Chciała sprzedać fotelik dziecięcy… Jak straciła na sprzedaży online?

W dniu 29 marca 2021 r. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka gminy Bodzechów, która za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego wystawiła do sprzedaży fotelik dziecięcy. Niestety, kobieta padła ofiarą oszustwa.

-Kolejno za pośrednictwem komunikatora ze sprzedającą, skontaktowała się osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionego przedmiotu –podaje aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży 34-latka otrzymała screena dowodu wpłaty oraz link do portalu internetowego, celem zweryfikowania dokonanej wpłaty przez kupującego. Sprzedająca nic nie podejrzewając, kliknęła na podany link, a następnie wypełniła wszystkie dane z karty płatniczej, podając m.in.: datę ważności karty, swoje hasła i loginy. Po wykonaniu poleceń otrzymała kod autoryzacyjny. Po chwili otrzymała wiadomość, że do jej konta został dodany nowy numer telefonu i że na jej konto wpłynęły pieniądze w kwocie 28.400 złotych, które jak się później okazało pochodziły z zaciągniętego na jej dane kredytu. Po zalogowaniu się na stronę banku, wyszło na jaw, iż z konta zgłaszającej ktoś w Warszawie wypłacił już 1.000 złotych. Próbował też wypłacić resztę pieniędzy jednak limit dzienny wypłaty mu na to nie pozwolił. Pokrzywdzona natychmiast zablokowała konta i o całej sprawie powiadomiła policję.

Policjanci z ostrowieckiej komendy prowadzą kilka spraw dotyczących oszustw dokonanych za pośrednictwem portali internetowych. Pamiętajmy zatem, że ostrożność, czujność i metoda ograniczonego zaufania pozwolą nam uniknąć problemów i nie stać się kolejną ofiarą oszusta. Tu chodzi o twoje pieniądze, dlatego zawsze zachowaj rozsądek i nie działaj pod wpływem emocji.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *