W tym roku szkolnym kolejne pierwszaki rozpoczęły działania innowacyjne z „tornistrem przyszłości”. Elementy projektu pojawiają się w trakcie zajęć oraz na 2 dodatkowych godzinach – Kole Matematycznym i Akademii Kreatywności. Realizacja odbywa się przez udział w projektach.
Po raz kolejny szkoła bierze udział w międzynarodowym projekcie Czytam z Klasą Lekturki Spod Chmurki, obecnie pod nazwą „Świat pełen emocji”
Powstał kącik czytelniczy na korytarzu. Uczniowie poznali przygody chmurki Tosi. Dzieci zrobiły swoje „czytusie”, które pomagają w zachowaniu skupienia. Pierwszaki po uroczystym pasowaniu na czytelnika, chętnie odwiedzają szkolną bibliotekę i pracują systematycznie w zeszytach lektur. Utrwalanie treści odbywa się w różnych formach. Dzieci tworzą makiety świata z książki, recytują i śpiewają wiersze. Powstają też prace będące zaproszeniem do czytania dla lektury dla innych. Obecnie z okazji Dnia Książki dla Dzieci pierwszaki wezmą udział w projekcie Zaczytana Klasa, gdzie skorzystają z kalendarza czytelniczego, zaczytanej przerwy i stworzą łańcuch z tytułów przeczytanych lektur.
W ramach cotygodniowych zajęć artystycznych grają na dzwonkach i pracują z różnorodnymi technikami plastycznymi wykazując uzdolnienia manualne. W ramach projektu Literki w Akcji wykonywali portrety liter, ćwiczyli wyobraźnię podczas kreatywnych rysunków. Chętnie doskonalą umiejętności gry w warcaby i szachy. Co miesiąc odbywają się dni gier planszowych. Stworzyli kodeks korzystania z gier i starają się je zachowywać. Takie spędzanie czasu wykorzystują chętnie podczas zabawy i przerw.
Na zajęciach Koła Matematycznego uczniowie chętnie kodują. Bawią się korzystając z programów na platformach edukacyjnych. Wykonali własne zegary pomocnicze do ćwiczenia godzin. Poznali możliwość dodawania i odejmowania za pomocą miary krawieckiej, a także porównywali długości różnych przedmiotów. Ćwiczona znajomość liczenia monet i banknotów przydała się podczas klasowych zabaw w sklep oraz samodzielnych zakupach. Potrafią korzystać z tablicy interaktywnej i e-podręczników.
Efekty pracy i postępów uczniowskich uwidocznione są w zeszycie OK w formie segregatora oraz galeriach i wystawach prac.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz