Na ulicach miasta Ostrowca Świętokrzyskiego pojawił się w piątek 4 września. Mowa o autobusie MAN Lion?s City EfficientHybrid, który w ramach testów został sprowadzony przez MZK sp. z o. o.
?php>Autobus MAN Lion?s City, który został udostępniony Miejskiemu Zakładowi Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim w ramach testów jest nowoczesnym pojazdem komunikacji miejskiej spełniającym współczesne, wysoko wyśrubowane normy ekologiczne związane z organizacją transportu publicznego. To wygodny, bezpieczny środek transportu, który zapewne cieszy oko mieszkańców. Pojazdy z tak wysoce zaawansowanym napędem hybrydowym są użytkowane obecnie w Barcelonie, Wiedniu, Dreźnie, Paryżu, Wolfsburgu i Lubece.
?php>Autobus łączy w sobie wiele innowacji, zmniejsza emisję spalin dzięki wyłączaniu na przystankach i światłach. Energia mechaniczna jest odzyskiwana i magazynowana. Rdzeniem systemu jest rozrusznik wału korbowego, urządzenie elektryczne, które podczas hamowania zamienia moc mechaniczną na energię elektryczną. W każdym pojeździe znajduje się 30 miejsc siedzących i 73 stojące.
?php>Przypomnijmy, że w roku 2018 i 2019 Gmina Ostrowiec przygotowała i złożyła wnioski na realizację projektu ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim?. Projekty uzyskały dofinansowanie, a ich realizacja podzielona na dwa etapy już się rozpoczęła i potrwa do roku 2022. Celem projektów jest poprawa jakości powietrza na terenie Gminy Ostrowiec Świętokrzyski poprzez ograniczenie emisji pyłów i substancji szkodliwych do atmosfery z transportu publicznego oraz przebudowa niezbędnej infrastruktury usprawniającej funkcjonowanie komunikacji miejskiej.
?php>W ramach projektów miasto wymieni tabor autobusowy, ustawi 40 wiat przystankowych, rozpocznie się także budowa nowej bazy operatora transportu publicznego ze stacją obsługi, warsztatami, budynkiem administracyjno ? dworcowym i myjnią autobusową przy ul. Jana Samsonowicza. Ponadto rozpocznie się budowa dróg dojazdowych do bazy, zmodernizowane zostanie oświetlenie uliczne w ciągu ulic: Sikorskiego, Rudzkiej, Ostrowieckiej, Kolonii Robotniczej, Iłżeckiej, Siennieńskiej, Alei Jana Pawła II, Sandomierskiej. Zbudowane zostaną ronda, ścieżki rowerowe, bus pasy, utworzone zostaną parkingi Park&Ride oraz Bike&Ride. Rewolucją będzie też wdrożony w ramach projektu zintegrowany bilet miejski tzw. karta miejska.
Obydwa etapy projekty ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? stanowią wartość ponad 47 mln zł.
bez złudzeń17:21, 09.09.2020
Który to już z kolei testowany nowy autobus w naszym mieście ?? Przecież i tak w końcu gdy zapadnie decyzja o wymianie taboru to kupione zostaną używane stare autobusy,więc po co drażnić pasażerów nowymi eleganckimi pojazdami.
Jechałem obwodnicą Wąchocka
Panie zatroskany, przepraszam ale *%#)!& mi jest zwracać się do kogoś w takiej formie. Powiem Panu tak, ja wiem jak to wygląda od strony technicznej. Wiem kiedy Wąchock i Starachowice zaczęły się ubiegać o te drogi i jak zabezpieczyły teren pod te inwestycje nie-zgadzając się przez lata na inny układ trasy. I przez lata kolejny samorząd forsował tylko jedną opcję wspólnie. Widzę jak Starachowice strategicznie podchodzą do rozwoju i nie patrzą tylko na siebie. Ostrowiec nie patrzy nigdzie i tutaj nie widzę żadnej wrogiej ingerencji ze strony pisu czy po. ALE to że dostały drogę o takiej klasie 2x2 z miejsca, to jest już kwestia polityczna zgadzam się. Nie każde miasto odrazu dostaje takie możliwości. Planem co do dk9 jest wyprowadzenie tranzytu z miast, projekt proponowany pisany na kolanie chyba, przez naszych radnych kompletnie nie wpisywał sie w ramy tego zadania. Tyle mogę panu powiedzieć od strony technicznej, tym się interesuje. Nowe inwestycje drogowe, inwestycje które stanęły w miejscu, Wieluń, Opole, Augustów. Ale u nas rażąco widać winę zarządzających. Lokalna polityka u nas wygrywa z interesem miasta i mieszkańców.
Marcin
11:47, 2025-12-28
Jechałem obwodnicą Wąchocka
Panie Marcinie, najlepiej nic nie widzieć, nic nie wiedzieć i mieć klapki na oczach, np. w temacie PiSu i korzyści dla Starachowic, jakie pisie rządy dały Starachowicom w postaci setek milionów i inwestycji, właśnie takich, jak ta trasa i to od razu dwujezdniowa. Szefem PiSu w Świętokrzyskiem był gość że Starachowic, przyjaciel Kaczyńskiego, więc miasto mamusi prezesa musiało kasę dostawać na wszystko albo jeszcze więcej. Nawet prezydent Starachowic nie musiał być z PiS, wystarczyło, że był/est kryptopisiorem.
zatroskany
19:34, 2025-12-27
Jechałem obwodnicą Wąchocka
Panie Zatroskany, Starachowice walczyły o obwodnicę 15 lat, warunkiem dobrej komunikacji z s7 bylo usunięcie wąskiego gardła w Wąchocku i tutaj nieustannie sterachowiccy radni walczyli i wywalczyli obwodnicę Wąchocka a następnie Starachowic. Tam się myśli, nie ważne kto jest u władzy, ważne jest to czy miasto wie czego chce i ludzie którzy rządzą realizują konskewentnie ten cel. A Pan powinien mieć ksywkę ZAPROGRAMOWANY, bo tylko PiS krzywdzi. Prawda jest taka że Ostrowiec się sam krzywdzi, dzięki waszym wyborom. Nie wiem na kogo Pan głosuję, ale gdyby pańska partia obecnie była u władzy, i tak by to nic nie zmienilo. Ostrowiec śpi, głębokim snem.
Marcin
08:04, 2025-12-27
Jechałem obwodnicą Wąchocka
Należy życzyć P. Redaktorowi przejazdu dwujezdniową obwodnicą Ostrowca. Tylko kiedy, jeśli kiedykolwiek... Bo PiS, a jakże, chciał Ostrowiec ominąć badziewiem jednojezdniowym, zaś obecne władze nie potrafią/nie chcą tego pisowskiego pomysłu odrzucić. Definitywnie.
zatroskany
17:31, 2025-12-25