Zakup nowych autobusów, budowę stacji obsługi oraz niezbędnej infrastruktury drogowej zakłada m.in. projekt ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim?, na które dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 -2020 otrzymała właśnie Gmina Ostrowiec Świętokrzyski.?php>
Projekty ów został wybrany do dofinansowania w ramach dwuetapowego konkursu zamkniętego (Działanie 3.4 Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej - typ projektu: Infrastruktura transportu publicznego).?php>
Jego wartość wynosi ponad 25 mln zł, zaś dofinansowanie z Unii Europejskiej to ponad 17 mln zł. Realizowany będzie od grudnia tego roku, do końca 2021 r.?php>
- Nie odpuszczamy żadnego elementu życia gospodarczego, czy samorządowego w Ostrowcu Świętokrzyskim, ale staramy się, aby działania nasze były ze wszech miar przemyślane i racjonalne- mówi prezydent Jarosław Górczyński. Mamy świadomość, że nowoczesna komunikacja miejska jest nam potrzebna, dlatego zabiegaliśmy o środki zewnętrzne na ten cel.?php>
Cały projekt przewiduje zakup dziesięciu autobusów, w tym jednego hybrydowego oraz dziewięciu niskoemisyjnych spełniających wymogi euro VI. Nowy tabor ma gwarantować transport dla 700 osób. Ponadto zapowiadają się też inwestycje w niezbędną infrastrukturę dla właściwego funkcjonowania zrównoważonej mobilności miejskiej. Zaplanowano budowę stacji obsługi z warsztatami i wyposażeniem, myjnią, budynkiem administracyjno - dworcowym, placem postojowym, manewrowym, zajezdnią oraz ponadto budowę dróg lokalnych dojazdowych do bazy z oświetleniem energooszczędnym, ścieżką rowerową, chodnikami, przebudową skrzyżowań, bus pasami do bazy. W ramach działania planuje się też utworzenie park&ride (30 miejsc, w tym 3 dla niepełnosprawnych) i bike&ride, zainstalowanie inteligentnego systemu transportowego (zintegrowany bilet miejski/karta miejska), przebudowę oświetlenia ulicznego na energooszczędne, budowę ścieżki rowerowej w części północnej obwodnicy miasta. Wykonana infrastruktura i zakupione autobusy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.?php>
- Przystępując do realizacji tego projektu bardzo szczegółowo przyglądaliśmy się, jak to robiono w innych miastach i na tej podstawie wyciągaliśmy wnioski - mówi prezydent. Wszelkie nowinki są bardzo drogie, a po pewnym czasie generują jeszcze różnego rodzaju problemy, stąd nie należy się nimi od razu zachłystywać. Projekt zakłada też nową lokalizację siedziby spółki i bazy dla jej taboru. Przeniesiemy ją z centrum miasta w okolice Celsa ?Huta Ostrowiec?, gdzie mamy własne grunty pod inwestycje. Tam zlokalizowana będzie nowa baza transportu miejskiego. Pokusimy się też o zupełnie nowe rozwiązania komunikacyjne.?php>
Przygotowując się do realizacji tego zadania Gmina Ostrowiec Świętokrzyski w oparciu o własne środki wymieniła już część wiat przystankowych, a niebawem zakupi kolejne czterdzieści sztuk. Zadowolenie z realizacji zadania nie kryją władze spółki, które upatrują w nim swoistego nowego otwarcia dla transportu komunalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim.?php>
Realizacja programu unijnego pt. ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? jest to bardzo dobra informacja zarówno dla mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego, jak i dla pracowników MPK Sp. z o.o. w Ostrowcu Świętokrzyskim Już w latach 80. ubiegłego wieku mówiło się, że potrzeba jest budowy nowej bazy (głównie dotyczyło to zaplecza technicznego). Stacja obsługi jest energochłonna, myjnia autobusowa nie jest przystosowana do wymogów obsługi dzisiejszych autobusów.?php>
Warunki pracy w okresie zimowym są trudne, dlatego budowa nowoczesnego zaplecza technicznego jest koniecznością. Ostatni duży zakup nowych autobusów był w Ostrowcu Świętokrzyskim pod koniec lat 90. XX wieku. Mieszkańcy i pracownicy MPK musieli czekać dwie dekady na kolejne duże zakupy nowych autobusów.?php>
Istotnym elementem ww. programu jest również dynamiczna informacja pasażerska i bilet elektroniczny (karta miejska).?php>
- Realizacja tych wszystkich założeń sprawi, że komunikacja publiczna w Ostrowcu Św. będzie na wysokim poziomie, a spółka dołączy do nowoczesnych i innowacyjnych przedsiębiorstw komunikacy jnych w Polsce ? mówi Prezes Zarządu MPK Sp. z o.o. w Ostrowcu Świętokrzyskim, Jarosław Kateusz.?php>
-Pozyskanie 10 nowych i nowoczesnych technologicznie autobusów da możliwość wycofania z ruchu przestarzałe, wysokopodłogowe i mocne wyeksploatowane Jelcze, wyprodukowane w latach dziewięćdziesiątych, które stanowią jeszcze ok 30% stanu obecnego taboru Spółki. Nowy tabor podniesie komfort podróżowania pasażerom i będzie przystosowany do przewozu osób starszych i niepełnosprawnych oraz spełniał unijne normy dotyczące emisji spalin - mówi dyrektor ds. technicznych Stanisław Choinka.
tylko pytam08:06, 12.07.2018
dlaczego w tych ambitnych planach doskonalących nasze MPK brakuje likwidacji jazdy autobusów "stadami" czytaj kilkuminutowa różnica odjazdu a potem kilkudziesięciominutowa przerwa - vide np.linie 3 i 0 choć to z pewnością nie jedyny przykład
neme08:30, 12.07.2018
na czym ma polegać dynamiczna informacja pasażerska? będą tablice na przystankach?
baba jaga10:13, 12.07.2018
a przepraszam, co po starej bazie powstanie? Kolejne miejsce na supermarket, czy nowe bloki, bez parkingów jak te na Kopernika, gdzie ludzie w okna sobie zaglądają?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...
W.S.
07:45, 2025-07-03
Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu
Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.
Nowy wymiar...jednak
03:27, 2025-07-03
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.
Hutnik
10:02, 2025-07-02
Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu
Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?
Nauczka
17:58, 2025-07-01
0 0
A dlatego, że w MPK nikt nie wie, co oznacza pojęcie synchronizacji interwałowej rozkładów jazdy. Po drugie, dopóki rozkłady jazdy będą pisane zza biurka przez te same osoby, komunikacja miejska NIGDY w Ostrowcu nie będzie stała na wysokim poziomie. Współcześnie komunikacja miejska opiera się na nieustannym badaniu potrzeb przewozowych tak, żeby jak najszybciej reagować na zmiany tendencji pasażerów. MPK przy takim rozkładzie jazdy jak obecnie świadczy usługi jedynie dla uczniów i emerytów. Lata zaniedbań i utrzymywanie status quo spowodowały, że transport publiczny w Ostrowcu nie jest dostosowany do pracowników różnych zakładów/firm/przedsiębiorstw, którzy zmuszeni byli przesiąść się do swoich samochodów. I po trzecie wreszcie nie wiem, czy istnieje w Polsce drugie takie MPK, którego potencjał (stan taboru i ilość wykonywanych wozokm) w ciągu niecałych 30 lat skurczył się o około 75%.