Serial o budowie małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego trwa w najlepsze…

Do końca lutego 2020 r. miała zapaść decyzja, co dalej z dokończeniem tzw. małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego.
Niestety nadal nie wiemy, jaki scenariusz czeka ową inwestycję. Spora grupa liczyła, że sprawa zostanie pozytywnie zrealizowana, tym bardziej, że na dwa dni przed zapowiadanym terminem podania takiej, czy innej wiadomości, w mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia parlamentarzystów PiS z naszego miasta z Rafałem Weberem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury z adnotacją, że rozmawiają o ważnych sprawach dotyczących Ostrowca Świętokrzyskiego.
Procedura przetargowa nadal w toku
Jak mówi nam Małgorzata Pawelec-Buras, główny specjalista ds. komunikacji GDDKiA w Kielcach aktualnie postępowanie przetargowe dla zadania polegającego na zaprojektowaniu i budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozostaje w toku. Jak czytamy w nadesłanej odpowiedzi, GDDKiA postępuje zgodnie z procedurą właściwą dla tych postępowań, w których kwoty zaproponowane przez wykonawców przekraczają kwotę, jaką inwestor przeznaczył na realizację zadania.
– Decyzja o przedłużeniu terminu związania ofertą leży teraz wyłącznie po stronie wykonawców zainteresowanych dalszym udziałem w przetargu – mówi Małgorzata Pawelec. Wykonawca może przedłużać ten termin o okres, który sam uzna za stosowny.
– Dziś procedura przetargowa nadal jest w toku. Myślę, że rzecznik prasowy GDDKiA w Kielcach będzie wiedział coś więcej na ten temat. Ze swej strony powiemy tylko tyle, iż oczywiście będziemy przedłużać termin związania z ofertą – mówi Krystian Stypka, Kierownik ds. Technicznych Fabe Polska sp. z o.o.,
która złożyła najniższą ofertę. I co dalej?
Rozstrzygnięcie przed wyborami?
To oznacza, że jeszcze poczekamy do czasu, aż przetarg doczeka się na decyzję o jego ewentualnym rozstrzygnięciu, czy też nie. Może to nastąpić w ciągu dwóch nadchodzących miesięcy, a najbardziej prawdopodobnym terminem jest koniec kwietnia, a więc kilkanaście dni przed wyborami prezydenckimi w naszym kraju. Wiele wskazuje na to, że o ile znajdą się brakujące miliony wynikające z różnicy pomiędzy najniższą złożona ofertą, a kwotą zaproponowaną przez GDDKiA, ewentualną realizacją zajmie się konsorcjum firm Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy. W przypadku tego drugiego podmiotu mamy do czynienia z międzynarodową firmą, z powodzeniem biorącą udział w projektach budowy dróg i infrastruktury towarzyszącej. Obecnie działa głównie w Kazachstanie, gdzie ma siedzibę, jednakże od dwóch lat jest również obecna na polskim rynku przy realizacji budowy drogi wojewódzkiej nr 727 na terenie województwa mazowieckiego. Tak więc serial pod hasłem „Budowa małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego” trwa w najlepsze. Teraz, o dziwo, jego finał zbiegnie się z wyborami Prezydenta RP, a więc zapowiada się, że będzie elementem gry politycznej. A przypominam, że pierwszy przetarg na budowę małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego nie wypalił. Złożone oferty opiewały na kwoty powyżej 72 mln zł i były za wysokie w stosunku do założonego budżetu o ponad 24 mln zł. Za drugim razem sześciu wykonawców wyraziło zainteresowanie zaprojektowaniem i wybudowaniem obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów. Złożone oferty opiewały na kwoty od ok. 52,9 mln do 75,9 mln zł.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *