Przez najbliższe 2 lata, już od stycznia 2026 do grudnia 2027 r. pięć szkół z terenu gminy Bodzechów będzie realizowało projekt, dzięki któremu uczniowie i nauczyciele zdobędą nowe doświadczenia i bardzo potrzebną wiedzę.
-Dyrektorzy szkół mają wolną rękę, a wręcz doping z naszej strony, żeby korzystać ze wszelkiego rodzaju programów krajowych i europejskich, po to, aby wzbogacać ofertę oświatową- mówi wójt gminy Bodzechów, Jerzy Murzyn. Program ten koordynowało Gminne Centrum Oświaty. Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ przez najbliższe dwa lata szkoły będą miały dodatkowe środki na edukację i rozwój.
-To już trzeci projekt w ostatnich latach, który realizuje Gminne Centrum Kultury w szkołach gminy Bodzechów, dotyczący dodatkowych zajęć dla uczniów i podnoszenia kompetencji nauczycieli- mówi kierownik Gminnego Centrum Kultury Sylwia Masternak. Głównym celem projektu jest podniesienie jakości edukacji świadczonej na obszarze gminy Bodzechów przez 327 uczniów i 50 nauczycieli. W ramach projektu realizowane będą dodatkowe zajęcia dla uczniów z zakresu: umiejętności podstawowych i przekrojowych, edukacji ekologicznej, postaw antydyskryminacyjnych, zajęć psychologiczno-pedagogicznych, doradztwa zawodowego, a także doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji włączającej.
Projekt zatytułowany „Idziemy w świat wiedzy. Wsparcie uczniów i nauczycieli z gminy Bodzechów” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus - Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 -2027. Całkowity budżet projektu wynosi 1 298 221,42 zł, kwota dofinansowania to - 1 162 589,42 zł, natomiast 135 632,00 zł to niepieniężny wkład własny gminy w postaci wykorzystania własnych sal do realizowanych, zaplanowanych zajęć
W ramach projektu zaplanowano wyjazdy edukacyjne mające na celu zapoznanie dzieci
z różnymi zawodami (doradztwo zawodowe) oraz edukację ekologiczną dzieci tzn. podniesienie wiedzy i świadomości m. in. w zakresie: zrozumienia otaczających ich ekosystemów, wpływu działań człowieka na zmiany klimatyczne oraz potrzeby ochrony przyrody i równowagi ekologicznej. Wyjazdy są również ukierunkowane na rozwijanie wśród dzieci tożsamości regionalnej m.in. poprzez poznawanie dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego naszego regionu. Dzięki wyjazdom uczniowie będą mogli w praktyce wykorzystać wiedzę teoretyczną przyswajaną na zajęciach w szkole. Dzieci w czasie wyjazdów lepiej poznają zjawiska i rzeczy, rozwijają myślenie, spostrzegawczość, wyobraźnię oraz utrwalają zdobytą wiedzę. Wyjazdy należą do bardzo lubianych przez dzieci i dzięki temu bardzo efektywnych zajęć procesu dydaktyczno-wychowawczego.
-Celem wycieczek będzie zapoznanie dzieci z pracą osób związanych np. z ekologią i przyrodą, z pracą w różnych zawodach np. strażak, policjant, lekarz, leśnik - podkreśla S. Masternak. Zaplanowano wyjazdy m.in. do Fabryki Porcelany w Ćmielowie, Radia w Ostrowcu Świętokrzyskim, Nadleśnictwa Przyborów, Muzeum Ekoedukacji Przyrody i Technik, Kina w Ostrowcu Świętokrzyskim ,Teatru Żeromskiego w Kielcach, Teatru Lalki i Aktora Kubuś w Kielcach, Centrum Nauki Leonardo Da Vinci. W ramach projektu zaplanowane są również zakupy materiałów edukacyjnych niezbędnych do prowadzenia zajęć w szkołach realizujących działania w projekcie, które wspomogą proces edukacyjny podczas zajęć. Zaplanowano zakup m.in.: zestawów Lego Education Spike, długopisów 3d, klocków konstrukcyjnych Korbo, zestawów do zabawy w kodowanie, małych laboratorów, zestawów do filtrowania wody, globusów, małych szklarni, mikroskopów, edukacyjnych gier planszowych, map, plansz edukacyjnych, gier niemieckojęzycznych, schubitrixów, puzzli Numicon, toreb małego ogrodnika, klocków WeDo, monitorów interaktywnych oraz kompletne wyposażenie niezbędne do realizacji zajęć z integracji sensorycznej.
W związku z tym, że do wszystkich szkół biorących udział w projekcie uczęszcza duża grupa uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych, 50 nauczycieli będzie uczestniczyć w szkoleniu z obszaru logopedii, TUS - trening umiejętności społecznych, integracji sensorycznej. Wiedzę nabytą na szkoleniach nauczyciele wykorzystają przy pracy z dziećmi podczas zajęć projektowych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale również podczas zajęć w zakresie kompetencji kluczowych.



Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
W poniedziałek test systemów alarmowania
Czy ktoś słyszał te sygnały alarmowe, u mnie na Stawkach cisza
Marek 55
19:34, 2025-12-22
Jechałem obwodnicą Opatowa
Pusto,bo chyba.....przerost formy nad treścią...fakt ,w Opatowie pusto. Może trzeba było zrobić jakąś zwykłą DK obok Opatowa....
PUSTY DZBAN
23:26, 2025-12-20
Jechałem obwodnicą Opatowa
Dzisiaj jechałem drugi raz tą obwodnicą i też pojechałem na Stopnicę. Te ronda faktycznie są denerwunące, mimo że tuż obok jednego z rond jest nowy wiadukt. Na obwodnicy Wąchocka też szykują się oszczędności - skrzyżowanie ze światłami w Wielkiej Wsi.
Xxggxx
23:23, 2025-12-19
25 grudnia mija ważny termin. Nie chodzi o święta
wskutek złośliwego blokowania dostępu do treści artykułów ZREZYGNOWAŁEM Z ICH CZYTANIA - sami sobie odgadujcie na te *%#)!& reklamowe pytania - nie jestem osamotniony...
sięgacie dna
14:27, 2025-12-19