Zamknij

Prezydent Miasta: W 2025 roku MZK zwiększy częstotliwość kursowania

07:29, 16.10.2024 . Aktualizacja: 07:47, 16.10.2024
Skomentuj

Prezydent Artur Łakomiec uczestniczył w XXII Samorządowym Forum Kapitału i Finansów, jakie odbyło się w minionym tygodniu w Katowicach. To jedno z największych i najważniejszych spotkań łączących wpływowych liderów samorządu, administracji publicznej, finansów i biznesu. Forum to unikalna platforma współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy samorządowcami.

Ostrowiec Świętokrzyski był partnerem merytorycznym debaty: „Jak rozwiązać problem wykluczenia komunikacyjnego w samorządach podczas XXII edycji Samorządowego Forum Kapitału i Finansów”.

Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego zmierzył się m.in. z pytaniem dotyczącym barier najczęściej napotykanych przez samorządy przy próbie współpracy w organizacji transportu publicznego. Prezydent Artur Łakomiec wskazał na bariery finansowe, gdyż samorządy często nie mają wystarczających środków na zwiększenie liczby kursów, modernizację infrastruktury czy utrzymanie nierentownych linii, zwłaszcza na terenach wiejskich. Samorządy też mogą mieć różne priorytety i potrzeby, jeśli chodzi o organizację transportu. Również obecne przepisy prawa ograniczają możliwość działania komunikacji miejskiej poza granicami gminy bez formalnego porozumienia międzygminnego

- Udało mi się zaprezentować dobre praktyki w zakresie organizacji transportu publicznego. Należą do nich nowoczesny i ekologiczny tabor autobusowy, ale również zwiększanie ilości wozokilometrów, którą niebawem wprowadzimy- mówi prezydent Artur Łakomiec.

Jak słyszymy w bieżącym roku zakres usługi przewozowej wyrażonej w kilometrach wyniósł 1 mln 025 tys. wozokilometrów. Plan na rok 2025 zakłada dołożenie 30 000 wozokilometrów co zwiększy liczbę wykonanych kilometrów do 1 mln 055 tys. Spowoduje to zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów oraz usprawni przepływ pasażerów.

Z obserwacji przeprowadzonej przez Spółkę wynika, iż grupą najchętniej wybierającą autobus jako środek transportu są dzieci i młodzież, którzy dojeżdżają do placówek oświatowych. Kolejną grupę stanowią osoby pracujące, które z pomocą transportu publicznego przemieszczają się z miejsca zamieszkania do zakładów pracy (w grupie tej dominują kobiety, ponieważ rzadziej niż mężczyźni posiadają prawo jazdy). Duża ilość pasażerów stanowią również seniorzy (którzy korzystają z darmowej komunikacji miejskiej), aby dostać się miejsc użyteczności publicznej, m. in. do placówek zdrowotnych czy też żeby zrobić zakupy. MZK odnotowała że największą popularnością cieszą się linie kursujące w obszarze miejskim. Szczególnie oblegana jest linia komunikacyjna nr 1, której trasa przebiega okrężnie przez całe miasto. Umożliwia ona przemieszczenie się pasażera w dwa skrajne punkty Ostrowca Świętokrzyskiego. Szczyty komunikacyjne, gdzie zwiększona jest liczba kursowania autobusów, ze względu na potrzeby osób korzystających z usług transportu zbiorowego przypada w godzinach porannych tj. godz. 6 :00- 9:00, w godz. 13:00 — 16:00 oraz w godz. wieczornych 21:00 — 22:00.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

z tej ziemiz tej ziemi

3 0

Wciąż nie mogę rozgryźć sensu kursów kilku linii MZK w Ostrowcu a jeszcze bardziej nie rozumiem wprowadzonych zmian na gorsze dla pasażerów.
Linia 0 prowadzi tak żeby jak najmniej zabierać pasażerów.
Linia 3 do czasu rozpoczęcia remontu głównych dróg w mieście była logicznie umotywowana i dowoziła mieszkańców po niemal całym mieście jednak gdy skończono remonty okrojoną ją tak że nie ma wielu chętnych do jazdy...
To tylko dwa przykłady marnowania cennego paliwa i taboru na wożenie powietrza a nie ludzi po mieście.Kolejna sprawa to czy faktycznie nieopłacalne są linie podmiejskie ? Przecież mieszkańcy miejscowości podmiejskich dojeżdżają codziennie do szkoły,pracy czy na zakupy więc chętnych byłoby niemało no ale trzeba zastosować podaż czyli wydłużyć kilka linii miejskich do np. Bałtowa,Borii,Kałkowa,Jacentowa,nawet Waśniowa i zwiększyć częstotliwość kursów do Ćmielowa i to nie tylko w dni robocze ale też w weekendy i w godzinach wieczornych.W tym temacie komunikacji podmiejskiej Starostwo Ostrowieckie miało i ma zamknięte oczy... 08:19, 16.10.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

PasazerPasazer

1 0

A ja nie rozumiem dlaczego nasze MZK nieskrzysta z profesjonalne firmy ktora uklada rozklad i trasy w opracowaniu o dane. U nas to wyglada troszke inaczej. 10:23, 16.10.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

z.t.z.z.t.z.

0 0

wyznaczenie tras poszczególnych linii po mieście i rozkład jazdy lepiej rozwiązaliby uczniowie szkoły średniej na lekcji "Optymalizacja wykorzystania nowego taboru autobusów w ostrowieckim MZK" niż fachowcy zza biurka 10:42, 16.10.2024


zatroskany zatroskany

1 0

UM i MZK nie potrafią zaplanować komunikacji miejskiej. Właściwie, to wygląda to na oszczędzaniu autobusów i paliwa, bo one głównie stoją w nowej bazie. Autobusy, to mają jeździć. Jak to możliwe, że gdy Ostrowiec liczył ponad 80-tys. mieszkańców po mieście kursowało prawie 100 autobusów, linii ponad 50, od 0 do 49 i linie bisowe, i rozkłady jazdy były sensowne, a dojechać z Ostrowca można było do Bałtowa, Dołów Biskupich, Garbacza czy Rudy Kościelnej. Ba, 13, z przesiadką można było dojechać do Starachowic i dalej do Skarżyska. Za mało jest autobusów, powinno ich być ok. 40. Za mało linii. Słowackiego i Siennieńską powinny kursować autobusy, bo to niewiarygodne, że w pobliżu urzędu miasta nie ma przystanku. Jeśli jest tak nieporadnie, należy zmienić zarząd MZK i zastępcę prezydenta ds. komunikacji. 11:25, 16.10.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%