Już w niedzielę (15 grudnia) pociągi ponownie dojadą do Sandomierza od strony Skarżyska-Kamiennej. Tym samym zakończymy zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 w województwie świętokrzyskim. Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 km wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 678 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
-W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi ponownie pojadą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem. Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – podkreśla Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniliśmy w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski.
PUSTY DZBAN 09:52, 16.12.2024
0 0
No tak, zamiast szprychy będzie kolej Y przez Ostrowiec, a raczej X. A wsiadać i wysiadać będą przy operze STRASZNY DWÓR. 09:52, 16.12.2024
Kolejarz18:06, 19.12.2024
0 0
Przy okazji dwa złote w górę na bilecie w relacji Ostrowiec -Kielce :) Gdyby ktoś chciał się zabić na torach w okolicach wioski Ostrowiec to polecam. Umrze z nudów. Taki mamy ruch na szlaku :) 18:06, 19.12.2024