Według Instytutu Wzornictwa Przemysłowego wzornictwo znacząco podnosi poziom obrotów przedsiębiorstwa. Design wraz z komunikacją wizualną odgrywają dużą rolę w rozwoju konkurencyjności, szczególnie na zagranicznych rynkach. Wpływają na innowacyjności i rozwój nowych produktów.?php>
Komisja Europejska chce wspomóc rozwój innowacyjności przez design, upatrując w tym szansy na wzrost gospodarki. W ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznaje dofinansowania z Działania 1.4 Wzór na konkurencję, który można odnaleźć tu.
O dofinansowanie mogą się ubiegać firmy MSP, działające w ramach Inteligentnych Technologii Kreacyjnych (wzornictwa, gier i multimediów) w 5 województwach Polski Wschodniej: lubelskim, podlaskim, podkarpackim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim. Wsparcie będzie udzielna w zakresie przeprowadzenia innowacji wzorniczych. Ich początkiem będzie audyt wzorniczy oraz stworzenie strategii wzorniczej dla konkretnej firmy.
?php>?php>
Audyt wzorniczy?php>
Audyt wzorniczy pozwala określić potencjał firmy i kierunków rozwoju wzornictwa przemysłowego. To podstawa opracowania spójnej strategii rozwojowej przedsiębiorstwa, gwarantującej budowanie wyróżniającej się marki i wdrożenie innowacyjnych produktów. Rezultatem audytu jest raport omawiający strategiczne rekomendacje do wdrożenia.?php>
W czasie audytu ocenia się:?php>
?ofertę organizacji pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego,?php>
?aktualną sytuację firmy i otoczenia konkurencyjnego (struktura i wykorzystywana technologia. oferta produktowa, komunikacja i strategia marketingowej, klienci, trendy rynkowe).?php>
?potrzeby w zakresie zarządzania wzornictwem.?php>
Dzięki temu otrzymujemy odpowiedzi na pytania:?php>
?Czy produkt jest dobrze zaprojektowany??php>
?Jak znaleźć jego wyróżnik rynkowy??php>
?W czym konkurencyjny produkt jest lepszy??php>
?Jaki potencjał drzemie w naszym produkcie??php>
Strategia wzornicza?php>
Po audycie firma otrzyma wsparcie na wdrożenie przygotowanej strategii, której rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji. Strategia zawiera rekomendacje odnośnie dalszych działań, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Określi także stan wzornictwa i wskaże ewentualne bariery w jego rozwoju. Powinna zawierać analizę SWOT. Na końcu powinna określać konkretne działania, niezbędne by zrealizować rozwój wzornictwa w firmie. To spoiwo oferty produktowej, technologii produkcji i strategii marketingowej. Umożliwia budowanie przewagi konkurencyjnej.?php>
Korzyści?php>
Działania związane z audytem i opracowaniem strategii przynoszą wiele korzyści gospodarczych. Przede wszystkim wzrasta konkurencyjność i umacnia się marka, co zwiększa dochody ze sprzedaży. Zwiększenie zasięgu rynnowego umożliwia zdobycie pozycji lidera. Wzrasta jakość oferowanych produktów, a sam zakład rozwija się i ma możliwość podjęcia działań B+R.?php>
Ewa Guzek
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz