Zamknij

Sukces olimpijczyków z "Broniewskiego"

16:30, 31.05.2020 Aktualizacja: 23:50, 31.05.2020
Skomentuj

Siedem indeksów na uczelnie wyższe ? również uczelnie medyczne zdobyli uczniowie liceum Broniewskiego w Ostrowcu Św. w Olimpiadzie Innowacji Technicznych i Wynalazczości.

?php>

To ogromny sukces, o którym marzy każdy uczeń!

?php>

Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości  ma charakter naukowo - techniczny a jej celem jest zainteresowanie młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych tematyką innowacyjności, nabyciem praktycznych umiejętności, związanych z dokonywaniem i zgłaszaniem projektów wynalazczych, aktywizacją twórczego myślenia oraz edukacją o charakterze badawczym, usprawniającym, konstrukcyjnym bądź technologicznym. Ich efektem jest zachęcenie uczestników Olimpiady do podejmowania samodzielnych działań o charakterze proinnowacyjnym, jak i również poszerzenie ich wiedzy.

?php>

Olimpiada rozwija pasje i kształtuje umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy, podnosząc aktywność poznawczą młodzieży uzdolnionej. To decyduje o lepszym przygotowaniu uczniów do dalszego kształcenia, a tym samym wyznacza drogę do ścisłej współpracy z wyższymi uczelniami.

?php>

Mottem olimpiady, oddającym jej właściwy sens, są słowa Konfucjusza:"Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem".

?php>

Olimpiada składa się z dwóch bloków:  Blok A -  to Innowacje Techniczne oraz Blok B ? Wynalazczość.

?php>

W ?Bloku A? ( w kategorii pomoc dydaktyczna) -  wielki sukces odnieśli tegoroczni absolwenci   Liceum Broniewskiego - Dominik Płaza i Krzysztof Skalmierski- zostali oni finalistami etapu ogólnopolskiego.

?php>

Opracowali dokumentację o charakterze innowacyjnym, badawczym, a w czasie epidemii ? bardzo ważną pod względem sanitarnym, higienicznym   - ?Mydło w praktyce szkolnej?.

?php>

Dokumentacja zawiera wiele ciekawych i różnorodnych pomocy naukowych, filmów dydaktycznych, które mogą być wykorzystane podczas prowadzenia tradycyjnych zajęć w szkole.  W ?Bloku A? ( w kategorii pomysł ekologiczny) ? Daria Mazur i Oliwia Mazur ( uczennice klasy pierwszej i drugiej o profilu biologiczno ?chemicznym) za opracowaną dokumentację pt. ?EKO ? OAZA Rewitalizacja zbiornika wodnego w parku miejskim? również zostały finalistkami  etapu ogólnopolskiego.

?php>

Projekt zawiera graficzną wizualizację rewitalizacji zbiornika wodnego w parku miejskim w Ostrowcu Świętokrzyskim, uwzględnia system napowietrzający zbiornik, posadzenie dookoła zbiornika roślin eliminujących smog. Efektem jest zatrzymanie lub nawet eliminacja postępującej eutrofizacji wody akwenu. Pompa napowietrzająca zbiornik zasilana jest energią z odnawialnych źródeł energii.

?php>

Ci uczniowie(absolwenci) BLOKU A ? to laureaci etapu wojewódzkiego (1 miejsce).

?php>

W ?Bloku B? ? Natalia Baka, Oliwia Pękalska i Daria Mazur ( uczennice klasy drugiej i pierwszej o profilu biologiczno ?chemicznym) zostały finalistkami etapu ogólnopolskiego.

?php>

Uczennice w tym bloku wykazały się bardzo dużą wiedzą  z zakresu prawa własności przemysłowej i historii wynalazków. Eliminacje w b. r. szkolnym zostały przeprowadzone on-line na platformie e-learningowej. Te uczennice liceum Broniewskiego są jedynymi finalistkami z województwa świętokrzyskiego.

?php>

Wszyscy w/w finaliści  mają już zapewnione miejsca na wszystkich uczelniach w kraju ? a biorąc pod uwagę, że są to uczniowie klas biologiczno ?chemicznych ? miejsca na uczelniach medycznych. Należą im się wielkie gratulacje, wielkie gratulacje należą się również mentorom sukcesu, nauczycielom - dyr. szkoły Robertowi Wardzie, Barbarze Cecot i Dorocie Kamińskiej. To ich wspólny sukces.

(Dariusz Kisiel)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...

W.S.

07:45, 2025-07-03

Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu

Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.

Nowy wymiar...jednak

03:27, 2025-07-03

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.

Hutnik

10:02, 2025-07-02

Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu

Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?

Nauczka

17:58, 2025-07-01

0%