Zamknij

Młodzi kierowcy na cenzurowanym

13:29, 13.03.2020
Skomentuj

W dniu 19 lutego 2020 r. w miejscowości Zawada, na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, pojazd marki Volkswagen Cady, kierowany przez 25- latka, zderzył się z ciągnikiem siodłowym Volvo z naczepą, którym kierował 27-latek. 25-letni kierujący volkswagenem z obrażeniami ciała przewieziony został do szpitala.
?php>

W Ostrowcu Świętokrzyskim na ul. Kąty Denkowskie, policjanci z ostrowieckiej drogówki zwrócili uwagę na pojazd marki Rover, którego kierujący na widok radiowozu nagle się zatrzymał i włączył światła awaryjne.
?php>

-Po przeprowadzeniu kontroli okazało się, że 25-latek podróżował autem mając ponad 2 promile alkoholu ? mówi aspirant Ewelina Wrzesień, ofi cer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Wyszło też na jaw, że kierujący pojazdem nie posiadał uprawnień do kierowania, a pojazd, którym się poruszał, miał zatrzymany dowód rejestracyjny.
?php>

25-letni mieszkaniec gminy Bodzechów odpowie przed sądem za kierowanie pojazdem w stanie nietrzeźwości oraz popełnione wykroczenia.
?php>

Uderzył w tył radiowozu
?php>

Opatowscy policjanci, patrolujący teren gminy, zauważyli kierującego seatem, którego tor jazdy wskazywał na to, że może znajdować się pod wpływem alkoholu.
?php>

-Funkcjonariusze włączyli sygnały świetlne i dźwiękowe, nakazując kierowcy zatrzymanie pojazdu, ale ten gwałtownie przyspieszył ?mówi podkomisarz Agata Frejlich, oficer prasowy KPP w Opatowie. Po przejechaniu kilku kilometrów policjanci zajechali uciekinierowi drogę, jednak on próbował ominąć oznakowany radiowóz. W ostateczności seat po utracie nad nim panowania uderzył w tył radiowozu.
?php>

W trakcie legitymowania ustalono, że kierującym był 16-letni mieszkaniec powiatu opatowskiego. Badanie alkomatem wykazało, iż młody człowiek był nietrzeźwy ? miał ponad pół promila alkoholu w organizmie. Nie posiadał również uprawnień do kierowania pojazdami.
?php>

Ponieważ kierujący seatem był nieletni, zajmie się nim Sąd Rodzinny.
?php>

Młodzi ? wypadki
?php>

Młodzi kierowcy ? w wieku do 25 lat ? charakteryzują się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. W 2018 r. spowodowali 5.113 wypadków powstałych z winy kierujących, co stanowi 18,6 proc. ogółu takich zdarzeń. Zginęło w nich 428 osób, a 6.734 odniosły obrażenia. Wśród bulwersujących zdarzeń drogowych z udziałem młodych kierowców należy wymienić także tragiczny w skutkach wypadek w miejscowości Magonie, na drodze nr 754, gdzie zginął 24-letni mieszkaniec gminy Tarłów. Kierowany przez niego volkswagen vento zjechał na łuku drogi na przeciwległy pas ruchu, a następnie do rowu, gdzie uderzył w betonowy przepust, usytuowany obok niedawno wybudowanej drogi.
?php>

W miejscowości Kobylanki kierujący pojazdem marki Audi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał do przydrożnego rowu i uderzył przodem w przepust. W samochodzie, na tylnym siedzeniu, znajdował się nieprzytomny 22-letni właściciel pojazdu. Mężczyzna przewieziony został do szpitala.
?php>

W Sadowiu, na drodze powiatowej, 19-letni kierujący samochodem marki Fiat podczas wykonywania manewru skrętu w lewo zderzył się z 52-letnim kierującym motocyklem marki Romet, nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku. Obaj kierujący byli trzeźwi. Do szpitala trafił motorowerzysta. W gminie Bodzechów, 24-letni kierujący audi, jadący w kierunku Bałtowa, wypadł z drogi, zjechał na prawe pobocze, uderzył w krawężnik i dachował. Zdarzenie to miało miejsce na rozjeździe do Magonii. Mężczyzna miał blisko 2,5 promila alkoholu w organizmie. Został zabrany do szpitala.
?php>

