Zamknij

Mieszkańcy o MZK! Częstotliwość jazdy autobusów do poprawy!

Paweł SłowińskiPaweł Słowiński 14:14, 26.06.2024 Aktualizacja: 17:53, 26.06.2024
Skomentuj

Na stronie ostrowieckiego Urzędu Miasta ukazał się raport po konsultacjach społecznych nt. rozwiązań mających na wpływ rozwoju transportu publicznego w związku z realizowanym projektem „Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów”. Choć ostrowczanie, bo oni głównie wypełnili ankietę, docenili zmiany co do komfortu nowych autobusów, czy systemy informacji to największą bolączką jest częstotliwość jazdy pojazdów w komunikacji miejskiej. 

Na pytanie: czy częstotliwość jazdy autobusów, z których korzystasz, jest wystarczająca? Odpowiedź „zdecydowanie nie” 164 ankietowanych, czyli 49.85%, a  „raczej nie” 110 czyli 33.43%

Te odpowiedzi potwierdzają szereg krytycznych tekstów na naszych łamach, które były odzwierciedleniem głosów naszych czytelników.

To jeszcze nie koniec, bowiem 87.23% uczestników konsultacji opowiedziało się za pozostawieniem ceny biletu kupowanego z ostrowiecką kartą komunikacyjną (OKK) na poziomie 1,50 zł i zwiększeniem częstotliwości przejazdów na liniach autobusowych o ponad 30 tys. km. Zaledwie 12,77% respondentów było za obniżeniem ceny biletu kupowanego z ostrowiecką kartą komunikacyjną (OKK) z kwoty 1,50 zł do 1,00 zł przy zachowaniu dotychczasowych linii autobusowych i pozostawieniu obecnej częstotliwości przejazdu autobusów ?

Jak czytamy w pokonsultacyjnym raporcie: „w  związku z udzielonymi odpowiedziami na przedmiotowe pytanie Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, informuje, iż planuje pozostawienie ceny biletu kupowanego z ostrowiecką kartą komunikacyjną (OKK) na poziomie 1,50 zł przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości przejazdów na liniach autobusowych”.

Na pytanie: „ Czy strefa płatnego parkowania jest według Ciebie dobrym rozwiązaniem służącym m.in. zwiększeniu rotacji miejsc parkingowych?” ostrowczanie odpowiedzieli raczej przecząco.  „Raczej nie” odpowiedziała 78 osób (23.71%), zaś „zdecydowanie nie” 89 (27.05%) odpowiednio „raczej tak” 60 osób (18.24%),  „zdecydowanie tak”  59 osób (17.93%).

Tym bardziej dziwi wniosek w opublikowanym raporcie: „W związku z udzielonymi odpowiedziami na przedmiotowe pytanie Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, informuje, iż rozważane jest utworzenie strefy płatnego parkowania na terenie miasta celem zwiększenia rotacji miejsc parkingowych. Realizacji tego zamierzenia uzależniona będzie ostatecznie od pozyskania środków finansowych związanych niezbędnych do jej przygotowania”.

Z proponowanych nowości  z aprobatą spotkała się organizacja miejsc obsługi rowerzystów. Tutaj „zdecydowanie tak” odpowiedziało 34.35% uczestników ankiety, a  „raczej tak” 38.91%.

W ramach przeprowadzonych konsultacji ostrowczanie wskazali jakich rozwiązań brakuje na przystankach, a także jakich rozwiązań brakuje w autobusach? W związku z udzielonymi odpowiedziami planowana jest przebudowa 49 przystanków na terenie miasta i przygotowanie w ramach zadania wiat przystankowych, umożliwiających schowanie się, w tym osobom na wózkach lub dzieciom w wózkach, w ramach przebudowy przystanków zamontowane zostaną uchwyty lub poręcze do wstawania, w 36 lokalizacjach zamontowane zostaną tablice dynamicznej informacji pasażerskiej wyświetlające informacje o odjazdach autobusów, które będą mieć funkcję głośnomówiącą dla osób z dysfunkcją wzroku po naciśnięciu przycisku na słupie, zaś autobusy komunikacji miejskiej wyposażone będą w takie udogodnienia jak: platforma dla osób poruszających się na wózku, przycisk „STOP” z napisem w języku Braille’a dla osób z dysfunkcją wzroku, czy system wewnętrznej i zewnętrznej informacji głosowej dla osób z dysfunkcją wzroku.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

GośćGość

6 0

Ankieta pewnie nic nie zmieni, chyba, że miasto w swojej wspaniałomyslnosci da fundusze na wzrost wozokilometrów. A znając nasz ostrowiecki magistrat wzrost wzkm nie będzie na poziomie 30 tys, tylko pewnie kilkudziesięciu i uda się zrobić jeden dodatkowy kurs na czymś. Poza tym za czym przejdziemy do lepszej częstotliwości to niech nie wysyłają tego kurdupla na zdjęciu na najbardziej oblegane trasy jak 1, w tym nie da się jeździć, nie wiem czemu miasto uparło się na taki zakup 14:26, 25.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JihiJihi

3 0

Gdzie ja mam bilet doładować? W rybnym u szewca gdzie?
Pójdę jeszcze do mięsnego na Radwana może tam mi doładują 15:04, 25.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mam OKKmam OKK

