Remont kładki nadal budzi kontrowersje. Utargowaliśmy dwa miesiące, ale…

Latami czekaliśmy na remont kładki nad torami w sąsiedztwie dworca PKP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Teraz, choć jest on po części realizowany, staje się zarzewiem kolejnych problemów. W wyniku naszych interwencji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zadeklarowały skrócenie czasu inwestycji o dwa miesiące, ale…
– W związku z remontem kładki dla pieszych prowadzącej na peron kolejowy, dojście na pociąg jest bardzo utrudnione- pisze jedna z naszych czytelniczek. Trzeba nadłożyć kilkanaście minut, co komplikuje sytuację w przypadku dojeżdżania do dworca komunikacją miejską – brakuje czasu. Wcześniejszy autobus? Godzina czekania na dworcu, a właściwie na peronie. Dodatkowo, jesienią, przejście ulicą Kolejową w późnych godzinach będzie po prostu nieprzyjemne i niebezpieczne, a remont ma potrwać do grudnia, co przy codziennym dojeżdżaniu do pracy jest bardzo uciążliwe.
Choć MZK deklaruje, że od lipca, kiedy pojawi się nowy rozkład jazdy pociągów, dostosuje przyjazdy i odjazdy swoich autobusów w tej lokalizacji, to nie wydaje się, że to rozwiąże problem. Powód? Pasażerowie z naruszeniem przepisów przechodzą przez tory od ulicy Zagłoby z narażeniem zdrowia i życia.


– Dostęp do kolei w Ostrowcu Świętokrzyskim jest zapewniony od strony budynku dworca – wykonane zostało bezpieczne przejście w poziomie szyn, zabezpieczone tzw. labiryntem- mówi nam Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na stacji prowadzone są prace przy remoncie kładki, na części
należącej do PLK. Na miejscu pracuje ciężki sprzęt, postępują roboty przy demontażu zużytych elementów. Następnie wykonawca będzie wzmacniał fundamenty oraz montował nowe części konstrukcji. Jednocześnie rozpoczęła się modernizacja stacji. Przebudowywany będzie układ torowy i sieć trakcyjna, powstanie także nowy,
wygodniejszy peron. Ze względów bezpieczeństwa i szeroki zakres planowanych prac, nie jest możliwe wytyczenie przejścia przez teren budowy. Ze względu na potrzeby mieszkańców, prace na kładce zakończą się we wrześniu, czyli dwa miesiące przed pierwotnie zakładanym terminem.
Przypomnijmy jednak, że prowadzone prace nie rozwiążą całego problemu, bowiem uwzględniają remont 2/3 kładki, a nie pozostałej części, która znajduje się w gestii miejskiego samorządu. Podczas jednej z ostatnich sesji Rady Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim wprowadzono nowe wieloletnie zadanie. Przedsięwzięcie pn. „Remont kładki dla pieszych nad ul. Zagłoby” zaplanowano w latach 2022- 2023 z kwotą nakładów wynoszącą 650.000,00 zł.
– Chcemy dołożyć do 1/3 drugości ostrowieckiej kładki nad torami, a dokładnie częścią nad ul. Zagłoby – mówi prezydent Jarosław Górczyński. Powinno tą część konstrukcji przejąć państwo, jako PKP. Już wcześniej zawarliśmy trójstronne porozumienie i zostały wydane środki na przygotowanie dokumentacji na remont kładki. Ostatecznie zaproponowane rozwiązanie projektowe nie weszło w życie. PKP nie informując nas rozpoczęło remont swej części kładki, stąd decyzja o przekazaniu środków na część nad ul. Zagłoby. W tym roku na ten cel zostanie przeznaczone 300 tys. zł.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.