„Rachmistrz” oraz „PROste finanse, czyli BANKowe zagadki” (zdjęcia)

Dokonano uroczystego podsumowania i rozstrzygnięcia dwóch konkursów: „Rachmistrz” oraz „PROste finanse, czyli BANKowe zagadki”, których organizatorem już kolejny rok z rzędu była Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14.

Za ich przebieg odpowiadała wicedyrektor tej placówki – pani Jolanta Klauzińska. Z laureatami matematycznych zmagań spotkał się prezydent miasta Jarosław Górczyński.
-Jesteście elitą i będziecie elitą wśród społeczeństwa – zwrócił się do laureatów prezydent Jarosław Górczyński. – Osoby, które posiądą umiejętność logicznego myślenia będą osobami zarządzającymi. Ci, którzy rozumieją to, że na określone wartości trzeba zapracować, że nic nie przychodzi lekko dużo osiągną. Gratuluję wszystkim uczniom, że zechcieli wziąć udział w konkursie i wykazali się inicjatywą. Składam serdeczne podziękowania dla dyrekcji szkoły oraz podziękowania dla pań matematyczek. Wszyscy powinni pamiętać, że wszystkie przedmioty są ważne, ale matematyka to królowa nauk.

DSCF5855
DSCF5861
DSCF5870
DSCF5875
DSCF5885
DSCF5892
DSCF5898
DSCF5900
DSCF5913
DSCF5914
DSCF5916
DSCF5917
DSCF5921
DSCF5930
previous arrow
next arrow
DSCF5855
DSCF5861
DSCF5870
DSCF5875
DSCF5885
DSCF5892
DSCF5898
DSCF5900
DSCF5913
DSCF5914
DSCF5916
DSCF5917
DSCF5921
DSCF5930
previous arrow
next arrow

Celem pierwszego z nich było ćwiczenie umiejętności sprawnego wykonywania działań na liczbach, doskonalenie podstawowych umiejętności matematycznych oraz samoocena ucznia i sprawdzenie własnych umiejętności rachunkowych. Uczniowie klas szóstych w etapie szkolnym rozwiązywali zadania rachunkowe. Do finału zostało zakwalifikowanych 35 uczniów, tylko którzy napisali etap szkolny bezbłędnie, a 4 spośród z nich zostało laureatami „PROste finanse, czyli BANKowe zagadki” to konkurs, w którym brali udział uczniowie klas 3 – 7. Jego celem była aktywizacja zarówno nauczycieli, jak i uczniów do podejmowania działań kształtujących kompetencje ekonomiczne.
Finanse osobiste to sztuka zarządzania własnymi pieniędzmi. Umiejętność kontrolowania wydatków tak, by zawsze wystarczało na wszystkie potrzeby, mądre budowanie bezpieczeństwa finansowego, które umożliwia planowanie przyszłości – to umiejętności, które procentują przez całe życie, dlatego warto je doskonalić od najmłodszych lat.
Etap szkolny przeprowadzony został w każdej ze szkół. Uczestnicy mieli do rozwiązania test wiedzy o pieniądzu i znajomości pojęć bankowych oraz 5 zadań dotyczących finansów w praktyce. Do etapu finałowego każda ze szkół typowała po 4 uczniów z klas trzecich i po dwóch uczniów z każdego poziomu klas 4-7.
W finale znalazło się łącznie 96 osób. Oni również mieli do rozwiązania zadania dotyczące finansów w praktyce oraz krzyżówkę z pojęciami bankowymi. Laureatami zostało 31 uczniów.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *