Nieuczciwi sprzedawcy energii znowu w akcji

Nowa, znacznie korzystniejsza umowa na sprzedaż energii? Znowu pojawiają się handlowcy podszywający się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna.
Informujemy, jak postępować w takich przypadkach?
Obowiązujące obecnie przepisy umożliwiają klientom swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Korzystają z tego niestety również nieuczciwi przedstawiciele handlowi, którzy w na pozór atrakcyjnych ofertach, często ukrywają bardzo dotkliwe koszty. Mechanizm zawsze jest podobny. Warto się z nim zapoznać, żeby nie dać się oszukać.
Jak to działa?
-Naszych klientów odwiedzają w domach osoby, które namawiają ich do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i podpisania nowej umowy – mówi Mariusz Majewski , rzecznik prasowy PGE Obrót. Proszą o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za „pracowników zakładu energetycznego”. Albo zapewniają, że „dystrybucja nadal będzie od PGE”. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej.
Na pierwszy rzut oka nowa oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Tymczasem w samej umowie kryją się niekorzystne dla klienta zapisy. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.
O czym należy pamiętać?
– Należy zapytać, jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość- podpowiada rzecznik prasowy PGE Obrót. Sprawdź, co zostało nam zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną. Uważnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem, zwracając uwagę na to jakie są warunki rozwiązania umowy. Można również zadzwonić na infolinię PGE Contact Center 422 222 222.
Warto pamiętać, że po podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania. Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *