23-latka straciła 11 tysięcy złotych

Ostrowieccy policjanci prowadzą czynności w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 23-latka z terenu gminy Bodzechów. Kobieta poinformowała mundurowych, że w dniu 19 października 2021 r., ok. godz. 12.25, skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna, przedstawiający się jako pracownik jednego z banków. Twierdził, że konto kobiety jest zagrożone i musi ona zaciągnąć pożyczkę.

-23-latka nie dała wiary swojemu rozmówcy, została więc przełączona do innego działu, gdzie rozmowę z nią kontynuowała kobieta –mówi aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jak się okazało, 23-latka dała się zmanipulować i zaczęła postępować zgodnie ze wskazówkami oszustów. Wypełniła wniosek na stronie swojego banku i zaciągnęła kredyt w kwocie 10.000 złotych. W międzyczasie rozmowę z nią prowadził fałszywy policjant, który ostrzegł ją przed różnego rodzaju próbami wyłudzeń. Po odebraniu pieniędzy z banku udała się do wskazanego przez przestępców wpłatomatu, gdzie za pomocą otrzymanego od nich kodu BLIK, dokonała wpłaty na podane konto bankowe. Następnie ze swojego konta wypłaciła jeszcze 1.000 złotych, które również przekazała w taki sam sposób na tzw. „bezpieczne konto”.

Policjanci przypominają, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów zaciągania pożyczek, podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, i nie polecają instalowania aplikacji, za pomocą której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *