Zamknij

W Ostrowieckim Kompleksie Inwestycyjnym już trwa produkcja

10:05, 20.04.2021 Aktualizacja: 09:46, 22.04.2021
Skomentuj

Na terenie Ostrowieckiego Kompleksu Inwestycyjnego stoją pierwsze hale, w których już trwa produkcja, inne są w zaawansowanej budowie, kolejne podmioty czekają na wydanie niezbędnych pozwoleń.
?php>

Podmiotem, któr jako pierwszy rozpoczął działalność na terenach przy ulicy Przemysłowej, jest firma ?IZOTERM? Mariusz Wałek Sp. J. W 2019 nabyła ona działkę o powierzchni ponad 2 hektarów, aby wznieść tu fabrykę, w której powstaje innowacyjny produkt ? niepalne płyty styropianowe typu stop fire. Zakład produkuje także tradycyjny styropian. Zaawansowana jest też budowa obiektów Part ? Logistik Sp. z o. o. Sp. K., która wznosi halę przemysłową oraz budynek biurowy. W kolejce czeka LaserExpert (zajmuje się sprzedażą i serwisem laserów niemieckiej firmy TRUMPF). W nowej lokalizacji funkcjonować będzie również firma Naren. Ten drugi podmiot zajmuje się rozwiązaniami w dziedzinie obróbki laserowej, funkcjonując jako tzw. integrator, czyli podmiot łączący klienta końcowego, dostawców komponentów i z nich tworzy cały system do obróbki laserowej.

?php>


?php>

Do finału zbliża się też największa inwestycja w Ostrowieckim Kompleksie Inwestycyjnym firmy Elkom Trade, która wyróżnia się w branży obróbki metalu, produkując najwyższej jakości pojemniki magazynowe z drutu, rollkontenery, stojaki, stelaże.
?php>

- Miałem okazje zobaczyć nową siedzibę firmy Elkom Trade, która będzie otwarta za kilka miesięcy i muszę przyznać, że robi olbrzymie wrażenie - mówi prezydent. To wielka inwestycja, której skalę widać szczególnie wewnątrz, kiedy widać powierzchnię hal produkcyjnych oraz przygotowanych stanowisk spawalniczych. Mam w pamięci te tereny, kiedy miasto je kupiło, gdzie z jednej strony był krajobraz księżycowy, a z drugiej niemal leśny zagajnik. W tej chwili widok powstających zakładów przemysłowych napawa optymizmem i utwierdza w przekonaniu, że warto ryzykować i podejmować takie decyzje, które owocują po latach.

?php>

?php>

Jarosław Górczyński, prezydent miasta: - Będziemy się starali utworzyć podobny obszar z myślą o inwestycjach gospodarczych w bezpośrednim sąsiedztwie Celsy Huty Ostrowiec. Równolegle teraz projektujemy układ drogowy i dokonujemy podziałów geodezyjnych działek, wraz z ich scalaniem. Liczę, że tam powstanie taki Ostrowiecki Kompleks Inwestycyjny, jak przy ulicy Przemysłowej, ale na mniejszą nieco skalę. Będziemy chcieli przygotować teren pod potrzeby małych i średnich firm. Z kolei nowy układ komunikacyjny w otoczeniu budującej się nowej bazy MZK przy ul. Jana Samsonowicza, którego budowa się zaraz zacznie, otworzy tereny inwestycyjne o powierzchni około 5 ha. Zaletą będzie świetna lokalizacja z doskonałą ekspozycją, dobrze skomunikowana przed główną bramą huty. Także dobre sygnały docierają z obszaru Starego Zakładu, gdzie mamy wiele zewnętrznych inwestorów, m.in. WOST Walcownie Ostrowieckie, Climatic, Motorex czy Kram. Współpracujemy intensywnie z tymi firmami. Obecnie obserwujemy olbrzymią komasację gruntów na tym terenie, to proces świadczący o tym, że te firmy się rozwijają i podejmują jakieś plany.

?php>

?php>

Nie zapominajmy, że to samorząd lokalny dopiero pod wodzą prezydenta Jarosława Górczyńskiego tak mocno postawił w działania nastawione na ożywienie gospodarki Ostrowca Świętokrzyskiego i stworzenie dobrych warunków dla biznesu.
?php>

- Nikt wcześniej nie chciał wykupić tych terenów, następnie przygotować działki pod inwestycje wraz z układem komunikacyjnym i uzbrojeniem terenu- mówi prezydent Jarosław Górczyński. Dziś mogę z dumą stwierdzić, że Ostrowiec Świętokrzyski daje pozytywne przykłady, jak winien wyglądać samorząd, który aktywnie wspiera gospodarkę na swym obszarze. Często w Polsce mamy przykłady przygotowanych terenów, na których latami nic się nie dzieje. U nas te obszary żyją, co widać pojawiające się w naszym Ostrowieckim Kompleksie Inwestycyjnym. Wkrótce nowe miejsca pracy w tym obszarze spowodują, że docierać tu będzie również komunikacja miejska.
?php>

Sam proces na przygotowanie obszaru pod tzw. inwestycje greenfield, czyli realizowane na terenie dotychczas niezabudowanym i bez infrastruktury, najczęściej dotychczas rolniczym, czy leśnym trwał wiele lat i nie z przeszkodami.