4 0

w pełni popieram twoją krytykę MZK w sprawie doładowywania środków na bilecie OKK - ja w po wielu wkurzeniach się,jakoś już potrafię przelać pieniądze na tę kartę poprzez Internet choć jest to bardzo zagmatwane i nieprzejrzyste bo powinna być jedna widoczna rubryczka DOŁADUJ KONTO i wtedy klikam,wybieram kwotę , bank z którego przeleję środki i wszystko a tu NIE ,trzeba bacznie śledzić niezwiązane tematycznie strony żeby to uczynić - no i gdy już przeleję pieniążki na kartę to muszę te środki AKTYWOWAĆ w odpowiednim kasowniku autobusu MZK , co przecież powinno nastąpić automatycznie po potwierdzeniu przelewu na kartę ; uważam że informatyczna obsługa pasażerów ostrowieckiego MZK jest na niskim poziomie jak na XXI wiek a uczniowie klas elektroniczno-informatycznych naszego THM-u stworzyliby lepsze oprogramowania,bardziej czytelne i łatwiejsze w obsłudze tak przez pracowników MZK jak i przez pasażerów 15:26, 25.06.2024


30 tysiecy30 tysiecy

7 0

Wow 30 tysiecy kilometrow, podzielic na 12 miesiecy a mamy 14 lini autobusowych, coulis’s srednio dziennie kazda lina otrzyma 5,9 km dziennie !!!!!
Przy autobusach elektrycznych I fotowoltaice powinny jezdzic caly dzien, 17:34, 25.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość Gość

1 0

Dlatego według mnie te 30 tys km, nie wiemy ile wyjdzie z tego wzkm powinny przejść na najważniejsze linie w mieście, przede wszystkim dalsze wzmacnianie 1, 2 i 3, a na reszcie wydłużenie kursowania 18:54, 25.06.2024


zatroskany zatroskany

8 0

Co to miasto wyczynia z tymi wozokilometrami? Kogo to w ogóle obchodzi? Komunikacja ma być miejska, a nie dziadowska. 14 linii, z tego większość raz na kilka godzin i do 18? Co to w ogóle jest? Miasto chce wydać miliony, większość z UE, na 4 przebudowę Rynku /powinna nastąpić zmiana nazwy, bo to już nie będzie rynek, tyło plac, park/, wydaje kasę na 4 modernizację Gutwinu, a nie ma na finansowanie komunikacji? No, skandaliczna sytuacja. 21:39, 25.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zatroskany zatroskany

6 0

Yutongi puścić Siennieńską, po to je kupiliście, by takimi ulicami jeździły. 21:41, 25.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaksMaks

8 0

1 i 3 powinny jeździć co 15-20 min od rana do późnego wieczora. Wtedy komunikacja miejska w Ostrowcu miałaby sens.. Teraz to jest porażka i dno. Po 18 spotkać autobus na ulicy to jak spotkanie yeti 10:44, 26.06.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GośćGość

1 0

Po obecnym rozkładzie punktem przełomowym jest 19.20 do 19.20 jest 0, 1, 2, 3, 8, 9, 11. Potem o 20 zostaje tylko 1, 2, 3 i 11 i o 22 jest 1, 2, 11 i 4. Także słabo, a mówimy tu o roboczych, w sobotę i niedziele po 18 zostaje tylko 1 i 2, potem 11 i 4 wyjezdzaja na zmiane w hucie i szpitalu o 22 13:55, 26.06.2024


Łysy Łysy

4 0

MZK jest tylko żeby miasto chwaliło się autobusami czysta propaganda sukcesu, a co z pasażerami, niedawno prezydent Łakomiec w radiu mówił że problem jest szczególnie po 18 a dwa tygodnie po tej wypowiedzi MZK zlikwidowało wieczorne kursy linii 10 i pierwszy kurs linii 2 z Zygmuntówki żeby mieszkańcy nie mieli jak dojechać i wrócić z pracy tak nowe władze dbają o mieszkańców 12:39, 26.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaplaPapla

2 0

Po pierwsze trzeba opracować nowe trasy, które są szybkie i krótkie a nie żeby 45 minut autobus kluczył w koło po całym mieście - to jest normalny koszmar! Po drugie - jak zoptymalizujemy sieć połoćzeń na szybką i krótką to należy całkowicie przeplanować przystanki przesiadkowe aby istniała tania opcja dotarcia do każdego punktu miasta z takich węzłów przesiadkowych o każdej porze w 10-15 minut! Po trzecie to wstyd, żeby taki krótkie trasy (realnie na to ptrząc po optymalizacji) były jeszcze płatne dla rdzennych mieszkańców, którzy w cywilizowanych krajach i królestwach nawet pociągi mają bezpłatne. Skoro stać ten kraj na utrzymywanie nachodźców, przebudowywanie rynku co kilka lat i prowadzenie cudzej wojenki to tym brdzej taki transport powinien być absolutnie wolny od opłat dla prawdziwych mieszkańców Ostrowca! Zamiast amerykańskich kosmicznie drogich czołgów ze złomu i ich innego dziadostwa chcemy nowiuteńkie autobusy na wodór i bilety za 0 złotych !!! 10:50, 28.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%