Podszył się pod firmę kurierską
W dniu 1 listopada 2020 r. 26-letni ostrowczanin otrzymał SMS-a od rzekomej firmy kurierskiej, z treści którego wynikało, że jego paczka została zatrzymana z tytułu niedopłaty 50 groszy. W wiadomości podany był również link do strony, gdzie należało się zalogować i uregulować płatność w kwocie 50 groszy.
-Mężczyzna w tym czasie oczekiwał na przesyłkę i niczego nie podejrzewając postępował zgodnie z otrzymanymi wskazówkami ? mówi aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Podczas logowania do aplikacji banku został poproszony o podanie swoich danych osobowych, loginu i hasła do konta. Ponadto wpisał również czterocyfrowy pin, którym zawsze się posługiwał. W trakcie logowania na konto bankowe strona internetowa, z którą się łączył wielokrotnie się zawieszała. Po chwili mężczyzna zamknął ją i ponownie próbował się zalogować, jednak bezskutecznie, gdyż wyświetlała się informacja o błędnym loginie i haśle. 26-latek, kiedy nabrał podejrzeń, że padł ofiarą oszustwa, skontaktował się z bankiem i wtedy okazało się, że ktoś na jego dane uzyskał kredyt na kwotę ponad 16.000 zł i z konta zniknęło już 2.000 zł.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy. Przestępcy bowiem ciągle modyfikują swoje metody działania.