Dwie oferty na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego

Dwóch wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów. Obie, złożone w przetargu ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, oferty opiewają na kwoty w przedziale 72 -73 mln zł.

-Wykonawcy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w trybie projektuj i buduj w ciągu 36 miesięcy podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych, co oznacza, że z nowej obwodnicy skorzystalibyśmy w 2022 r. –informuje rzecznik Małgorzata Pawelec -Buras.

Nie jest tajemnicą, że GDDKiA Oddział w Kielcach zarezerwowała na tę inwestycję kwotę 48 mln zł. W tej sytuacji Komisja przetargowa w kieleckim Oddziale GDDKiA przystąpi do szczegółowej analizy ofert. Zostaną też podjęte starania o pozyskanie odpowiednich środków.

Przypominam, że w ramach zadania planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km poprowadzonej nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana m.in. jest korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów, przepustów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi nr 9 w istniejącą trasę.

Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także do uwolnienia od korków i hałasu mieszkańców centrum miasta. Obecnie międzynarodowa droga krajowa nr 9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku liczbę 23 tysięcy pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na wybudowany w ostatnich latach ciąg ulic oraz planowany przez GDDKiA odcinek łączący istniejący węzeł z wylotem drogi krajowej nr 9 w kierunku Rzeszowa.

Print Friendly, PDF & Email

3 thoughts on “Dwie oferty na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego

  • 7 lutego 2019 at 13:01
    Permalink

    zero wzmianki o normalnej obwodnicy……

    Reply
  • 7 lutego 2019 at 13:59
    Permalink

    Wielkie pole do popisu dla obecnych ostrowieckich parlamentarzystów.Zróbcie w końcu coś dobrego i namacalnego dla miasta i powiatu a więc wykorzystując swoje partyjne koneksje spowodujcie zwiększenie dotacji Państwa do budowy tego tak ważnego odcinka drogi.Wasi poprzednicy sporo zdziałali w temacie tej drogi średnicowej,więc pora i na wasz wkład.To będzie wywiązywanie się z obowiązków parlamentarnych wobec wyborców a nie tylko mechaniczne podnoszenie rąk,z rozkazu partii, w czasie głosowań.Do tej pory potrafiliście jedynie uczestniczyć w uroczystych otwarciach dróg i chodników,które powstały nie z waszej z inicjatywy.

    Reply
  • 11 lutego 2019 at 21:19
    Permalink

    Jak będą to znowu woj Murzyn z PSL zablokuje bo kolo jego domu…

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *