Obecnie już PKP S.A., nie będąc akcjonariuszem PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim S.A., wykonuje tzw. prawa z akcji Skarbu Państwa w ostrowieckiej spółce przewozowej. Pojawiają się pierwsze symptomy, które można odbierać z optymizmem co do przyszłości ostrowieckiego przewoźnika. Ostrowicki PKS analizuje chociażby możliwość przejęcia połączeń autobusowych realizowanych dotychczas prze PKS Radom.
?php>
Niepokojące wieści z ostrowieckiego PKS otrzymywaliśmy od dawna. W październiku dotarła do nas wiadomość o upadłości PKS Radom, gdzie wszyscy pracownicy dostali wypowiedzenia. Wiele osób z niepokojem patrzy w przyszłość, bojąc się, że tutaj scenariusz też może się powtórzyć.
?php>
- PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim S.A., jako operator publicznego transportu zbiorowego, na podstawie umów powierzenia, na obszarze dwóch powiatów oraz sześciu gmin, realizuje przewozy o charakterze użyteczności publicznej finansowane ze środków finansowych pochodzących z państwowego funduszu celowego: Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA) - uspokaja Departament Komunikacji Ministerstwa Aktywów Państwowych. Ponadto, PKS Ostrowiec Świętokrzyski skutecznie uczestniczy w postępowaniach przetargowych na obsługę komunikacji regularnej, umożliwiającej dojazdy dzieciom do szkół. Aktualnie ostrowiecki PKS posiada zawarte umowy w zakresie dowozu dzieci do szkół łącznie z 12 gminami (z powiatów województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego oraz lubelskiego).
?php>
We wrześniu Sąd Rejonowy w Kielcach, V Wydział Gospodarczy, Sekcja ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, zatwierdził układ PKS Ostrowiec przyjęty przez Zgromadzenie Wierzycieli w dniu 7 września 2022 roku. Jak słyszymy dziś w ocenie PKP S.A., sytuacja finansowa PKS Ostrowiec Św. ulega stopniowej poprawie. Spółka, za okres 8 miesięcy br., wygenerowała przychody z działalności przewozowej o ok. 60% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego oraz wypracowała lepszy o ok. 700 tys. zł wynik finansowy netto.
?php>
Również z informacji przekazanych przez PKP S.A. wynika, że PKS Ostrowiec Św. prowadzi rozpoznanie rynku w zakresie możliwości przejęcia części połączeń autobusowych realizowanych dotychczas przez PKS Radom. Przeprowadzone przez spółkę rozmowy z kierownictwem PKS Radom, jak również z samorządem Powiatu Zwoleńskiego, wskazują na możliwość realizacji tych przewozów, pod warunkiem pozyskania przez PKS Ostrowiec Św. taboru autobusowego. Aktualnie Zarząd PKS Ostrowiec Św. podejmuje intensywne działania, zmierzające do nabycia autobusów.
?php>
Ustaliliśmy również, że PKP S.A., wykonująca uprawnienia z akcji Skarbu Państwa w stosunku do szeregu przedsiębiorstw komunikacji samochodowej, w tym PKS Ostrowiec Św., realizuje działania, zmierzające do opracowania koncepcji dalszego funkcjonowania PKS-ów, określającej sposób wykorzystania potencjału poszczególnych PKS-ów w ramach Grupy PKP. Obecnie prace te są na etapie odbioru analiz poszczególnych spółek, wykonywanych przez doradcę, pracującego na zlecenie PKP S.A. Ponadto PKP S.A. twierdzi, że od marca 2022 r. obowiązują, korzystne dla Spółki, w aspekcie prowadzonej działalności, zapisy o zmianie ustawy
?php>
o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Ustawa przewiduje, m.in. utrzymanie do dnia 31 grudnia 2023 r. zwiększonej stawki dopłaty z Funduszu, z kwoty nie wyższej niż 1 zł, do kwoty nie wyższej niż 3 zł.
fot. Tomasz Barski
pasażer dawnego dobr10:31, 23.11.2022
Przywrócić połączenia z Ostrowca do dużych miast jak to miało miejsce przez kilkadziesiąt lat !!! Warszawa,Łódź,Lublin,Katowice,Poznań to są miasta akademickie więc studenteria chętnie by jeździła z domu i do domu.Nie wspomnę o połączeniach z polskimi uzdrowiskami czy też z Zakopanem via Kraków gdzie sezon turystyczny jest prze cały rok i zawsze będą chętni pasażerowie.
Wielka szkoda że tak zacna i zasłużona w Ostrowcu firma straciła swą renomę wśród pasażerów - przecież nie każdy dziś ma swoje auto i chęć podróżowania nim do dużych miast.
O PKS-owskim połączeniu z Ostrowca do Kielc szkoda pisać czy mówić bo wystarczy porównać ilość kursów autobusowych do Lipska i do Kielc gdzie są urzędy wojewódzkie i specjalistyczne szpitale.
zmartwiony10:11, 29.11.2022
Panie Prezydencie,
lokalne biznesy na których międzynarodowe firmy zarabiają są nierentowne.
Ściąga Pan inwestycje do Ostrowca- SUPER! Tylko dlaczego takie, których nikt inny nie chce? Produkcja lakierów, smarów, aluminium to zagłada dla środowiska i rak u co trzeciego mieszkańca Ostrowca i okolic. Naprawdę nie przeszkadza to Panu? Czy nie wieży Pan w to, że te produkcje są rakotwórcze? Proszę poczytać i zadbać o mieszkańców bo miejski szpital, a dokładnie krematorium nie udźwignie skali zjawiska za kilka lat ;/
Nowe przepisy uderzą w właścicieli psów i kotów
Tylko kto za to bedzie placil. Liczba Kotow na wsiach jest niepoliczalna. Dodatkowe koszty dla wlascicieli ktore skoncza sie zabijaniem zwierzat. Jezeli bedzie to darmowe to ok, ale szczerze w to watpie.
Mmm
13:26, 2025-06-14
Zarząd powiatu z absolutorium i wotum zaufania!
Z całym szacunkiem, to zwykłe cwaniakowanie. Takie votum jak nam sie serwuje to jest przedstawienie. Takie votum powinno odbywać się w referendum, a nie pokazywać nam show uwiązanych w układzie większościowym lokalnych bonzów, czy koalicji 13 grudnia. Czyli tych którzy siedzą w pierwszym rzędzie przy korycie. Gdybym chciał obejrzeć cyrk poszedł bym do cyrku. Rząd mie powinien mi tego fundować. Co byście powiedzieli gdyby mafia, która kolwiek, czy rodzina i kolesie tego Cygana od metody na wnuczka, zrobili sobie votum zaufania, żeby zalegalizować swój proceder.
Sralismazgalis
13:21, 2025-06-12
Wybraliśmy Ucznia Roku!
No o z czego się tu cieszyć.... Edukowalo się w tym mieście, a ile tych dzieciaków tu zostanie??? I tak krew w piach w tym mieście z kartonu.
PUSTY DZBAN
12:18, 2025-06-12
DK 9 potrzebuje pilnych remontów! Podpisz petycję!
Tu sie troche z tobą zgodze. Nasz lokalny PiS nie zrobil z tym za wiele jesli chodzi o nie nasze drogi tylko krajowe. Z prostej przyczyny. Byl na to za krótki. Nawet nie za cienki, poprostu za krótki. Kiedy spojżymy i przyjżymy się troche dalej niż temu co widać tuż za naszym płotem, to PiS rozkręcał wiele, w wielu miejscach na raz ważnych dla tego kraju inwestycji. I nasz lokalny PiS musiał się z tym pogodzić, że nie byliśmy priorytetem i po drodze dla tych inwestycji. Jesli chodzi o pierwszenistwo ważności, tego naprawde wielkiego planu rozbudowy infrastruktury drogowej. Nie mogli pyszczyć za wiele, bo i tak by się nie przebili, bo krawiec kraje jak mu materji staje. Ale też nie można powiedzieć że tu nie było robione nić. W naszych zadupiach zmieniło się dość sporo na lepsze. Wiem że jesteśmy najfajniejsi i cała machina powinna się kręcić w okół nas, ale priorytety na ten pierwszy naprawde wieki rzut, w skali kraju, był bezdyskusyjnie imponujacy. Szkoda ze się nie załapalismy. Tą pulą o której mówisz, też nasi lokalsi nie decydowali, bo liczył się potencjał rozwojowy miast. Mogli troche poskamleć, lecz nie o siłe przebicia lokalnych władz w tym chodziło. Więc po co pajacować skoro nie załapaliśmy się do puli priorytetów i pajacowanie nic by nie zmieniło. Nie oznacza to że nie załapalibyśmy się podczas budowy CPK i moim zdaniem miało by to większy sens. Z tąd wzięły się u nas tereny przemysłowe, magazynowe i nawet produkcyjne, żeby podbić nieco bardziej powage naszego miasta. W te pedy próbuje się zagospodarować jak kolwiek to co kedyś padło. Uważam to za znacznie lepsze niż remontowanie w nieskończoność fontanny w Rynku, budowanie pomników bohaterskich Radnych, czy zamykanie szkół dla oszcżędności, po zadłużeniu szpitala czy kombinowaniu jak by tu dowalić lokalnym biznesom parkometrami, czy jakimiś zapchajdziurami dla własnego wizerunku. Sam byś z pewnoścìą umiał wyliczy trafienia zupełnie nie trafione, lub nie wiele wnoszące w rozwój miasta na ktore poszła kasa. Wszyscy wiemy jak wiele ważnych żeczy jest tutaj jeszcze do zrobienia. Musimy pamiętać jednak że żeby ktoś dołóżył tu swoich rąk, najpierw przyjży sie co nasze ręce potrafìą zdziałać. No jasne, że jak zobaczą tego chochoła w rynku to sie tylko uśmiechną. I pojadą dalej, bo nawet nie mamy hotelu żeby mogli się nam troche dłużej przyjżeć, żadnego ful profes parkingu z motelem i nie będe wyliczał czego jeszcze nie mamy, bo ubliżył bym też swoim jajom. Nie o przepychanki słowne, czy kolesiowskie tu powinno chodzić. Nie ma dwóch zdań że dodatkowy most jest tutaj potrzebny. Ale trzeba go w coś wpiąć. Nikt nam nie zrobi mostu tylko po to żeby nam się jechało szybciej i wygodniej na zakupy. Pomyślmy więć co możemy zrobić, żeby do nas chciało przyjeżdzać więcej turystów, więcej ludzi szukających pracy i więcej inwestorów. Wtedy będzie inna gadka. Tym czasem nasz największy zakład pracy musi do Warszawki jeździć strajkować. Z czym chcemy podskoczyć Starachowicom czy Skarżysku, nawet Końskie w tym kraju są bardziej znane niż Ostrowiec.
Ja też bym chciał.
02:23, 2025-06-12
1 0
Jak tu mają PKSy nie upadać jak tam więcej kierowników i dyrektorów jak pracowników. Miałem przyjemność tam pracować nawet nikomu nie chciało się powiesić nowych rozkładów jazdy. Dyrektor zleca zastępcy, zastępca kierownikowi, kierownik zastępcy kierownika, zastępca kierownika orientuje się że to nie ta "ich" komórka idzie do drugiego dyrektora i tak w kółko. W. cz. P Zając powinien dawno ustąpić ze stanowiska i na drodze konkursu powinno się tam wybrać nowe władze z świeżym spojrzeniem, bo obecnie jeszcze myślenie komunistyczne.