Zamknij

Jak uniknąć ofiar na zebrach?

07:35, 09.10.2020 Aktualizacja: 07:36, 09.10.2020
Skomentuj

W Ostrowcu Świętokrzyskim na ul. Chrzanowskiego, na przejściu dla pieszych, została potrącona kobieta. Kierowca poruszał się autem osobowym na numerach powiatu opatowskiego.
?php>

W Ostrowcu Świętokrzyskim na ul. 11 Listopada, 71-latek kierujący samochodem osobowym marki Toyota Corolla, na prostym odcinku drogi najechał na lewą stopę przechodzącego przez przejście dla pieszych 33-latka.
?php>

Prawdopodobnie do zdarzenia doszło wskutek niezachowania należy tej ostrożności. Pieszy z obrażeniami ciała przewieziony został do szpitala.
?php>

W Opatowie na ulicy Sienkiewicza, audi prowadzone przez 72-latka potrąciło na pasach 79-letnią pieszą. Kobieta została zabrana do szpitala.
?php>

W Ostrowcu Świętokrzyskim na ul. Radwana, 64-latek kierujący samochodem osobowym marki Skoda Octavia, najprawdopodobniej na skutek niezachowania należytej ostrożności, potrącił przechodzącą przez przejście dla pieszych 69-latkę. Zarówno kierujący autem, jak i piesza byli trzeźwi. Kobieta z obrażeniami ciała została zabrana do szpitala.
?php>

W Opatowie na ul. 1 Maja, 23-letnia kierująca samochodem Renault Clio, na przejściu dla pieszych potrąciła 41-latka. Pieszy został przewieziony do szpitala.
?php>

W Jeziorku, w gminie Nowa Słupia, na drodze W751, 50-latek kierujący samochodem marki Volkswagen potrącił 85-latkę. Kobieta przechodziła przez jezdnię i była na pasach dla pieszych. Kierowca volkswagena był trzeźwy. Piesza z obrażeniami ciała została przewieziona do szpitala.
?php>

Człowiek przed maską
?php>

Statystyki policyjne są pełne od podobnych zdarzeń. Czasem trudno zrozumieć, dlaczego do nich w ogóle dochodzi. Pasy bowiem są miejscem, specjalnie wyznaczonym dla pieszych, gdzie tzw. niechronieni uczestnicy ruchu drogowego powinni być bezpieczni.
?php>

-Podstawowym błędem kierowców, zwłaszcza w rejonach przejść dla pieszych, jest niezachowanie szczególnej ostrożności, przez co nagłe pojawienie się pieszego na przejściu, tuż przed maską pojazdu, jest dla kierującego zaskoczeniem ?mówi kom. Kamil Tokarski, oficer prasowy KWP w Kielcach. Jeśli do tego pojazd porusza się zbyt szybko, to jego zatrzymanie przed torem ruchu pieszego jest niemożliwe.
?php>

Szanse na uniknięcie wypadku są jeszcze mniejsze na mokrej, śliskiej nawierzchni. Pamiętajmy, że już przy prędkościach kolizyjnych rzędu 20 ?30 km/h, może wystąpić skutek śmiertelny. Przy prędkości 50 km/h pieszy ma ok. 50 proc. szansy na przeżycie, ale już przy prędkości około 80 km/h jego szanse na przeżycie są bliskie zeru.
?php>

Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault mówią, że gdy jest ślisko, to kierowcy powinni, jeszcze przed skrzyżowaniem, nacisnąć pedał hamulca. Sprawdzą w ten sposób stan nawierzchni, ocenią przyczepność kół i w efekcie zatrzymają samochód w odpowiednim miejscu. Prawa fizyki są nieubłagane. Kiedy przy prędkości 80 km/h droga hamowania na suchym asfalcie wynosi 60 metrów, to na mokrym już prawie 90 metrów. Jeśli chodzi o pieszych, to przed wejściem na ulicę, nawet w przypadku, gdy na przejściu są światła, powinni najpierw sprawdzić, czy nie nadjeżdża pojazd.
?php>

