Czy jesteś zadowolony z komunikacji miejskiej oferowanej przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o.? Czy rozkład jazdy dostępny na przystankach dla pasażerów jest czytelny? Czy częstotliwość jazdy autobusów, z których korzystasz, jest wystarczająca? Czy strefa płatnego parkowania jest według Ciebie dobrym rozwiązaniem służącym m.in. zwiększeniu rotacji miejsc parkingowych? Czy jesteś za pozostawieniem ceny biletu kupowanego z ostrowiecką kartą komunikacyjną (OKK) na poziomie 1,50 zł i zwiększeniem częstotliwości przejazdów na liniach autobusowych o ponad 30 tys. km?
To tylko niektóre z pytań, z jakimi zmierzymy się odpowiadając na pytania w ankiecie towarzyszącej konsultacjom społecznym w projekcie „Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów”.
Ankietę można znaleźć na stronie Urzędu Miasta w Portalu Mieszkańca lub bezpośrednio pod linkiem https://konsultacje.um.ostrowiec.pl
- Włączenie mieszkańców w procesy decyzyjne w sprawach mających wpływ na jakość ich życia oraz uzyskanie opinii, propozycji i uwag od mieszkańców w sprawie zastosowania rozwiązań służących rozwojowi transportu publicznego oraz zwiększenia dostępności transportu publicznego i mobilności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami- czytamy w Portalu Mieszkańca.
Ankietę można wypełniać do 27 maja 2024 r. Jest ona w pełni anonimowa. Wnioski i uwagi oraz dane uzyskane z przeprowadzonej ankiety zostaną wykorzystane przy opracowaniu projektu „Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów”, który Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, wspólnie z Gminą Kunów, planuje złożyć do dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021 -2027.
Projekt będzie obejmował m.in. modernizację przystanków (w tym zastosowanie OZE oraz zielnych wiat), budowę miejsc obsługi rowerzystów, nowe linie autobusowe, nowe stanowiska dynamicznej informacji pasażerskiej.
2 0
W latach świetności Ostrowca MPK miało 120 autobusów i obsługiwało ponad 50 linii, od 0 do 49, w tym linie bis. "16" kursowała co 11 minut, a "2" czy "19" co 15 minut. "14" jeździła aż do Garbacza, "3" do Rżuchowa, "12" można było dojechać, z przesiadką, do Starachowic, a "10" za Bałtów. MZK musi posiadać ponad 40 autobusów, linii powinno być z 15, w tym 10 głównych, regularnych, z kursami co ok. 15-20 minut w godzinach szczytu. I poważnie MZK powinien potraktować kursy do dworca PKP. I chyba trzeba zmienić prezesa.
0 0
Zróbcie punkt doładowań w bodzechowie bo babcia ma za blisko na samsonowicza ze swietokrzyskiej.