Brak doświadczenia, zbyt duża prędkość?
?php>

Zdaniem eksperta Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault w Warszawie, kierowcom w wieku poniżej 25 roku życia często brakuje doświadczenia i umiejętności w zakresie prowadzenia pojazdu. Młodzi kierowcy nie zawsze zdają sobie z tego sprawę i decydują się na brawurową jazdę. Zdarza się, że na domiar złego robią to pod wpływem alkoholu lub innych używek. Policyjne statystyki pokazują również, że przyczyną aż 35,6 proc. wypadków spowodowanych przez kierowców w wieku od 18 do 25 lat było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Nadmierna prędkość zawsze jest niebezpieczna, ale w połączeniu z małym doświadczeniem jeszcze bardziej zmniejsza szansę na właściwą i odpowiednio szybką reakcję w wypadku nagłego pojawienia się przeszkody na drodze.
?php>

Kolejnym czynnikiem podnoszącym ryzyko jest jazda przy pogorszonej widoczności, np. w deszczu, mgle, przy opadach śniegu czy po zmroku. W takich warunkach należy zredukować prędkość.
?php>

Oprócz tego młodzi ludzie przyzwyczajeni do nieustannego korzystania ze smartfonów mogą czuć pokusę, by robić to również za kierownicą. Jednak pisanie SMS-ów, czy prowadzenie rozmów przez telefon bez zestawu głośnomówiącego w czasie jazdy, może skończyć się tragicznie.
?php>

Wjechać ? wyjechać
?php>

W miejscowości Przymiarki, w gminie Tarłów, 25-letni kierujący pojazdem marki Volkswagen, na łuku drogi zderzył się z 40-latką jadącą z naprzeciwka pojazdem marki KIA. Wskutek zderzenia obu aut z obrażeniami ciała do szpitala przewieziony został kierujący volkswagenem oraz 79-letnia pasażerka drugiego auta. Do wypadku doszło na łuku drogi. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault przypominają, że bezpieczniej jest wjechać w zakręt za wolno, niż za szybko. Zbyt szybkie wejście w zakręt może wymusić na kierowcy konieczność hamowania na łuku, a to z kolei prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.
?php>

Jeśli kierujący pojazdem źle oceni swą prędkość, a do tego jezdnia będzie śliska, to ryzykuje wypadnięciem z pasa ruchu i wypadkiem.
?php>

Pokonując zakręt pamiętajmy, by koniecznie mieć wrzucony bieg. Nigdy nie przejeżdżajmy zakrętu na tzw. luzie, ponieważ wówczas jest duże prawdopodobieństwo utraty kontroli nad pojazdem.
?php>

Pamiętajmy też, aby wrzucić odpowiedni bieg przed pokonaniem zakrętu, tak aby nie wchodzić w niego z wciśniętym sprzęgłem. To także potrafi być niebezpieczne.
?php>

-Sam zakręt najlepiej jest przejechać możliwie jak najbardziej płynnie, umiejętnie operując pedałem gazu ? podpowiadają eksperci.
?php>

Zbytnia pewność siebie
?php>

Ryzyko, jakie na drodze stwarzają młodzi kierowcy w wieku 18 -25 lat, często wynika z braku obycia z trudnymi warunkami dynamicznego, zaskakującego ruchu drogowego.
?php>

-Młodzi kierowcy zazwyczaj nie czują zagrożenia, jakie niesie ze sobą zbyt szybka jazda ?mówią eksperci. Wydaje im się, że wszystko mają pod kontrolą. Tymczasem nawet poprawna jazda niekiedy nie wystarczy, żeby uniknąć zagrożeń ? potrzeba jeszcze wdrożenia właściwej techniki kierowania czy filozofii jazdy defensywnej. A tej młodzi kierowcy jeszcze nie opanowali w dostatecznym stopniu, bo nie mieli kiedy.
?php>

Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault mówią, że nierzadko młodzi kierowcy lekceważą zbyt dużą prędkość i zagrożenie z tym związane, za to przeceniają swoje umiejętności i możliwości samochodu; gubi ich nadmierny optymizm.
?php>

Niektórzy nazbyt polegają na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, stosowanych we współczesnych autach. To również jest poważnym błędem. Nowinki techniczne, których coraz więcej w autach, nie są w stanie pokonać nieubłaganych praw fizyki.
?php>

Zbyt płytka wiedza młodych kierowców na temat techniki jazdy ? nie pomaga, lecz zbyt często gubi.

(Wiesław Rogala)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...

W.S.

07:45, 2025-07-03

Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu

Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.

Nowy wymiar...jednak

03:27, 2025-07-03

Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?

Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.

Hutnik

10:02, 2025-07-02

Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu

Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?

Nauczka

17:58, 2025-07-01

0%