W dniu 11 marca 2019 r., po godz. 17, w gminie Waśniów, doszło do kolizji drogowej.
?php>
Na miejsce zdarzenia zostali wezwani funkcjonariusze Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
?php>
-Mundurowi ustalili, że 20-letni kierujący samochodem osobowym marki BMW nie dostosował prędkości do warunków ruchu, stracił panowanie nad pojazdem i na łuku drogi zjechał z jezdni w pole, gdzie auto dachowało ? poinformowała Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Sprawca w swoim organizmie miał 0,46 promila alkoholu. Ponadto okazało się, że 20-letni mieszkaniec gminy Nowa Słupia nie posiadał uprawnień do kierowania pojazdami. Za kierowanie samochodem w stanie po użyciu alkoholu (od 0,2 do 0,5 promila) grozi wysoka grzywna oraz kilkuletni zakaz kierowania pojazdami mechanicznymi. Jednak 20?latek przed sądem odpowie również za spowodowanie kolizji drogowej oraz jazdę
?php>
bez uprawnień.
?php>
Zbyt mała przyczepność
?php>
Okres przedwiosenny nie sprzyja kierowcom. Intensywne opady deszczu przeplatane śniegiem sprawiają, że nawierzchnia drogi jest wyjątkowo śliska. Dla kierowców oznacza to konieczność zdjęcia nogi z gazu. Niestety, nie wszyscy właściwie reagują na te zmiany aury, nadal bowiem zdarzają się przypadki braku dostosowania prędkości jazdy do aktualnych warunków atmosferycznych i stanu nawierzchni. A jeśli do tego dodać stan nietrzeźwości czy ? jak w przypadku młodego pseudo-kierowcy bmw ? nietrzeźwość i jazdę bez uprawnień, to mamy niezły bajzel.
?php>
Pod i nadsterowność
?php>
Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje poślizgu: nadsterowność, gdy tylne koła samochodu tracą przyczepność oraz podsterowność, gdy w czasie skrętu przyczepność tracą przednie koła.
?php>
-W przypadku, kiedy tylne koła tracą przyczepność, należy wykonać kierownicą kontrę w celu naprowadzenia samochodu na prawidłowy tor jazdy. Jeśli zaś dojdzie do poślizgu przednich kół, kierowca powinien natychmiast zdjąć nogę z gazu, zmniejszyć wykonywany wcześniej skręt kierownicą i delikatnie wykonać go ponownie. Zdjęcie nogi z gazu spowoduje dociążenie kół przednich i zmniejszenie prędkości, zaś redukcja kąta skrętu powinna spowodować odzyskanie przyczepności i korektę toru jazdy ? mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
?php>
W nowoczesnych samochodach znajdują się elektroniczne systemy, które ułatwiają bezpieczne wyjście z poślizgu. Jeśli kierowca podróżuje pojazdem wyposażonym w system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC (Electronic Stability Control, znany także ESP), powinien starać się jak najspokojniej zareagować na poślizg i za pomocą kąta skrętu kierownicy wskazać systemowi najwłaściwszy kierunek jazdy.
?php>
?php>
Wiele współczesnych samochodów wyposażono również w system przeciwpoślizgowy ABS. Ma on nie dopuścić do zablokowania kół podczas hamowania i tym samym zapobiec poślizgowi.
?php>
-Aby maksymalnie wykorzystać system ABS podczas sytuacji awaryjnej, należy jak najszybciej wcisnąć pedały hamulca oraz sprzęgła i przez cały czas wywierać dużą siłę na pedał hamulca ? mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
?php>
Uwaga ? w takiej sy tuacji nie powinniśmy hamować pulsacyjnie (co jest zalecane w przypadku starszych samochodów, bez systemu ABS), ponieważ wydłuży to drogę zatrzymania. Nie trzeba się też obawiać wibracji występujących na pedale hamulca podczas hamowania awaryjnego ? jest to naturalne działanie systemu ABS.
