Obwodnica Ostrowca – do dwóch razy sztuka

Pierwszy przetarg na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego nie wypalił. Złożone oferty opiewały na kwoty powyżej 72 mln zł i były za wysokie w stosunku do założonego budżetu o ponad 24 mln zł. Co nie wypaliło za pierwszym razem, udało się za drugim.

Sześciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów. Złożone oferty opiewają na kwoty od ok. 52,9 mln do 75,9 mln zł. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na niektóre asortymenty robót o 5 lat. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert.

W ramach zadania planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Przebiegała będzie ona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.

Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także zminimalizuje niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg drogi krajowej nr 9.

To drugie postępowanie przetargowe na realizację tej inwestycji. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ złożone przez wykonawców oferty znacznie przekroczyły kwotę, jaką inwestor przeznaczył na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy (48 mln zł). W pierwszym przetargu wpłynęły jedynie 2 oferty na kwoty powyżej 72 mln zł. W ramach drugiego postępowania dokonaliśmy optymalizacji materiałów przetargowych w zakresie wymagań dla przyszłego wykonawcy.

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Obwodnica Ostrowca – do dwóch razy sztuka

  • 4 września 2019 at 16:22
    Permalink

    Udało się za drugim? Nadal oferty są po za budżetem przeznaczonym na budowę tej drogi. Jako że u nas PiS nie rządzi ani w powiecie ani mieście to całkiem możliwe że rząd tych śmiesznych 5 mln nie dolozy 😂😂😂

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *