Wiesław Rogala 13:51, 16.10.2019 Aktualizacja: 13:39, 25.10.2025
Skomentuj

Projekt gminy Ostrowiec Świętokrzyski ? ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim - II etap? zostanie dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 ?2020. Decyzję w tej sprawie podjął obradujący pod przewodnictwem marszałka Andrzeja Bętkowskiego Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.

?php>

Alokacja w tym konkursie wynosiła ogółem 61.200.000 zł, w tym 60.000.000 zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz 1.200.000 zł z budżetu państwa. W ramach naboru wpłynęło 12 projektów, w tym 9 projektów w ramach kategorii interwencji Ścieżki rowerowe i piesze oraz 3 projekty w ramach kategorii interwencji Infrastruktura na potrzeby czystego transportu miejskiego i jego promocja (w tym wyposażenie i tabor). Uwzględniając alokację środków przeznaczonych do zakontraktowania w konkursie, wybrano do dofinansowania 4 projekty o łącznej wartości ogółem 52.587.275,31 zł, na łączną kwotę dofinansowania 44.020.406,87 zł, EFRR 42.878.771,72 zł.

?php>

Wartość projektu gminy Ostrowiec Świętokrzyski ? ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? skalkulowano na 21 798 982,50 zł. Koszt kwalifikowany ma wynieść 19 999 934,00 zł, a dofinansowanie (wkład Funduszy Europejskich): 16 999 943,90 zł.

?php>

Projekt przewiduje podjętą w partnerstwie z powiatem ostrowieckim przebudowę niezbędnej infrastruktury w rejonie mającej powstać w I etapie przedsięwzięcia nowej bazy komunikacji miejskiej tj.: przebudowę ul.11 - go Listopada od ul. Samsonowicza do ul. Ogrodowej (z zatokami, buspasem, oświetleniem energooszczędnym, ścieżką rowerową i chodnikiem), budowę ścieżki rowerowej, chodnika i oświetlenia energooszczędnego w ramach rozbudowy i przebudowy ul.Samsonowicza wraz ze skrzyżowaniem (rondo), przebudowę odcinka ul. Samsonowicza do 1 ?szej bramy Huty Celsa Ostrowiec i nowej bazy operatora (buspas, ścieżka rowerowa, oświetlenie energooszczędne).

?php>

Projekt zakłada również zakup 5 autobusów hybrydowych wraz z wyposażeniem (pojemność 350 osób), 10 wiat przystankowych, 6 tablic informacji przystankowej (inteligentny system transportowy), sprawdzarkę kontrolera, 2 punkty doładowań, 10 tys. kart oraz przeprowadzenie kampanii promującej ekologiczny transport (prasa, radio, tv, dzień darmowego transportu itp.).

(Wiesław Rogala)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

MM

0 0

Super informacje. Coś pięknego dla Ostrowca że ten projekt dostał dofinansowanie. Brawo.

14:16, 16.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

0 0

Miało być 9+1 autobusów... jest 5???

20:27, 17.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

0 0

@Piotr
W I etapie będzie 9 + 1 hybrydowy a w II etapie będzie 5 hybrydowych

super ze beda tablice elektroniczne z rozkładem jazdy

11:09, 18.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiesiekwiesiek

0 0

Niech ta inwestycja wreszcie ruszy z miejsca słyszę a wy piszecie o niej od co najmniej trzech lat ,

17:37, 19.10.2019
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mikos122Mikos122

0 0

Przydałaby się też możliwość zakupu biletów MPK w aplikacji np. MoBilet.

01:00, 20.10.2019

OSTATNIE KOMENTARZE

Jechałem obwodnicą Wąchocka

Panie zatroskany, przepraszam ale *%#)!& mi jest zwracać się do kogoś w takiej formie. Powiem Panu tak, ja wiem jak to wygląda od strony technicznej. Wiem kiedy Wąchock i Starachowice zaczęły się ubiegać o te drogi i jak zabezpieczyły teren pod te inwestycje nie-zgadzając się przez lata na inny układ trasy. I przez lata kolejny samorząd forsował tylko jedną opcję wspólnie. Widzę jak Starachowice strategicznie podchodzą do rozwoju i nie patrzą tylko na siebie. Ostrowiec nie patrzy nigdzie i tutaj nie widzę żadnej wrogiej ingerencji ze strony pisu czy po. ALE to że dostały drogę o takiej klasie 2x2 z miejsca, to jest już kwestia polityczna zgadzam się. Nie każde miasto odrazu dostaje takie możliwości. Planem co do dk9 jest wyprowadzenie tranzytu z miast, projekt proponowany pisany na kolanie chyba, przez naszych radnych kompletnie nie wpisywał sie w ramy tego zadania. Tyle mogę panu powiedzieć od strony technicznej, tym się interesuje. Nowe inwestycje drogowe, inwestycje które stanęły w miejscu, Wieluń, Opole, Augustów. Ale u nas rażąco widać winę zarządzających. Lokalna polityka u nas wygrywa z interesem miasta i mieszkańców.

Marcin

11:47, 2025-12-28

Jechałem obwodnicą Wąchocka

Panie Marcinie, najlepiej nic nie widzieć, nic nie wiedzieć i mieć klapki na oczach, np. w temacie PiSu i korzyści dla Starachowic, jakie pisie rządy dały Starachowicom w postaci setek milionów i inwestycji, właśnie takich, jak ta trasa i to od razu dwujezdniowa. Szefem PiSu w Świętokrzyskiem był gość że Starachowic, przyjaciel Kaczyńskiego, więc miasto mamusi prezesa musiało kasę dostawać na wszystko albo jeszcze więcej. Nawet prezydent Starachowic nie musiał być z PiS, wystarczyło, że był/est kryptopisiorem.

zatroskany

19:34, 2025-12-27

Jechałem obwodnicą Wąchocka

Panie Zatroskany, Starachowice walczyły o obwodnicę 15 lat, warunkiem dobrej komunikacji z s7 bylo usunięcie wąskiego gardła w Wąchocku i tutaj nieustannie sterachowiccy radni walczyli i wywalczyli obwodnicę Wąchocka a następnie Starachowic. Tam się myśli, nie ważne kto jest u władzy, ważne jest to czy miasto wie czego chce i ludzie którzy rządzą realizują konskewentnie ten cel. A Pan powinien mieć ksywkę ZAPROGRAMOWANY, bo tylko PiS krzywdzi. Prawda jest taka że Ostrowiec się sam krzywdzi, dzięki waszym wyborom. Nie wiem na kogo Pan głosuję, ale gdyby pańska partia obecnie była u władzy, i tak by to nic nie zmienilo. Ostrowiec śpi, głębokim snem.

Marcin

08:04, 2025-12-27

Jechałem obwodnicą Wąchocka

Należy życzyć P. Redaktorowi przejazdu dwujezdniową obwodnicą Ostrowca. Tylko kiedy, jeśli kiedykolwiek... Bo PiS, a jakże, chciał Ostrowiec ominąć badziewiem jednojezdniowym, zaś obecne władze nie potrafią/nie chcą tego pisowskiego pomysłu odrzucić. Definitywnie.

zatroskany

17:31, 2025-12-25

0%