?php>
Drogi nieznane
?php>
W minionym czasie sytuacja na drogach była momentami naprawdę kiepska. Wszyscy musimy to mieć na uwadze, dostosowując prędkość, a także styl jazdy, do ciągle zmieniających się warunków. Podczas jazdy w trasie, poza obszarem zabudowanym, mamy do czynienia ze zróżnicowanymi pod względem przyczepności nawierzchniami dróg. Pewne odcinki dróg są bardziej, a inne mniej śliskie. Każdy, kto o tym choćby na chwilę zapomni i w odpowiednim momencie nie zwolni, może wpaść w poślizg, stoczyć się do rowu lub zjechać na przeciwległy pas ruchu. Proszę nie ufać do końca systemom kontroli trakcji czy napędowi na cztery koła. Elektronika jest pożyteczna, ale praw fizyki nie da się oszukać. Mądry kierowca potrafi nad tym wszystkim zapanować.
?php>
Włącz światła
?php>
Ważnym elementem, dotyczącym poprawy bezpieczeństwa drogowego, jest odpowiednie oświetlenie pojazdu. Jest to szczególnie ważne w okresie, gdy szybko zmieniają się warunki atmosferyczne.
?php>
-Pamiętajmy, że przepisy zezwalają na używanie świateł do jazdy dziennej tylko podczas normalnej przejrzystości powietrza, gdy nie ma opadów atmosferycznych czy mgły ?mówi nadkomisarz Kamil Tokarski, oficer prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach. W warunkach o zmniejszonej przejrzystości powietrza używanie wyłącznie świateł do jazdy dziennej jest niebezpieczne, ponieważ oświetlony jest zazwyczaj tylko przód pojazdu. Nie zapominajmy, że korzystanie tylko ze świateł do jazdy dziennej przy złej pogodzie, słabej widoczności, jest wykroczeniem, za które grozi mandat oraz punkty karne.
?php>
Bądź widoczny
?php>
Wielu pieszych zginęło lub odniosło rany na drogach tylko dlatego, że zapomnieli przyczepić do swej odzieży elementy odblaskowe. Zostali najechani przez pojazdy jadące drogą. Może ich los potoczyłby się inaczej, gdyby byli widoczni? Może kierujący pojazdem wcześniej zatrzymałby swój pojazd lub ominął idącego mężczyznę lub kobietę i nie doszłoby do tragicznego w skutkach zdarzenia?
?php>
Przypominam, że pieszy - poruszając się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym - jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba, że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku.
?php>
Jak uniknąć poślizgu?
?php>
Przede wszystkim kierowca powinien bardzo uważnie obserwować nawierzchnię drogi, po której się porusza, i dostosować prędkość do panujących warunków.
?php>
-Należy utrzymywać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu i obserwować zachowanie kierowców jadących przed nami, ponieważ zmniejsza to ryzyko nagłego hamowania ?radzi ekspert Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Dojeżdżając do skrzyżowania, trzeba możliwie wcześnie rozpocząć wytracanie prędkości i hamować silnikiem, jednocześnie redukując biegi. W ten sposób ograniczamy prawdopodobieństwo utraty kontroli nad pojazdem.
?php>
Gdy jest ślisko należy zwolnić nie dlatego, że nie dalibyśmy rady, bo przecież Polak potrafi . Trzeba zwolnić, żeby nie narażać zdrowia i życia swego oraz innych. Co prawda to i owo potrafimy, ale pod warunkiem, że wszyscy poruszają się po drogach w sposób dla nas przewidywalny. A przecież tak nie jest. Często trzeba nagle hamować, zmienić pas ruchu lub zjechać na pobocze, bo kot, bo pies, bo pijany pieszy, bo jakaś leżąca na jezdni przeszkoda. Wtedy cały czar pryska, robi się gorąco.
?php>
Policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas jazdy i dostosowanie prędkości jazdy do panujących warunków, a także o trzeźwość podczas z korzystania z dróg. Alkohol nie idzie w parze z bezpieczeństwem, a nietrzeźwość to jedna z głównych przyczyn wypadków drogowych. Bądźmy ostrożni i uważni, wspólnie twórzmy bezpieczne drogi.
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...
W.S.
07:45, 2025-07-03
Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu
Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.
Nowy wymiar...jednak
03:27, 2025-07-03
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.
Hutnik
10:02, 2025-07-02
Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu
Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?
Nauczka
17:58, 2025-07-01
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz