Wracamy jeszcze do tematu "schodów grozy" przy ulicy Radwana, które budzą tak duże kontrowersje. Przypomnijmy, że zostały one jedynie odtworzone przez co "najazdy" nie nadają się do korzystania przez osoby z niepełnosprawnościami. Po licznych protestach i naszych prasowych interwencja jest szansa jednak na alternatywne rozwiązanie.
?php>- Zgodnie ze stanowiskiem projektanta schody na skarpie w ciągu ul. Radwana zostały zaprojektowane poprawnie- uważa Andrzej Welik - Kierownik Projektu ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Wykonane schody to odtworzenie stanu istniejącego tj. wykonanie ciągów schodów o znormalizowanych parametrach w miejscach ciągów schodów które istniały tam wcześniej. Przedmiotowe "najazdy" nie pełnią i nie pełniły również przed przebudową funkcji pochylni dla osób niepełnosprawnych. Zostały wykonane, jako odtworzenie tego co było wcześniej.
Jak słyszymy dostępność dla osób niepełnosprawnych w obrębie wieżowców przy ulicy Radwana jest realizowana według dotychczasowego układu komunikacyjnego tj. chodnikiem od strony ul. Polnej. Do chwili obecnej nikt nie zgłaszał konieczności jego rozbudowy pod kątem osób niepełnosprawnych.
?php>- Jednocześnie rozważamy możliwość zlokalizowania pochylni do chodnika przy ul. Radwana od strony ul. Denkowskiej, która stanowić będzie dodatkowe ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi- słyszymy w ŚZDW.
PKP ma program inwestycyjny! Jest Ostrowiec!
Pusty dzban bez idiotyzmów nie może komentować. Skoro te dworce, po modernizacji mają pełnić rolę miastotwórczą, to dostęp do nich musi być ułatwiony. Dwie regularne linie, to żaden problem. Proste do ogarnięcia?
zatroskany
09:43, 2025-09-25
PKP ma program inwestycyjny! Jest Ostrowiec!
I jeszcze obok zajezdnie tramwajową ZATROSKANY? Tory obok idą na starą hutę. Wrzuć na luz. Niech najpierw budynek ogarną na czas. Żeby się wcześniej nie zawalił.Ok fajne to wszystko tylko niech COŚ najpierw zrobią.
PUSTY DZBAN
09:20, 2025-09-25
PKP ma program inwestycyjny! Jest Ostrowiec!
Powodzenia w realizacji tego ambitnego planu. Teraz miasto powinno intensywnie partycypować na każdym etapie jego wdrażania, a także usprawnić dostępność komunikacyjną do dworca. Dokupić z KPO z 5 elektryków i stworzyć dwie nowe, regularne linie autobusowe. Dopilnować też budowy 3 wind do kładki, budowy kolejnej wiaty na peronie nr 1 etc., itd., itp.
zatroskany
09:11, 2025-09-25
PKP ma program inwestycyjny! Jest Ostrowiec!
Obym dożył. Pamiętam jeszcze początek lat 90 tych ,gdy jeździłem do wojska z przepustek jak ten dworzec żył. Może już wtedy byl szary ,brudny jakie całe straszne lata 90 te ale nawet w nocy było w nim sporo osób, restauracja u góry otwarta....No zobaczymy. Trzymam kciuki.
PUSTY DZBAN
05:40, 2025-09-25
0 0
Liczyłem na taką odpowiedź z kielc. Architekt tak zaprojektował, oni tylko odtworzyli, i pięknie wybrnęli pisząc ze nikt nie zgłaszał o dostępności pod względem niepełnosprawnych.
Błazenada, zróbcie już ta drogę i wypad stad bo nie pomagacie