Podszył się pod firmę kurierską

W dniu 1 listopada 2020 r. 26-letni ostrowczanin otrzymał SMS-a od rzekomej firmy kurierskiej, z treści którego wynikało, że jego paczka została zatrzymana z tytułu niedopłaty 50 groszy. W wiadomości podany był również link do strony, gdzie należało się zalogować i uregulować płatność w kwocie 50 groszy.

-Mężczyzna w tym czasie oczekiwał na przesyłkę i niczego nie podejrzewając postępował zgodnie z otrzymanymi wskazówkami – mówi aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Podczas logowania do aplikacji banku został poproszony o podanie swoich danych osobowych, loginu i hasła do konta. Ponadto wpisał również czterocyfrowy pin, którym zawsze się posługiwał. W trakcie logowania na konto bankowe strona internetowa, z którą się łączył wielokrotnie się zawieszała. Po chwili mężczyzna zamknął ją i ponownie próbował się zalogować, jednak bezskutecznie, gdyż wyświetlała się informacja o błędnym loginie i haśle. 26-latek, kiedy nabrał podejrzeń, że padł ofiarą oszustwa, skontaktował się z bankiem i wtedy okazało się, że ktoś na jego dane uzyskał kredyt na kwotę ponad 16.000 zł i z konta zniknęło już 2.000 zł.

Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy. Przestępcy bowiem ciągle modyfikują swoje metody działania.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *