Start kolejnych ważnych inwestycji drogowych w mieście

W minionym tygodniu prezydent Jarosław Górczyński podpisał umowę z prezesem firmy DROGBUD Radosławem Malcem na wykonawstwo dwóch ważnych inwestycji drogowych na terenie miasta. Jedna z nich dotyczyć będzie remontu ulicy Henryka Sienkiewicza, zaś kolejna budowy łącznika od ulicy Kilińskiego do nowo powstałego łącznika ulic Chrzanowskiego i Furmańskiej.
– O ulicy Henryka Sienkiewicza i jej znaczeniu nie trzeba przypominać naszym mieszkańcom- mówi prezydent Jarosław Górczyński. Kiedy powstawała, jak na swe czasy można otwarcie powiedzieć, że została zaprojektowana wręcz brawurowo, a my dziś będziemy chcieli przywrócić jej blask. W przypadku drugiej inwestycji robimy ukłon w stronę przemysłowej części Ostrowca Świętokrzyskiego. 
W pierwszym przypadku zadanie obejmuje remont ulicy Sienkiewicza na odcinku od ul. ul. Stefana Żeromskiego do ul. Mickiewicza o długości 871 mb w Ostrowcu Świętokrzyskim. W zakresie przewidziano remont nawierzchni bitumicznej jezdni wraz wymianą krawężników betonowych, obustronnym oraz roboty budowlane związane z chodnikiem dla pieszych, ścieżką rowerową, zatokami autobusowymi, zjazdami publicznymi i indywidualnymi do posesji, remontem kanalizacji deszczowej wraz ze studniami kanalizacyjnymi oraz wymianą słupów oświetlenia ulicznego, parkowego i doświetleniem przejść dla pieszych wykonanie zagospodarowania terenów zielonych w obrębie pasa drogowego.
W drugim przypadku działania skupią się na wykonaniu wszelkich robot budowlanych i montażowych związanych z budową ulicy bocznej od łącznika Chrzanowskiego- Furmańska w kierunku ul. Kilińskiego. Tutaj zadanie obejmuje wykonanie jezdni o nawierzchni SMA, chodników, budowę ścieżki rowerowej. Zaprojektowano też miejsca postojowe dla samochodów osobowych.
Zakres robót obejmuje również wykonanie przebudowy zjazdów publicznych, budowę kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami oraz budowę oświetlenia ulicznego na całym odcinku budowanej drogi.
Pierwsza realizacja to koszt 8,6 mln zł, zaś w przypadku drogi bocznej od ul. Kilińskiego wartość prac winna zamknąć się kwotą 7,4 mln. Na realizację zadań 10,45 mln zł. pochodzi z Rządowego Funduszu „Polski Ład”. – Co do ulicy Sienkiewicza, na pewno pojawią się pewne utrudnienia, ale o nich będę mógł szczegółowo powiedzieć po akceptacji tymczasowej organizacji ruchu – mówi Radosław Malec, prezes firmy DROGBUD. Rozpoczęcie prac uzależniamy od warunków pogodowych, ale wstępnie z pracami zamierzamy wejść pod koniec marca z początkiem kwietnia. Za realizację inwestycji podziękowali w imieniu mieszkańców radni powiatowi Agnieszka Rogalińska i Andrzej Broda, jak również radni miejscy Mariusz Łata oraz Aron Pietruszka. 

Print Friendly, PDF & Email

2 thoughts on “Start kolejnych ważnych inwestycji drogowych w mieście

  • 18/01/2023 at 08:50
    Permalink

    A czy ktoś coś myśli o odcinku ul. Żeromskiego,od ul.Kuźnia do skrzyżowania z ul.Sienkiewicza ??
    To obecnie niezwykle ruchliwy odcinek wąskiej jezdni w dodatku ze stromym podjazdem i zakrętem.Było tam jako tako gdy był mały ruch samochodów lecz gdy na Rawszczyźnie powstały duże sklepy,dwa hotele i dojazd do DK9 ruch jest porównywalny do ruchu samochodów na Alei. Wiem że to trudne ale nie niemożliwe żeby poprawić sytuację na tym wrażliwym odcinku ulicy.

    Reply
  • 23/01/2023 at 23:19
    Permalink

    Nie nie mysli sie o tym odcinku. Tam kierowcy zjezdzajacy z gorki maja jak na torze bobslejowym, zawlaszcza w zime, lub po deszczu gdy splywa blotko. Nie ma tam za bardzo gdzie wypadac z drogi. Jeslii kierowcy wyjezdzajacy z Kuzni beda odpowiednio ostrozni, to ci jadacy z gorki co wypadna z drogi zrobia kuku tylko swoim pojazdom. Jakies atrakcje w tym miescie przeciez musza byc. Chcecie zeby wszystko dzialalo tak jak po sznurku? Pod gorke tam malo kto jezdzi, wiekszosc pruje z gorki. Ale jesli Ty akurat jestes tym ktory jezdzi wlasnie pod gorke i czujesz sie zagrozony to mozesz byc pewny ze w ciagu najblizszych dziesieciu lat twoj glos bedzie wziety pod uwage. Choc chyba wczesniej moze byc brana pod uwage rozbudowa mostu i tranzytu tamtedy gdzies na druga strone miasta. Bo o tym mowi sie juz od dwudziestu paru lat. Jakas kolejnosc brania pod uwage wypowiedzi musi byc. Ale to rowniez zalezy od tego jak zostana zagospodarowane tereny po starym zakladzie, a nawet nie jak tylko kto. Troszke adrenaliny jeszcze nikomu nie zaszkodzilo, to miejsce zostalo zaprojektowane do naprawde nie groznych kolizji. Maja uczyc przezornosci, a nie kumulowac niezadowolenie i wymagania. A to ze jest tam duzy ruch, to powinienes sie tylko cieszyc, przynajmniej nie dostaniesz tam mandatu za przekroczenie prdkosci. Co najwyzej za przekroczenie ciaglej. Bo to wlasnie jest tam najwiekszym ryzykiem powodowania kolizji, lub przynajmniej skoku adrenaliny, zwlaszcza u tych jadacych pod gorke. Wlosi jezdza glownie po ciasnych serpentynach i nie nazekaja. Przynajmniej bardzo krotko, do poki nie spadna na dol. A tu nie ma gdzie spadac. Widzisz jakie mamy bezpieczne drogi? Nie ma tego zlego. Kupujemy Abramsy, a one moga jezdzic tylko po solidnych mostach. Napewno ktos w koncu wpadnie na to, ze do nas Ruscy moga przyjechac czolgami po kazdej drodze, a my do nich tylko niektorymi. Bedzie wielka rozbudowa i wzmacnianie mostow. Nie ma sie co narazie goraczkowac, narazie jezdza po Ukrainie, a my Abramsy mamy dopiero obiecane. Z drugiej strony powinienes sie cieszyc ze tam jest zagrozenie kolizji tylko z innym samochodem. Chyba bys nie wolal spotka sie tam z Abramsem po remoncie tej drogi i mostu.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *