Pierwszy przetarg na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego nie wypalił. Złożone oferty opiewały na kwoty powyżej 72 mln zł i były za wysokie w stosunku do założonego budżetu o ponad 24 mln zł. Co nie wypaliło za pierwszym razem, udało się za drugim.
?php>Sześciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i wybudowaniem obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom - Rzeszów. Złożone oferty opiewają na kwoty od ok. 52,9 mln do 75,9 mln zł. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na niektóre asortymenty robót o 5 lat. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert.
?php>W ramach zadania planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Przebiegała będzie ona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.
?php>Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także zminimalizuje niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg drogi krajowej nr 9.
?php>To drugie postępowanie przetargowe na realizację tej inwestycji. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ złożone przez wykonawców oferty znacznie przekroczyły kwotę, jaką inwestor przeznaczył na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy (48 mln zł). W pierwszym przetargu wpłynęły jedynie 2 oferty na kwoty powyżej 72 mln zł. W ramach drugiego postępowania dokonaliśmy optymalizacji materiałów przetargowych w zakresie wymagań dla przyszłego wykonawcy.
0 0
Udało się za drugim? Nadal oferty są po za budżetem przeznaczonym na budowę tej drogi. Jako że u nas PiS nie rządzi ani w powiecie ani mieście to całkiem możliwe że rząd tych śmiesznych 5 mln nie dolozy ??? 16:22, 04.09.2019
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz