Tylko w tym roku, do świętokrzyskiego NFZ wpłynęło ponad sto wniosków związanych z nieprawidłowościami. Wszystkie dotyczyły informacji zamieszczonych w Internetowym Koncie Pacjenta. Mieszkańcy Świętokrzyskiego sprawdzając historie swojego leczenia często odkrywają wizyty, których nie było. Chodzi między innymi o świadczenia z zakresu neurologii, logopedii czy stomatologii.
By zgłosić wątpliwości wystarczy zaledwie jeden klik i wybór z listy: Opis nieprawidłowości w zgłoszeniu/przedmiot zgłoszenia:
1. - Nie udzielono mi tego świadczenia
2. - Zapłaciłem sam za to świadczenie-nie mam dowodu wpłaty
3. - Zapłaciłem sam za to świadczenie-mam dowód wpłaty
4. - Inne
Każde zgłoszenie , które trafia do Oddziału jest dokładnie sprawdzane. Zawsze prosimy świadczeniodawcę o przesłanie dokumentacji medycznej. Najczęściej okazuje się, że powodem nieścisłości jest błędnie wpisany PESEL.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń dotyczących jednej placówki (np. gdy jest podejrzenie wyłudzenia środków finansowych z Funduszu) sprawa przekazywana jest do organów ścigania. W tym roku przekazaliśmy dwa takie wnioski. Dotyczyły świadczeń ze stomatologii i ginekologii.
Dzięki IKP można uzyskać informacje o:
Warto mieć prywatną kartę własnego zdrowia w jednym miejscu – bezpłatną aplikację Ministerstwa Zdrowia czyli Internetowe Konto Pacjenta.
Z informacji Centrum e-Zdrowie wynika, że , do tej pory Internetowe Konto Pacjenta ma już ponad 18 mln użytkowników, a aplikację mojeIKP zainstalowało już 7 mln osób.
pacjent10:28, 29.11.2024
0 0
ochrona zdrowia w tym kraju to... a już się gadać nie chce, nic tylko szczepić 10:28, 29.11.2024