Oblicze transportu miejskiego zmienia się na naszych oczach (zdjęcia)

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski oficjalnie przekazała przy ulicy Samsonowicza teren pod budowę, wyłonionym w przetargach, realizatorom zadania na ?Zaprojektowanie i wybudowanie w ramach projektu pn. ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? bazy operatora transportu publicznego wraz z infrastruktura? techniczna? zlokalizowanej przy ulicy Jana Samsonowicza, budowę drogi wraz z infrastruktura? techniczna? (oświetleniem, kanalizacja? deszczowa?, kanałem technologicznym) i parkingu ?Park & Ride?, wiaty ?Bike & Ride? przy bazie operatora transportu publicznego oraz budowę wiaty ?Bike & Ride? przy ul. Świętokrzyskiej oraz modernizacje? części oświetlenia w ciągu ulic: Sikorskiego, Rudzkiej, Ostrowieckiej, Kolonii Robotniczej, Iłżeckiej, Siennieńskiej, Alei Jana Pawła II, Sandomierskiej?.

Chodzi tu o firmę ADMA, która wzniesie nową siedzibę operatora transportu publicznego, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które zajmie się budową dróg dojazdowych i parkingów oraz konsorcjum firm PW ?Hutnik?, ?Elektrobud? i ELMA odpowiedzialnemu za modernizację oświetlenia.

To zadanie bardzo ważne nie tylko z perspektywy Ostrowca Świętokrzyskiego, ale i całego naszego regionu- uważa prezydent Jarosław Górczyński. Dzisiaj przekazujemy teren pod inwestycję, która zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście. Na obszarach przy ulicy Samsonowicza, które Gmina Ostrowiec Świętokrzyski wcześniej nabyła, zostanie realizowane zadanie o łącznej wartości ponad 20 milionów złotych.

Jak twierdzi włodarz Ostrowca Świętokrzyskiego przeniesienie komunikacji miejskiej w ten rejon miasta spowoduje większe zainteresowanie terenami zlokalizowanymi w pobliżu, które są również własnością samorządu.

Marian Macias, właściciel firmy ADMA, która jest głównym wykonawcą inwestycji zapowiada, że mimo przyjętych w przetargach terminów jest wstanie zrealizować  zaplanowany zakres prac, aż z rocznym wyprzedzeniem.

-Liczę, że bazę uda się wybudować już w drugiej połowie przyszłego roku, a nie jak wstępnie zakładano w roku 2022- przyznaje Marian Macias. Jestem już przygotowany do realizacji inwestycji, do czego zmusza nas sytuacja na rynku budowlanym, a szczególnie obowiązujące na nim ceny, które non stop szybują w górę. Gwarantuję, że powstanie tu bardzo estetyczna baza, na którą już w sierpniu tego roku liczę, iż otrzymam pozwolenie na budowę. Do końca tego roku dwa budynki winny powstać w stanie surowym, a całość realizacji zamknąć w okresie wakacji 2021 roku.

MPRD swoją dynamikę prac nad budową ciągów drogowych uzależnia od terminów opracowania projektu i uzyskania pozwoleń.

-Będziemy robić wszystko, aby termin realizacji zadania skrócić, choć nie będzie to łatwe, chociażby z uwagi na przebudowę odcinka dojazdowego do Celsy Huta Ostrowiec, z którego korzystają nie tylko pracownicy zakładu, ale i kontrahenci stalowego potentata- przyznaje Krzysztof Kowalski, prezes MPRD.

Należy pamiętać, że w ramach zadania ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? współfinansowanego w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 zaplanowano jeszcze m.in. zakup nowych autobusów, wdrożenie dynamicznej informacji pasażera oraz zintegrowanego biletu miejskiego.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *