Już w niedzielę (15 grudnia) pociągi ponownie dojadą do Sandomierza od strony Skarżyska-Kamiennej. Tym samym zakończymy zasadnicze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 25 w województwie świętokrzyskim. Przebudowane stacje i przystanki, podniesiona prędkość pociągów, przeszło 100 km wymienionych torów, nowa sieć trakcyjna, a także 108 wybudowanych obiektów inżynieryjnych – to efekty inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 678 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
-W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy testy obciążeniowe nowego mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, a w tym zakończyły się prace przy regulacji sieci trakcyjnej i odbiory. Linia kolejowa 25 na odcinku Dwikozy – Sandomierz jest gotowa do eksploatacji. Oznacza to zakończenie modernizacji szlaku łączącego jedne z najważniejszych miast województwa świętokrzyskiego. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągi ponownie pojadą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem. Otwarcie tego odcinka linii kolejowej nr 25 to zwiększenie potencjału transportu towarów na wschód Polski. Dzięki modernizacji infrastruktury pasażerskiej, przewoźnicy będą mieli możliwość rozwoju połączeń regionalnych w przyszłości – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Ten ważny szlak kolejowy przeszedł kompleksową modernizację. Nowe mosty kolejowe i inne elementy infrastruktury zapewnią długotrwałe użytkowanie tej linii zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym – podkreśla Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Projekt realizowany przez PLK SA pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie. W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. W ramach inwestycji wymieniliśmy w sumie 105 km torów i 108 obiektów inżynieryjnych. Zadanie obejmowało również wymianę sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów na 9 stacjach. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski.
PUSTY DZBAN 09:52, 16.12.2024
No tak, zamiast szprychy będzie kolej Y przez Ostrowiec, a raczej X. A wsiadać i wysiadać będą przy operze STRASZNY DWÓR.
Kolejarz18:06, 19.12.2024
Przy okazji dwa złote w górę na bilecie w relacji Ostrowiec -Kielce :) Gdyby ktoś chciał się zabić na torach w okolicach wioski Ostrowiec to polecam. Umrze z nudów. Taki mamy ruch na szlaku :)
Hutnicy z Celsy świętowali (dużo zdjęć)
A hutnicy na 2 zmianie
Hutas
15:32, 2025-05-17
Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa
Siema ZATROSKANY. Co tam wiesz na temat NACHODŹCÓW z IV RZESZY? Będą spać w ŁYSICY? Będziecie mieć wesoło 😂😂👌👌Dalej sprzątaj po PISIE🤔🤔😁😁😁
PUSTY DZBAN
17:29, 2025-05-16
Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa
Super! Teraz czas posprzątać po PiS i wziąć się porządną DK9 od Radomia do Opatowa. Dwujezdniowa w całości, m.in. z dwoma węzłami, w Boksycce i np. Rżuchowie. Prezydencie, starosto, posłowie świętokrzyscy - do dzieła! Lobbować bez ustanku.
zatroskany
12:44, 2025-05-16
Łącznik i wiadukt – nowe połączenia wokół Opatowa
Pytanie do redakcji. Czy to prawda że była ŁYSICA zmieni się w centrum relokacji wiadomych osobników? I czy jest szansa że nasi BRACIA zza zachodniej granicy, po selekcji dadzą nam kilku kopaczy na poziomie II ligi do KSZO? Wiadomość z samej stolicy Europy. Będzie ie mieć wesoło w Ostrowcu teraz, obok park miejski, MC..... Tak czy nie????
PUSTY DZBAN
12:29, 2025-05-16