Im bliżej stołu, tym lepsze

Osoby odwiedzające, w minionym tygodniu, Bar „Czwórka”, mogły zapoznać się z ofertą ostrowieckiej Piekarni „Małgorzatka”.
To nowe przedsięwzięcie Agencji Rozwoju Lokalnego, która chce przy najróżniejszych okazjach pokazywać lokalnych producentów.
– Jest to pierwsza z wielu planowanych akcji promujących ostrowieckie fi rmy przez Bar Mleczny Czwórka. To nasza propozycja skierowana w pierwszej kolejności do handlowców zajmujących się branżą spożywczą i owocowo – warzywną, ale ze zdrowych, ekologicznych gospodarstw. Chcemy połączyć przyjemne z pożytecznym – zaprezentować lokalne firmy i promować zdrową żywność. Przy okazji zapraszając do „Czwórki”. Cieszymy się, że jest odzew przedsiębiorców i zainteresowanie mieszkańców – mówi prezes ARL, Agnieszka Rogalińska.
– Chcę przy takich okazjach, jak dzisiejsza promować zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie- mówi Cezary Styczyński, właściciel piekarni „Małgorzatka”. Statystyki są nieubłagane, bo wynika z nich, że ponad połowa dzieci w wieku szkolnym ma nadwagę. Przez to też wzrasta nam ilość chorób cywilizacyjnych, tj. cukrzyce, czy choroby wieńcowe.
Na rynku mamy bardzo dużo przetworzonej żywności, często produkowanej szybkimi metodami przy udziale współczesnej chemii. Obserwujemy też wzrost importu pieczywa o 240%., który sięgnął 1,7 mln ton produktów piekarniczych i cukierniczych. Z kolei według najnowszych badań GUS, w ciągu ostatnich 15 lat spożycie pieczywa wyniosło poniżej 45 kg na głowę mieszkańca i jest spadek o 43%.
– To efekt braku edukacji żywieniowej; nasze nawyki kreowane są przez kolorowe gazety i telewizyjne reklamy – uważa Cezary Styczyński. Warto przypomnieć sobie piramidę żywieniową, jako wzorzec prawidłowego żywienia, w której u podstaw mamy produkty zbożowe i piekarnicze. Obecnie w polskich domach stoi ona na głowie, gdyż spożywamy olbrzymie ilości czerwonego mięsa.
Zdaniem Cezarego Styczyńskiego świadomi konsumenci winni kierować się zasadą, im coś jest produkowane bliżej stołu, tym jest lepsze. Taką dewizę wyznaje właśnie piekarnia „Małgorzatka” oferująca w 70 punktach na terenie miasta swe produkty. Całą ich gamę można znaleźć przy ulicy Iłżeckiej, gdzie znajduje się firmowy sklep piekarni. Tam też oferowany jest chleb, którego produkcję podglądają w Ostrowcu Świętokrzyskim piekarze z innych zakątków Polski. Fermentuje on ponad 40 godzin, z czego 20 w warunkach chłodniczych. Jest produkowany bez drożdży, na zakwasie pszenicznym, zaś jego wyróżnikiem jest charakterystyczna poszarpana skórka.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *