Chyba nikt, kto wprowadził w życie redukcję do trzech połączeń kolejowych kursów z Ostrowca Świętokrzyskiego do Krakowa, nie spodziewał się, że wywoła ona tak emocjonalną reakcję. Obecnie Urzędy Marszałkowskie z Kielc i Krakowa przerzucają się winą za tę skandaliczną sytuację. Można odnieść wrażenie, że żadna ze stron nie może znaleźć rozwiązania satysfakcjonującego dla pasażerów.
?php>
Przypomnijmy, że wraz ze zmianą rozkładu jazdy z dniem wczorajszym zniknęły dwa połączenia z Ostrowca Świętokrzyskiego do Krakowa. Tym samym północna część województwa została pozbawiona tego popularnego pociągu.
?php>
Anna Grzela, dyrektor Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, podziela nasz pogląd na temat negatywnych skutków likwidacji kursów nie tylko pociągu POLREGIO Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny o godz.16.50 wraz z nowym rozkładem jazdy, ale i dwóch innych.
?php>
- Zaznaczamy jednak, że decyzje w tym zakresie wynikały z presyjnej polityki Samorządu Województwa Małopolskiego i wysuwanych od początku 2022 roku żądań "porwania" długich połączeń relacji Ostrowiec Św. - Kraków na stacji Kielce- słyszymy w wyjaśnieniu. Dążąc do zapewnienia minimalnej oferty i zachowania chociaż części dotychczas wypracowanych rozwiązań komunikacyjnych, Operator tj. Zakład Świętokrzyski POLREGIO na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach zarezerwował trasy dla trzech par połączeń w omawianej relacji. Niestety Woj. Małopolskie, choć częściowo zgodziło się na ich utrzymanie, to dąży do przejęcia obsługi tych połączeń taborem Zakładu Małopolskiego POLREGIO.
?php>
W dobie wzrostu zainteresowania podróżnych połączeniami kolejowymi i dobrymi notowaniami sprzedaży biletów w komunikacji regionalnej, sytuacja powyższa wpłynie negatywnie na transport kolejowy regionu. Nadmieniam przy tym, że Zarząd Województwa Świętokrzyskiego nieustannie podejmuje działania mające na celu zmianę podejścia sąsiadów z Krakowa do połączeń z Woj. Świętokrzyskim. Dyrektor Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego wyjaśnia, że co do zasady organizatorem połączeń międzywojewódzkich zgodnie z przepisami ustawy o publicznym transporcie zbiorowym jest minister właściwy ds. infrastruktury.
?php>
- W tym stanie rzeczy podróżnych niezadowolonych ze zmian w rozkładzie jazdy pociągów w relacji Ostrowiec Św.- Kraków trzeba kierować do Ministra Infrastruktury celem zapewnienia obsługi tych połączeń przez PKP Intercity- czytamy w nadesłanym wyjaśnieniu.
?php>
- Obowiązkiem każdego organizatora publicznego transportu zbiorowego jest zapewnienie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów na terenie, za który odpowiada - mówi nam z kolei Magdalena Opyd p.o. rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Województwo Małopolskie prowadzi aktywne działania w celu dostosowania standardu obsługi i pojemności taboru do występujących potrzeb przewozowych naszych mieszkańców. W związku z tym priorytetem jest podejmowanie działań mających na celu konstrukcję rozkładu jazdy, który umożliwi realizację tych zidentyfikowanych potrzeb podróżnych. Uzgodniony pomiędzy przedstawicielami Województwa Małopolskiego i Województwa Świętokrzyskiego kształt rozkładu jazdy, który został potwierdzony w stosownym protokole uzgodnień, był wynikiem prac uwzględniających uwagi i argumenty zgłaszane przez obu organizatorów. Stąd niezrozumiałym jest przerzucanie na Województwo Małopolskie odpowiedzialności za obustronne uzgodnienia i osiągnięty wynik prac. Jak słyszymy w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie, uruchamiane od kilku lat połączenia kolejowe relacji Kraków - Ostrowiec Świętokrzyski są jednymi z najdłuższych relacji uruchamianych przez Spółkę Polregio S.A. Długość całej trasy przekracza 220 kilometrów. Na tak długiej trasie występuje bardzo nierównomierne zapełnienie pociągów, co powoduje trudności z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc dla podróżnych. Ponadto występują komplikacje w kwestii dostosowania rozkładu jazdy do potrzeb podróżnych na całej trasie przejazdu.
?php>
- Należy również zaznaczyć, że potoki podróżnych na małopolskim odcinku trasy Kraków - Ostrowiec Świętokrzyski są znacznie większe niż na odcinku świętokrzyskim- mówi rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. W związku z powyższym częstą sytuacją są przepełnienia w pociągach do Ostrowca Świętokrzyskiego na obszarze aglomeracji krakowskiej. Spółka Polregio próbując zaradzić tej sytuacji stosuje dołączanie lub wyłączanie jednostek na stacjach pośrednich, albo nawet przesadza podróżnych do innego składu. Oznacza to, że relacja bezpośrednia z Krakowa do Ostrowca Świętokrzyskiego często istniała tylko w teorii, a pasażerowie i tak byli zmuszani do przesiadek. Dla podróżnych bardziej czytelnym rozwiązaniem jest więc uwzględnienie przesiadki w rozkładzie jazdy. Województwo Małopolskie przykłada dużą wagę aby zapewnić stabilną ofertę przede wszystkim dla podróżnych dojeżdżających codziennie do pracy lub nauki. Liczba podróżnych odbywających codzienne podróże na tak długich trasach jak z Krakowa do Skarżyska-Kamiennej, Starachowic czy Ostrowca Świętokrzyskiego jest niewielka i zdaniem Województwa Małopolskiego uruchamianie tak dużej liczby pociągów bezpośrednich z Krakowa do Ostrowca Świętokrzyskiego jest ekonomicznie niezasadne. Lepszym rozwiązaniem jest zapewnienie dogodnej komunikacji w Kielcach.
?php>
Trudno się z tą sugestią nie zgodzić, bo skoro nie ma połączeń bezpośrednich z Krakowa do Ostrowca Świętokrzyskiego, to należy uruchomić pociągi z Ostrowca do Kielc, które umożliwiłyby przesiadkę.
?php>
- Jestem mieszkanką Ostrowca Św. studiującą w Krakowie- pisze jedna z naszych czytelniczek. Czytałam wasz artykuł o ucięciu połączeń kolejowych bezpośrednich z Ostrowca Świętokrzyskiego do Krakowa i postanowiłam zgłosić zażalenie do Polregio i do Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji UMWŚ.
?php>
Jaka jest moc pasażerów, odpowiedzą najbliższe dni.
koli10:44, 15.12.2022
Nie rozumiem fenomenu działalności PKP, że jeszcze to funkcjonuje. Gdyby połączenia PKP były i było by ich wiele oraz jeździłyby tak szybko jak w innych krajach, to na pewno wielu pasażerów wybrałoby PKP od PKS ze względu na wygodę.
Ostrowczanin8923:45, 15.12.2022
Pociągi relacji Ostrowiec - Kraków są potrzebne a ich ograniczenie o 50% całkowicie niezrozumiałe. Niewydolny PKS ostrowiecki ma tylko jedno połączenie do stolicy Małopolski , bardzo mało do Kielc (do tego dużo droższa cena biletu). Podróż wiecznie przepełnionym busem do Kielc to katastrofa. Pociągi do Krakowa zapewniały także dogodną przesiadkę na regio do Katowic w Sędziszowie lub Kozłowie gdyż z Kielc do Katowic są tylko 2 połączenia regio z czego jedno bardzo wcześnie rano gdzie nie ma szans się dostać a ceny IC Kielce-Katowice zwalają z nóg i wymagają obowiązkowej rezerwacji. Ostrowiec jest drugim miastem w woj.systematycznie wykluczanym komunikacyjnie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...
W.S.
07:45, 2025-07-03
Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu
Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.
Nowy wymiar...jednak
03:27, 2025-07-03
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.
Hutnik
10:02, 2025-07-02
Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu
Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?
Nauczka
17:58, 2025-07-01
0 0
Nie zgodzę się z tobą. Połączenia PKP jeśli chodzi o trasę ostrowiec Świętokrzyski -Kielce czy Kraków są bardzo oblegane. Często jest tak ze brak jest wolnych miejsc. A i podróżowanie tymi Elfami jest o wiele przyjemniejsze niż PKS czy ciasnymi busami. A podróż nie trwa o wiele dłużej. To tylko pokazuje jak nasze województwo a szczególnie Ostrowiec jest odseparowany od pozostałej części Polski. PKP jest tylko jednym z wielu takich elementów, spójrzmy na plany chociażby drog które maja powstać, wojewódzka 754 i duża obwodnica DK9, to wszystko jest nam dane jakby z łaski. Gdy patrzę na miasta takie jak Mielec czy Stalowa wola widać ta przepaść, już nie mówiąc o takich Kielcach czy Radomiu który po latach stagnacji jest coraz to lepiej skomunikowany z reszta kraju a i prezencja miasta zdecydowanie idzie w górę jak i komunikacja wewnętrzna na terenie miasta. Nic z tym nie zrobimy, jesteśmy Polska B i tak pozostanie.