Było już za późno…

W dniu 12 lipca 2022 r. do ostrowieckiej komendy zgłosił się 52-letni ostrowczanin, z którym poprzedniego dnia za pomocą komunikatora społecznościowego skontaktowała się osoba podającą się za jego wujka z prośbą o pożyczenie pieniędzy za pomocą kodu BLIK.

-Niczego nie podejrzewający 52-latek wygenerował 3 kody po 500 złotych, po czym zatwierdził operacje na swoim rachunku – mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Kolejno telefonicznie skontaktował się z nim prawdziwy członek rodziny, który chciał go ostrzec, że  ktoś włamał się na jego konto i rozsyła do jego znajomych fałszywe wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy. Jednakże było już za późno, gdyż 52-latek stracił już 1.500 złotych.

Wyłudzenie pieniędzy poprzez uzyskanie kodu BLIK od ofiary to coraz częstsza forma przestępstwa. Sprawca po włamaniu się na konto portalu społecznościowego danej osoby, wysyła za pomocą komunikatora do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Następnie prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu może wypłacić pieniądze z bankomatu. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze swojemu znajomemu.

Policjanci zwracają się z apelem, że zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też maili od nieznanych nam nadawców

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *