„Sztuka kochania” z rekordowym otwarciem. Odsłaniamy kulisy produkcji. Magdalena Boczarska przyjedzie do Ostrowca Św.

„Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej“ w reżyserii Marii Sadowskiej z Magdaleną Boczarską w roli głównej, bije rekordy frekwencji w polskich kinach.
W ciągu pierwszego weekendu od premiery film obejrzało już ponad ćwierć miliona widzów. To rekordowy wynik wśród tegorocznych premier. „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” w swój premierowy weekend zgromadziła w kinach 267.922 widzów. Łącznie z pokazami przedpremierowymi daje to 282.414 sprzedanych biletów. Tym samym nowy fi lm producentów “Bogów” otworzył się lepiej niż historia prof. Religi (której ostateczna widownia w box office wyniosła 2.264.803 widzów). W ciągu minionych 5 lat zaledwie trzy polskie filmy miały lepszy weekend otwarcia niż „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”.
– Ten film to przede wszystkim historia niezwykłej postaci, którą poznajemy jako nieświadomą, niewinną, 20-letnią dziewczynę – mówi producent, Krzysztof Terej. Razem z nią przeżywamy pierwszą miłość, przyjaźń, rozczarowanie i smutek. Podążamy z nią drogą prowadzącą do świadomości i dojrzałości. Na naszych oczach główna bohaterka przechodzi niesamowitą transformację. W tym obrazie najważniejsze są emocje: zarówno te przedstawione na ekranie, jak i te, które przeżyją widzowie w kinie.
Tymczasem za sprawą MCK już w marcu br. Magdalenę Boczarską, odtwórczynię głównej roli w filmie „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej“ zobaczymy w Ostrowcu Św. na żywo w spektaklu „Pozytywni”. To szalona opowieść o tolerancji, akceptacji i poszukiwaniu szczęścia w gwiazdorskiej obsadzie. Na tragikomiczną sesję terapeutyczną zapraszają ponadto Olga Bołądź, Janusz Chabior, Łukasz Simlat, oraz reżyser: Krzysztof Czeczot. Bilety do nabycia od 16 lutego w MCK.
***
“Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” – kulisy produkcji

– Mieliśmy cudowną ekipę – mówi reżyserka, Maria Sadowska. Michał Sobociński, wspaniały operator, miał wręcz eksperymentalną jak dla mnie wizję na realizację jedynie na dwóch szerokokątnych obiektywach, która bardzo się sprawdziła. Było to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Nigdy nie robiłam filmu kostiumowego ani filmu z takim rozmachem, dlatego wiele się również nauczyłam. Zawsze jednak podkreślam, że praca nad filmem to jest praca zbiorowa i kiedy ma się wokół siebie tak zacne grono artystów, reżyserowi pozostaje jedynie nakierować ich na właściwe tory i dać absolutną swobodę w pracy – dodaje Sadowska.
Magdalena Boczarska, odtwórczyni głównej roli, podkreśla, że rola była dla niej wielkim wyzwaniem. – Nie było scen łatwiejszych czy trudniejszych, ponieważ przez cały czas trwania zdjęć musiałam być absolutnie skupiona – mówi Boczarska. To, co okazało się dla mnie największym wyzwaniem, pomijając oczywiście ciężką i trudną charakteryzację, to poczucie bardzo dużej odpowiedzialności za tę rolę. Myślę, że wynikało to z tego, iż Michalina Wisłocka była bardzo ważną postacią dla wielu osób. Dlatego do każdej sceny podchodziłam z wielką uwagą, mówiłam sobie, że nie mogę niczego odpuścić.

SZK
– Nie chcę wspominać pracy na planie, wolę kręcić z nimi kolejne filmy, bo był to wymarzony zestaw ludzi – mówi Piotr Adamczyk, który w filmie wcielił się w rolę męża Michaliny Wisłockiej. Pamiętam moment, w którym skończył się nam czas przewidziany na zdjęcia. Brakowało jednego ujęcia, na którym mi bardzo zależało, spytałem, czy zrobią to z miłości do kina i popracują dłużej. Miłość do kina jest, ujęcie w filmie także.
Justyna Wasilewska, która zagrała przyjaciółkę Wisłockiej, Wandę, najlepiej wspomina momenty przed rozpoczęciem zdjęć w charakteryzatorni. – Jest to zazwyczaj ranek, dziewczyny przebierają mnie, malują, sprawiają, że przed tym lustrem staję się kimś innym. W międzyczasie przychodzi Magda, puszcza ze swojego głośniczka muzykę i jest miło. – mówi Wasilewska.
„Sztuka kochania” to film opowiadający historię Michaliny Wisłockiej, kobiety, która dokonała niemożliwego, szeroko otwierając drzwi polskich sypialni. Rozprawiając się z konserwatywnymi stereotypami i wszechobecną ignorancją, Wisłocka zrewolucjonizowała życie seksualne całego kraju. Wszystko za pomocą jednej książki.
Za produkcję filmu odpowiada Watchout Productions. Koproducentami są: telewizja TVN S.A., Orange Polska S.A., Agora S.A. i Plast Service Pack. Dystrybucja: NEXT FILM.  
TWÓRCY FILMU
REŻYSERIA: Maria Sadowska
ZDJĘCIA: Michał Sobociński
SCENARIUSZ: Krzysztof Rak
REŻYSER CASTINGU: Marta Kownacka
SCENOGRAFIA: Wojciech Żogała
KOSTIUMY: Ewa Gronowska
CHARAKTERYZACJA: Aneta Brzozowska
DŹWIĘK: Jarosław Bajdowski, Michał Fojcik
MUZYKA: Radzimir Dębski
MONTAŻ: Jarosław Kamiński PSM
PRODUKCJA: Watchout Productions sp. z o. o.
PRODUCENT: Krzysztof Terej
PRODUCENT WYKONAWCZY: Piotr Woźniak-Starak
PRODUCENT KREATYWNY: Xawery Żuławski
PRODUCENT LINIOWY: Adrian Włodarski
KIEROWNIK PRODUKCJI: Robert Feluch
WSPÓŁFINANSOWANIE: Polski Instytut Sztuki Filmowej
GATUNEK: Dramat biograficzny
OBSADA
Michalina Wisłocka – Magdalena Boczarska
Stach Wisłocki – Piotr Adamczyk
Wanda – Justyna Wasilewska
Jurek – Eryk Lubos
Młoda Redaktorka Tereska – Jasmine Polak
Karolina Siwicka (pacjentka) – Karolina Gruszka
Generałowa – Danuta Stenka
Urzędnik KC – Arkadiusz Jakubik
Milczący Urzędnik KC – Wojciech Mecwaldowski
Szef Wydawnictwa – Borys Szyc
Naczelna Pisma Kobiecego – Katarzyna Kwiatkowska
Cenzor – Artur Barciś

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *