Jest spora szansa, że Ostrowiec Świętokrzyski dołączy do grona miast w Polsce, na ulice którego wyjadą autobusy największego producenta autobusów i autokarów na świecie, chińskiej firmy Yutong Bus.
?php>
W minionym tygodniu otwarte zostały oferty na autobus klasy MIDI, czyli od 8,5 metra o napędzie elektrycznym i to właśnie ta firma przedstawiła cenowo najkorzystniejszą z nich.
?php>
- Do przetargu zgłosiły się trzy firmy: ARP E-VEHICLES Sp. z o.o. z Solca Kujawskiego z ofertą na 24.661.500,00 zł, Busnex Poland Sp. z o.o. z Warszawy (20.457.600,00 zł) oraz Solaris Bus &Coach Sp. z o.o. (24.132.600,00 zł) - mówi wiceprezydent Dominik Smoliński. Te oferty obejmują zakup 9 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych, zeroemisyjnych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym o długości min. 8,5 metra wraz z budową 9 punktów ładowania, jak również przeszkolenia kierowców w zakresie obsługi autobusów.
?php>
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski miała na ten cel zabezpieczone 24,9 mln zł, co obejmowało środki pozyskane z NFOŚiGW w ramach II edycji programu "Zielony transport publiczny".
?php>
- Każda z ofert mieści się w kwocie przeznaczonej na realizację zadania - przyznaje wiceprezydent. O wygranej zdecydują obecnie czynniki pozacenowe, bowiem cena stanowi 60% oferty. Sprawdzane teraz będą m.in. zużycie baterii, zużycie energii elektrycznej, wielkość baterii, gwarancja, elementy techniczne. W ciągu dwóch-trzech tygodni, poznamy firmę, która w ciągu 340 dni będzie mogła dostarczyć autobusy dla Ostrowca Świętokrzyskiego.
?php>
Trzeba wiedzieć, że firma Yutong, która pod względem ceny złożyła najniższą ofertę, jest jednym z największych globalnych dostawców autobusów i autokarów, posiadającym ponad 15- procentowy udział w światowym rynku. Spółka prowadzi działalność w ponad 330 krajach, w tym m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Chile, Rosji i Republice Południowej Afryki. Proces produkcyjny w fabryce autobusów składa się z pięciu procedur (produkcja części, podwozie, spawanie, lakierowanie oraz montaż końcowy) realizowanych na 15 liniach produkcyjnych oraz z końcowych testów drogowych. Dziennie firma produkuje 445 sztuk autobusów.
0 0
Czy wybór chińskich autobusów dla miasta takiego jak Ostrowiec jest optymalnym wyborem ?? Dziś są czasy takie że trzeba na wszystko patrzeć perspektywicznie z wizją kilku,kilkunastu lat a Chiny nie należą do grupy państw demokratycznych i wiele wskazuje że są po stronie Rosji gdy mowa o światowym konflikcie zbrojnym. Co będzie gdy Polska za jakiś czas nałoży embargo na chińskie wyroby w tym sprowadzane autobusy i niezbędne części zamienne do nich ? Czy nie wystarczyła nauczka z azjatyckimi samochodami Daewoo,które to do dziś odbijają się nam czkawką ?
Azjaci niech używają sobie sami to co wyprodukowali a my używajmy zachodnioeuropejskich autobusów,busów i aut. 08:28, 18.10.2022
0 0
A MANy że Starachowic ? 16:41, 20.10.2022
0 0
Naprawdę nie ma gdzie szukać tylko w Chinach??? Cała Europa kupuje elektryczne Solarisy a my jakieś kitajskie badziewie?
Cena to nie wszystko, liczy się interes Rzeczypospolitej, praca dla Polaków i nasze bogacenie się a nie bogacenie innych. 07:12, 11.01.2023
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz