Czy kolej wróci na Starą Hutę?

Jest spora szansa, aby kolej wróciła na teren Starej Huty w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Jeszcze nigdy nie było tak blisko szczęśliwego zwieńczenia zabiegów, których podjęły się jakiś czas temu władze WOST Walcowni Ostrowieckich. Przypomnijmy, że to we wrześniu 2015 roku, zaraz po tym, jak było wiadomo, że dotychczasowi właściciele nie utrzymają kontroli nad upadłym ?Interspeed Trade?, jako jedyni na naszych łamach informowaliśmy o bulwersującej wycince torów na bocznicy Starej Huty. To właśnie wówczas, a więc ponad pięć lat temu, ?Stara Huta? i zlokalizowane tam podmioty zostały pozbawione bezpośredniego transportu kolejowego.
– Uruchomienie pociągów z rejonu Starej Huty na tor 201 stacji Ostrowiec Świętokrzyski będzie możliwe po przygotowaniu bocznicy przez właściciela oraz niezbędnych uzgodnieniach z Zakładem Linii Kolejowych w Skarżysku ? Kamiennej – informuje nas teraz Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Wiadomo też, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach przebudowy linii Skarżysko-Kamienna ? Sandomierz doposażą istniejący rozjazd nr 201 w napęd elektryczny, czego efektem będzie umożliwienie sprawnego wjazdu pociągów ze stacji na bocznicę.
Z naszych ustaleń wynika, że walkę o przywrócenie ruchu kolejowego na terenie Starej Huty podjął WOST Walcownie Ostrowieckie; podmiot, który z uwagi na skalę i profil produkcji był najbardziej zainteresowany przywróceniem tam ruchu kolejowego. Zaraz po rozpoczęciu działalności WOST zakupił niezbędne działki i infrastrukturę, przez które przebiegały dawne linie kolejowe łączące stację główną w naszym mieście z terenami hutniczymi. Niestety, nie był to łatwy proces szczególnie z uwagi na wiele niezależnych od podmiotu kwestii, które wynikły w procedurach nabywania terenów. 

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Czy kolej wróci na Starą Hutę?

  • 03/03/2021 at 09:30
    Permalink

    Ciekawe czy w planach jest powrót ruchu szynowego do terenów zlikwidowanej cukrowni ? Zdemontowano większość szyn i zlikwidowano most na kanale ale szlabany przejazdu kolejowego pozostały w górze trzymając się na starych linkach i niszczeją – czyżby je zdemontowano dopiero po jakiejś tragedii gdy spadną na przejeżdżające auto ? Drogówka jakoś nie widzi tu zagrożenia dla ludzi…

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *