Zamknij
,
Tegoroczne żniwa z uwagi na występujące deszcze przesuwają się w czasie. -Na ten moment pogoda powoduje niestety, że rozpoczęte „małe” żniwa dla jęczmienia ozimego zostały przerwane - mówi kierownik Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Ostrowcu Świętokrzyskim, Artur Pałka.
5
,
W czwartek zakończyła się ocena merytoryczna Wstępnych Propozycji Projektów złożonych w naborze do Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast. „Generator Rozwoju dla Ostrowca Świętokrzyskiego” znalazł się na 32 miejscu listy rankingowej i chyba stracił szansę na dofinansowanie. Na realizację zaplanowanych zadań ostrowiecki samorząd chciał sięgnąć po 80 mln zł środków z programu.
4
,
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kielce rozpatruje petycję w sprawie kontynuacji remontu DK9 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski - Kunów – Rudnik. Pod dokumentem podpisało ponad 130 mieszkańców miasta, regionu i innych miejscowości, którzy uważają, że nawierzchnia tak ważnej drogi winna zyskać nową jakość.
,
„Celsa straciła 281 mln euro w 2024 r. i nie wyklucza sprzedaży swojej polskiej działalności w celu dalszego zmniejszenia zadłużenia” – to tytuł z najstarszego hiszpańskiego dziennika gospodarczego "Cinco Dias". Tekst ukazał się po tym, jak Celsa Group zaprezentowała swoje wyniki ekonomiczne. Natychmiast skontaktowaliśmy się z centralą firmy, aby zweryfikować te doniesienia.
4
,
„Celsa straciła 281 mln euro w 2024 r. i nie wyklucza sprzedaży swojej polskiej działalności w celu dalszego zmniejszenia zadłużenia” – to wczorajszy tytuł z najstarszego hiszpańskiego dziennika gospodarczego "Cinco Dias". Tekst ukazał się po tym, jak Celsa Group zaprezentowała swoje wyniki ekonomiczne.
,
Przez dekady Ostrowiec Świętokrzyski kojarzony był głównie z przemysłem hutniczym i metalurgicznym. Dziś w cieniu fabrycznych kominów dynamicznie rozwija się jeszcze jedna gałąź gospodarki – przemysł spożywczy. Wspierany przez samorząd i napędzany nowymi inwestycjami zyskuje na znaczeniu, oferując alternatywę dla sektora ciężkiego. Rozkwit branży spożywczej to nie tylko szansa na dywersyfikację lokalnej gospodarki, ale również realna perspektywa nowych miejsc pracy i skuteczniejszej walki z bezrobociem.
,
Action, sieć dyskontów niespożywczych, kontynuuje ekspansję w Polsce. Firma otwiera swój pierwszy sklep w Ostrowcu Świętokrzyskim, w województwie świętokrzyskim, tym samym zwiększając łączną liczbę sklepów Action w Polsce do 407.
,
Na zaproszenie prezydenta Artura Łakomca do Ostrowca Świętokrzyski przyjechali Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, Wojciech Balczun oraz Dyrektor Zarządzający ds. Korporacyjnych, Przemysław Ciszak. Ta wizyta, miejmy nadzieje, zaowocuje biznesowym przedsięwzięciem ARP w naszym mieście. Rozmowy trwają już blisko rok.
,
Po raz pierwszy Ostrowiec Świętokrzyski był gospodarzem Konwentu Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy Województwa Świętokrzyskiego, który odbył się w kompleksie Rezerwatu Krzemionki Muzeum Historyczno – Archeologicznego.
8
,
Po tym, jak procedowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego utknęło, mieszkańcy postanowili przygotować petycję skierowaną do Ministerstwa Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie kontynuacji remontu nawierzchni DK9 w Ostrowcu Świętokrzyskim (ul. Onufrego Zagłoby) oraz remontu DK 9 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski - Kunów - Rudnik, a także rozbudowy DK9 w celu połączenia miasta z drogą ekspresową S7 oraz przyszłą S74.
2
,
W Centrum Tradycji Hutnictwa odbyła się miła uroczystość, podczas której prezydent Artur Łakomiec wręczył okolicznościowe medale z okazji Dnia Hutnika i listy gratulacyjne nestorom ostrowieckiego hutnictwa, ale także przedstawicielom firm, które obecnie stanowią o szeroko pojętym hutniczym DNA Ostrowca Świętokrzyskiego.
6
,
Przedsiębiorcy z lokalnych stowarzyszeń taksówkowych napisali petycję do Prezydenta Miasta z prośbą o wprowadzenie przez samorząd rozwiązań mających na celu „ochronę” ich interesów przed taksówkami z dużych korporacji. Nie są oni w stanie konkurować z zaproponowanymi przez tzw. „białe taksówki” stawkami kilometrowymi.
,
JuraPark Bałtów Kompleks Turystyczny – jeden z najważniejszych ośrodków turystyki rodzinnej i edukacyjnej w Polsce – został laureatem 35. edycji Konkursu „Teraz Polska”! Uroczystość wręczenia wyróżnień odbyła się 2 czerwca br. w historycznych wnętrzach Belwederu. Dyplomy gratulacyjne w imieniu Prezydenta RP wręczył minister Piotr Ćwik, a dyplomy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego – przewodniczący Kapituły, prof. Michał Kleiber.
,
Przedstawiciele ponad 40 firm z terenu Ostrowca Świętokrzyskiego, Starachowic i Skarżyska Kamiennej wzięli udział w II Regionalnych Misjach Gospodarczych zainicjowanych przez te trzy samorządu. Tematem piątkowego spotkania była możliwość poznania zasad współpracy w przemyśle zbrojeniowym, a dokładniej tego jak trafić do łańcucha dostaw Polskiej Grupy Zbrojeniowej. O tym szczegółowo mówił p.o. prezesa PGZ, Arkadiusz Bąk, a do Ostrowca zjechali m.in. przedstawiciele skarżyskiego MESKO, zakładów mechanicznych z Tarnowa, czy radomskiego Łucznika.
1
Artykuł sponsorowany
,
WOST S.A łączy tradycję z nowoczesnością

OSTATNIE KOMENTARZE

Zapomnijmy o kompleksowym remoncie DK 9?

a gdzież są nasi parlamentarzyści co tak pięknie lansują się na różnej maści pokazówkach

bury

23:09, 2025-07-30

Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca

Daliśmy się wcisnąć w bańke propagandową obietnic folksdojczów i kłucimy się między sobą o *%#)!& podrzucane nam przez chcących nas kontrolować nadludzi. Ich zdaniem nadludzi. Kluczem do sensu budowy dróg w tym rejonie jest budowa CPK i dopiero potem połączenia się z tymi tzw szprychami do dróg lokalnych. W zależności od senu ich tworzenia. Czyli rozwojowego potencjału miast, lub dróg przelotowych. W Polsce brakuje dobrych dróg z południa na północ. I komunikacji z innymi krajami w tym kierunku. Niemcy nie chcą żeby nasza komunikacja organizowała się w tych kierunkach, nie chcą żeby omijać niemiecką infrastrukture, bo stracą, jesli nie kontrole to uział, lub przynajmniej zyski pośrednie. I folksdojcze robią wszystko żeby się Niemcom podobało, to co tutaj rozwijamy. To znacznie gęściejsza siatka wpływów niż nam się zdaje. Chcą mieć oko na wszystko tutaj, jak matka na dziecko w parku. Jednak nie troska o nas jest w tym motywem przewodnim, tylko ich interes. Wyobraż sobie że jesteś włascicielem wsi, ktora ma asfaltowe połączenia z sąsiednimi miastami, a sąsiednie wsie nie. I wszyscy chcą otwierać biznesy w twojej dobrze skomunikowanej wsi. Inwestujesz w sieć hoteli parkingów terenów pod inwestycje przemysłowe, czy jakie tam kolwiek inne iwestycje, a tu sie dowiadujesz że jedna z sąsiadujących wsi zamierza zrobić to samo. A w drugą mańke ma znacznie lepsze możliwości dostępu do rynków zbytu u potrzeboskich i rozwijających sie, co daje popyt. Twój rynek jest już troche zapchany i rozwija się drobnymi kroczkami, a sąsiednia wieś ma szanse rozwijać się susami. Bo wszyscy nagle zapragneli się z nimi zakolegować i widzą w nich potencjał. Cieszył byś się z tego? No. I Niemcom też się nie podoba, że chcemy się usamodzielnić komunikacyjnie. Tu nie chodzi o dwu, czy cztero, czy nawet pas starowy dla samolotów z tej drogi. Pewnie też byś wolał żeby mieszkańcy z tej sąsieadujacej wsi zbierali szparagi w Twojej wsi, a nie myśleli o własnym rozwoju i pomijaniu twojego interesu. Wysłał byś zatem swoich agentów żeby im zablokować ich budowy decyzjami środowiskowymi, bo ten skansen w którym mieszkaja ma np ładne widoki, nawet jesli nie ma. Bo to ty jesteś debeściak. I wiesz że kiedys zbudujesz sobie u nich to co nie mieści się już u ciebie, przejmując nad nimi kontrole i ich rynkiem lokalnym. Obiecując im co kolwiek, byle na twoich zasadach.Podwykonawstwo,czyli jakąś stałą robote u ciebie, czy dodatkowo ekstra robote jako pomoc domowa. Nawet otworzył byś u nich swoje sklepy czy nawet fabryki, byle to Twój interes się kręcił a nie ich własny. Żeby się czuli docenieni że dopuszczasz ich do własnego środowiska. Ze mogą przynależeć do tych lepszych poprzez prace dla nich. I z tąd mamy folksdojczów u władzy, bo też byś o swoje interesy tak zadbał. Tu nie ma złosliwości. Czysty biznes. Zieloni i decyzje środowiskowe blokują u nas wszystko co się da, nie dla tego że nie da sie tego zbudować w zgodzie ze środowiskiem. Dlatego, że folksdojcze rządzą naszym Państwem. Ich interesuje wyłącznie tu i teraz, ich własna *%#)!& a nie przyszłość tego kraju i konkurencja na rynkach światowych. Czy nawet dobrobyt polaków, bo by im sie we łbach poprzewracało i stracono by nad nimi zewnętrzną kontrole, bo poszli by za lepszym, a nie dymali przy Twoich szparagach z pocałowaniem w ręke. Wytrzeszcz gały i przyjrzyj sie ile ważnych inwestycji w tym kraju jest blokowanych bzdurnymi decyzjami środowiskowymi, które chcą widzieć u nas skansen, a nie rozwijające się Panstwo. A już napewno nie samodzielnie rozwijające sie. Chcą żebyśmy tkwili w świadomości że jesteśmy do tego nie zdolni. A my im na to pozwalamy i kłucimy się między sobą o mniej ważne żeczy, żeby odwrócić naszą uwage od możliwości konstruktywnej komunikacji między nami i wspólnego działania na żecz własnego kraju. Dlatego robią wszystko żeby nas utrzymywać w świadomości że nasze nie jest nasze tylko wspólne. Nawet dzieci. W przypadku wojny wiedzą już że potrafimy się dogadać między sobą, nawet gdy się nie lubimy, dla tego z pomocą wojny nas nie przejmują, tylko gospodarczo. Kontrola jak nad dzieckiem w parku tylko bez miłości rodzicielskiej. To wyłącznie bizness.

Mam, a jednak nie ma

11:02, 2025-07-30

Autobusy poświęcone w Dzień św. Krzysztofa

Pajace 🤣🤣🤣

SlyUK

08:36, 2025-07-30

Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca

Do zaklinaczy Budowę czego ktoś miałby zacząć? Pisowskiego pomysłu niezgodnego z decyzją środowiskową? Jednojezdniowej atrapy na połowie odcinka drogi, która jest w planach od lat? To PiS podsunął tę minę, której nikt nie chce kontynuować i słusznie. W projekcie jest droga dwujezdniowa od skrzyżowania DK42 z DK9 do Opatowa. Droga dwujezdniowa z Opatowa do Ostrowca już jest robiona.

zatroskany

07:05, 2025-07-30