-Pieszym zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściach dla pieszych ?podkreślają trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Prawo drogowe stanowi, że piesi nie powinni wchodzić na jezdnię spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi, czy też przebiegać przez jezdnię, zwłaszcza w miejscu do tego zabronionym. Nie powinni też zatrzymywać się na przejściu lub zawracać.
?php>

Dobre rady i złe podszepty
?php>

Co jakiś czas wmawia się pieszym, że są świętymi krowami i mogą wszystko. I wielu z nich w to wierzy, podobnie jak wielu innym kłamstwom. W efekcie dochodzi do spotkań trzeciego stopnia, gdy już nie ma możliwości zapobieżenia tragedii. Pamiętajmy: Prawo o ruchu drogowym mówi, że kierujący pojazdem ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, zbliżając się do przejścia dla pieszych, a także ustąpić pierwszeństwa osobom, które się na nim znajdują. Z kolei pieszy powinien uważnie obserwować sytuację na drodze ? zarówno przed wkroczeniem na przejście, jak i w trakcie jego pokonywania.
?php>

Bezpieczne drogi krajowe
?php>

Jak poinformowała Małgorzata Pawelec Buras z kieleckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, audytorzy i inspektorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zatrudnieni w GDDKiA, skontrolowali najbardziej niebezpieczne przejścia dla pieszych funkcjonujące na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Szczególną uwagę zwracali na takie elementy, jak prawidłowa lokalizacja i geometria przejścia, warunki widoczności na przejściu dla pieszych - w dzień i w nocy, stan i prawidłowość oznakowania pionowego i poziomego, stan nawierzchni przejścia i przed przejściem, możliwość dojścia do przejść i stan miejsc oczekiwania pieszego na przejście; prawidłowość odwodnienia obszaru przejścia, a także na prawidłowość oświetlenia samego przejścia czy miejsc oczekiwania pieszego na przejście przez drogę oraz odcinków dojazdowych do przejścia dla pieszych. Wśród najważniejszych zaleceń, jakie wydali, znalazła się m.in. konieczność ośw ietlenia każdego przejścia oraz zapewnienie wymaganej przepisami odpowiedniej widoczności. Każde przejście dla pieszych powinno być również widoczne, podobnie jak jego oznakowanie. Przejście może być wyznaczone, jeżeli istnieje skuteczna możliwość redukcji prędkości przed nim do 50 km/h.
?php>

Przejścia dla pieszych przez trzy lub więcej pasów ruchu, lub przez drogi o przekroju dwujezdniowym, nie powinny funkcjonować bez sygnalizacji świetlnej, a pieszy powinien mieć do pokonania jak najkrótszą drogę. Przy wyznaczaniu przejścia dla pieszych nie powinny one obejmować swoją długością np. zatok autobusowych, dróg rowerowych czy dodatkowych pasów ruchu.
?php>

Pieszy powinien mieć zapewnione bezpieczne dojście do przejścia dla pieszych i bezpieczną strefę oczekiwania na możliwość przejścia przez jezdnię. Dojście do przejścia i strefa oczekiwania powinny być wolne od przeszkód i posiadać udogodnienia dla niepełnosprawnych. W strefach dojścia do przejścia, jak i w strefie oczekiwania powinna być zapewniona widoczność na linii pieszy -kierowca.
?php>

Wyniki audytu zostaną wykorzystywane przez oddziały GDDKiA jako materiał pomocniczy, który pozwoli skutecznie i spójnie, na drogach zarządzanych przez GDDKiA, wyeliminować wszelkie nieprawidłowości przy lokalizowaniu nowych przejść dla pieszych oraz usprawnieniu tych istniejących. Na koniec dobra wiadomość jest taka, że audyt przejść dla pieszych będzie kontynuowany, a kolejne przejścia będą poddawane weryfikacji i analizom.

(Wiesław Rogala)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...

W.S.

07:45, 2025-07-03

Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu

Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.

Nowy wymiar...jednak

03:27, 2025-07-03

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.

Hutnik

10:02, 2025-07-02

Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu

Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?

Nauczka

17:58, 2025-07-01

0%