Zamknij

Sensacja: Przetarg na DK9 obwodnicę Ostrowca (Rudka - Jacentów) w 2025!

Paweł SłowińskiPaweł Słowiński 13:18, 30.12.2024 Aktualizacja: 01:06, 01.01.2025
Skomentuj

Dziś GDDKiA ogłosiła swoje plany na 2025 rok. „Co najmniej 330 km wyniesie łączna długość odcinków dróg, na jakie w przyszłym roku ogłosimy przetargi. Ich szacunkowa wartość to ok. 13,5 mld zł.- czytamy w komunikacie. Ten wynik może jeszcze wzrosnąć o dodatkowe blisko 70 km dróg, dla których obecnie trwa jeszcze proces uzyskiwania decyzji środowiskowej lub rozpatrywanie odwołań od tych decyzji. Zaplanowane na przyszły rok przetargi obejmą ponad 215 km odcinków dróg szybkiego ruchu z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (RPBDK) oraz prawie 116 km obwodnic z Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100). Przypomnijmy, że obecnie w przetargu mamy 37 zadań o łącznej długości blisko 354 km. Wśród nich mamy 20 zadań z RPBDK (o łącznej długości ponad 191 km) i 15 inwestycji z PB100 (o łącznej długości ponad 136 km, w tym 12 km rozbudowy)”.

Jak czytamy w komunikacie: „na przyszły rok zaplanowaliśmy ogłoszenie przetargów na 14 obwodnic z PB100 o łącznej długości blisko 116 km”. Wśród nich są inwestycje, które po zakończonej realizacji wyprowadzą tranzyt m.in. z Wadowic, Limanowej, Prudnika, Pisza czy też Zwolenia”.

Oto pełna lista obwodnic przewidzianych do realizacji.

Program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (115,8 km):

DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego (Rudka - Jacentów, woj. świętokrzyskie)

DK15 obwodnica Krotoszyna, Zdun, Cieszkowa (woj. wielkopolskie i dolnośląskie)

DK15 obwodnica Milicza (woj. dolnośląskie)

DK25 obwodnica Międzyborza (woj. dolnośląskie)

DK28 obwodnica Wadowic (woj. małopolskie)

DK28 obwodnica Limanowej (woj. małopolskie)

DK41 obwodnica Prudnika (woj. opolskie)

DK42 obwodnica Starachowic (woj. świętokrzyskie)

DK46 obwodnica Sidziny (woj. opolskie)

DK55 obwodnica Sztumu (woj. pomorskie)

DK58/DK63 obwodnica Pisza (woj. warmińsko-mazurskie)

DK73/DK78 obwodnica Chmielnika (woj. świętokrzyskie)

DK79 obwodnica Osieka (woj. świętokrzyskie)

DK79 obwodnica Zwolenia (woj. mazowieckie)

Przetargi planowane warunkowo (26,1 km):

DK24 obwodnica Przytocznej (woj. lubuskie)

DK25 obwodnica Kalisza (woj. wielkopolskie)

Stabilność i przewidywalność

GDDKiA zapewnienia stały, wysoki poziom finansowania inwestycji, a co za tym idzie branży budowlanej. Z 17 mld zł, jakie GDDKiA wydała na inwestycje w ubiegłym roku, zwiększyliśmy wydatkowanie do 19 mld zł w tym roku. Naszym rocznym celem jest ok. 20 mld zł i planujemy utrzymać ten poziom do 2030 r.

 

Apelujemy o rzetelną wycenę prac

Zawsze podkreślamy, że dla sprawnego procesu realizacji kolejnych inwestycji duże znaczenie ma profesjonalna wycena składanych ofert, zarówno pod kątem aktualnych kosztów robót i materiałów, jak i dostępności na rynku niezbędnych kadr oraz sprzętu. Nie zawsze wygrywa najtańsza oferta, a rzetelna wycena robót pozwoli na skuteczną i terminową realizację prac. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że wykonawcy toczą pomiędzy sobą rywalizację o kontrakty i odwołują się od rozstrzygnięć w przetargach. Nie zawsze kończy się na rozstrzygnięciu Krajowej Izby Odwoławczej i czasem do sądu trafiają skargi na odwołania. W skrajnym przypadkach do podpisania umowy, zamiast po zakładanych siedmiu miesiącach, przystępujemy po ponad dwóch latach.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

ZibiZibi

10 4

Czyli ma być realizowana obwodnica w przebiegu, którego prawie nikt nie chce. Nie chcą jej mieszkańcy, nie chcą przedsiębiorcy, ani lokalne władze. Komu zatem tak bardzo zależy na przeprowadzeniu tej niechcianej inwestycji? Czy ktoś z ministerstwa lub ich pociotków już zakupił działki, które pod tą inwestycję zamierzają sprzedać z dużym zyskiem? Co ta obwodnica da Ostrowcowi więcej w porównaniu do już istniejącej - ominięcie jednych świateł na Żeromskiego? Naprawdę niewiele. Ostrowiec potrzebuje obwodnicy, która włączy nas w sieć dróg szybkiego ruchu. Chyba najlepiej byłoby połączyć Skarżysko - Starachowice - Ostrowiec - Opatów za pomocą drogi ekspresowej, co przyniosłoby realne korzyści dla całej północnej części województwa. 13:59, 30.12.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JimmyJimmy

4 0

Robią przetarg bo już przygotowane plany przez PiS .Będzie to obwodnica na zasadzie albo taka albo żadna.Zabranie się za temat tak jak wszyscy chcą to ogromne koszty i strata 19:55, 30.12.2024


zatroskanyzatroskany

5 5

PiS nie rządzi, PiSu *%#)!& decyzje nowy rząd z przyjemnością realizuje. Ostrowiec znowu oszukany, tym razem przez PO i PSL. 14:51, 30.12.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zatroskanyzatroskany

1 1

*%#)!& pisie decyzje... 15:46, 30.12.2024


Kierowca BuniKierowca Buni

1 0

Za Tuska niczego nie będzie. Nie POdniecajcie się. 😅 09:19, 02.01.2025


Nixon96procentNixon96procent

8 6

Ja chcę tej obwodnicy. Obwodnica ma wyprowadzić ruch z miasta po najkrótszym śladzie. Ciężarówki czy busy z towarem, jeżeli będą miały potrzebę to trafią do miasta a włodarze niech tak robią, żeby biznes chciał kierować tu swoje transporty. Wy myślicie, że Obwodnica musi być 500m od huty i martwej strefy ekonomicznej, żeby to działało? Chyba macie coś z głowami. Dlaczego przy ul. Zagłoby nie powstała żadna duża firma? Przecież trasa ruchliwa, powinna działać stymulująco 🙂. Niestety to tak nie działa. Wielki biznes jest tam, gdzie wielkie połacie terenu a Ostrowiec wolał zabudować hutę dookoła domkami jednorodzinnymi (vide Bałtowska i Sudół). 16:26, 30.12.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tomasz Tomasz

4 2

Bardzo słuszne myślenie. Włodarze miasta i doradzający im tzw. "eksperci" ciągle powtarzają, że miasto potrzebuje *%#)!& dwujezdniowej drogi, aby mogło się rozwijać. Stanowisko to należy do trzeciej kategorii prawdy. Przespali czas kiedy realne było zrealizowanie drogi - była już przecież wytyczona ok. 2002 r. Teraz dają nowe propozycje, które w rezultacie mogą być zrealizowane za 20 lat. 18:45, 30.12.2024


Mat Mat

2 1

Zgoda w 100%. Władze miasta zamiast blokować tą inwestycje warta setki milionów złotych powinni lobbować za budową 2 jezdni od jacentowa do obwodnicy opatowa. Wtedy ostrowiec zyska dobre i szybkie połączenie z S74. No ale cóż lepiej coś blokować niz wziac sie do roboty.. 21:54, 30.12.2024


Billie Billie

9 3

To będzie obwodnica na zasadzie albo taka albo żadna 19:57, 30.12.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

corelcorel

6 7

Bardzo dobrze ,wreszcie będzie budowana.Mądra decyzja która nie pozwoli na wyrzucenie w błoto wydanych już pieniędzy jak by tu niektórzy chcieli.Wiadomym jest że zawsze ktoś straci a ktoś zyska,tego nigdy nie unikniemy.Włodarze chcieli innego przebiegu trasy że względu na własny interes polegający że nowy przebieg drogi przebiegał by przez ich zakupione działki w obrębie Goździelina.Inni chcieliby aby obwodnica przebiegała przez miasto,chyba nie znają definicji słowa obwodnica! 20:32, 30.12.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zatroskanyzatroskany

13 0

W decyzji środowiskowej jest jak wół - droga dwujezdniowa, od Rudnika do Opatowa. Takie są plany i mapy dołączone do decyzji środowiskowej. Dlaczego GDDKiA o. Kielce chce budować jedną jezdnię? I dlaczego wojewoda tego nie widzi i 3 razy wydłużał terminy dostarczenia GDDKiA pełnej dokumentacji? Jeśli ta śmieszna droga powstanie, to będzie czymś, co nigdy Ostrowca nie wyniesie do nowoczesności. Wąchock, czyli Starachowice będą miały DK42 do Skarżyska dwujezdniową, Ostrowiec, dzięki PiS ... polną drogę. Ale niektórym z Ostrowca to wystarczy. Żałosne. 21:17, 30.12.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

0 0

Droga gazeto. Gddkia jest gotowa ogłosić przetarg na budowę ponieważ w 2025 r. uzyska zrid czyli zgodę na realizację inwestycji drogowej. Niestety obwodnica ostrowca nie posiada finansowania. Znajduje się jedynie na liście rezerwowej programu budowy 100 obwodnica. W związku z tym bez decyzji rządu o przesunięciu obwodnicy na listę podstawowa nie ma możliwości ogłoszenia przetargu... oby znalazły się pieniądze na tą i.westycje bo jest ona miastu bardzo potrzebna 22:06, 30.12.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zatroskanyzatroskany

2 0

Mylisz się, miastu, takie coś, do czego dąży na siłę GDDKiA, nie jest potrzebne. Skoro uważasz, że nie ma to to zapewnionego finansowania, to niech tak zostanie. Może lepiej żeby niezgodna z decyzją środowiskową ścieżka przez pola i na gruzach domów nigdy nie powstała. Ostrowiec niech dołączy do coraz liczniejszej grupy miast z dwujezdniowymi drogami dojazdowymi. To przyszłość. 03:50, 31.12.2024


onaona

0 0

przecież tereny przemysłowe mogą się rozwijać tez od strony obwodnicy w tym śladzie 10:02, 31.12.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kwiatek kwiatek

0 0

tam nie ma opcji to trudny teren i nie ma takiej przestrzeni pod przemysł. 10:27, 31.12.2024


wiwi

0 0

Chyba na chałupach 11:03, 31.12.2024


wzwwzw

0 0

no nareszcie. Już myślałem, że Murzynowi udało się przekonać GDDKiA, ale na szczęcie wszystko wskazuje, że mu lobbing nie wyszedł 12:46, 31.12.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PUSTY DZBAN PUSTY DZBAN

0 0

Uwierzę jak wjadą pierwsze maszyny. Właśnie dziś definitywnie Tusk uwalił CPK. Kapał jakimiś pieniędzmi i stwarzał pozory. Dworzec już X Lat sprzedają, oddają, remontują... 19:15, 31.12.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zatroskanyzatroskany

1 0

PiS rządził dzieciaku i tak rządził 8 lat, że dworca nie sprzedał, oddał i nie remontował. I jeszcze jednojezdniówkę z dwujezdniowej Ostrowcowi zafundował. Taki to PiS "dobry" dla Ostrowca był. 08:11, 01.01.2025


Kroniki zapowiedzianKroniki zapowiedzian

1 0

Bez drogi 2x2, dwujezdniowej i czteropasmowej, połączonej z układem dróg ekspresowych, Ostrowiec dodatkowo straci na atrakcyjności inwestycyjnej. To fakt a nie opinia. Tylko półgłówki lub mieszkańcy Starachowic czy Opatowa, które skorzystają na dalszej marginalizacji Ostrowca, mogą się cieszyć z polnej drogi obwodowej pisu. 21:35, 31.12.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kierowca BuniKierowca Buni

0 1

Lepszy rydz niż nic. Tylko czy coś będzie za Tuska? 🙂 19:18, 01.01.2025

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%