?php>


?php>

- Rzeczywiście, cały proces, aby ostatecznie ów teren wyglądał tak, a nie inaczej, nie był łatwy, a po drodze przeszliśmy wiele perturbacji. Na usprawiedliwienie tylko powiem, że np. nie na wszystkich dostawców mediów mieliśmy bezpośredni wpływ. Niełatwe były też podziały geodezyjne przy wytyczaniu dróg. Dziś ten teren jest już kompleksowo przygotowany, a ja pragnę podziękować wszystkim tym, którzy jako pierwsi zdecydowali się zlokalizować swoje przedsięwzięcia biznesowe, w szczególności firmie Elkom Trade - przyznaje prezydent.
?php>

- Dwie firmy, które już są przy ulicy Przemysłowej rozważają rozbudowę swoich powierzchni, a my z kolei przygotowujemy się do ogłoszenia w niedalekiej przeszłości przetargu na kolejną działkę w tym kompleksie- zapowiada prezydent. Zależy nam na tym, aby tereny nabywały głownie firmy produkcyjne, bowiem chcemy zdywersyfikować, jak najbardziej rynek pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim i uniezależnić się od Celsy Huty Ostrowiec.
?php>

Warto zwrócić uwagę, że obecnie inwestycje przemysłowe powstają w zupełnie innych realiach niż to było 10 lat temu. Skończył się czas inwestorów zatrudniających masowo w fabrykach po 500 osób. Dziś za dużą fabrykę uchodzi firma, która zatrudnia 100 pracowników. Dzieje się tak za sprawą coraz popularniejszej automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji produkcji w czasach tzw. przemysłu 4.0. Zwłaszcza teraz w okresie epidemii koronawirusa ta tendencja jest szczególnie widoczna. Poza tym w nowej perspektywie unijnej pojawią się olbrzymie pieniądze dla przedsiębiorców na robotyzację produkcji.
?php>

- Dziś nie jest łatwo pozyskiwać inwestycje produkcyjne. Jako miasto możemy przygotowywać tereny inwestycyjne, czy tworzyć warunki do rozwoju zasobów ludzkich, ale nie możemy chociażby wybudować sobie dwujezdniowej drogi dojazdowej do miasta. To należy do kompetencji instytucji państwa. Powinniśmy się cieszyć z każdego powstającego zakładu produkcyjnego, bowiem w ślad za nim przyjdą kolejne inwestycje. Wielokrotnie powtarzałem - za produkcją idą miejsca pracy w usługach i handlu- podsumowuje. 

(Paweł Słowiński)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Maszt idzie do rozbiórki

Siema ZATROSKANY. PIES TRĄCAŁ KAWAŁEK ŻELAZA. Weź się lepiej gazety dopytaj czy to prawda, że w upadniętej Łysicy będą relokować tych NIECHCIANYCH od Merza z IV RZESZY??? Mam pewne info ze stolicy Europy. Liczę na ciebie. Ja wiem że ich dawno przesortowali na lepszych, ale dali by chociaż kilku kopaczy do KSZO, tak na poziom II ligi.✌️💪😂😂😂Będziecie mieli wesoło tam w Ostrowcu. Szkoda.....

PUSTY DZBAN

07:14, 2025-05-16

Maszt idzie do rozbiórki

Gazeto, przesypiasz ważne tematy. Nic o obwodnicy Ostrowca w ministerstwie. Przy okazji, przekażcie prezydentowi miasta, którego trudno zrozumieć o czym mówi, że ten bubel "procedowany" przez wojewodę, jest niezgodny z prawem. W decyzji środowiskowej jest obwodnica dwujezdniowa. Dwujezdniowa, więc wojewoda musi ten bubel GDDKiA odrzucić. A Ostrowiec niech walczy o dwujezdniową DK9 od Radomia do Opatowa, z węzłami przed i za Ostrowcem. Czy to takie trudne?

zatroskany

19:46, 2025-05-15

Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca

Miasto musi na czymś zarabiać. Wolicie żeby podnosili podatki gruntowe, kombinowali z płatnymi parkingami, czy zatrudnilli dodatkowych elektorskich do ścigali żuli za trzymanie rąk w kieszeniach? Rower miejski to uczciwa praca i uczciwe pieniądze. Dostępny transport w czasie kiedy nie kursują autobusy, tam gdzie nie kursuja zbyt często, lub gdy nie chesz wąchać smrodu niedomytków. Znajda się tacy którzy nie chcą dymać na piechotke w nocy z Kunowa, Ćmielowa, Denkowa, lub innego upośledzonego komunikacyjnie miejsca. Dla tego ważne i decydujące o sukcesie przedsięwzięcia jest sensowne rozlokowanie punktów wypożyczeń. W czym macie problem. Za chwile Unia zabroni nam jeżdzić naszymi zabytkowymi bryniami i będziecie dymać pieszkom. Prawdą jest że zamiast tej kupy trzciny w rynku mogli by usprawnić przejazdy wózkom inwalidzkim, czy rowerom, tam gdzie ich jeszcze nie ma. Sami widzicie że parking gdzieś obok szpitala próboja zbudować od 40 lat i niema mądrego który by wiedział jak to zrobić. Ostatnio ich jakby oświeciło i coś tam kąbinują. Historyczną *%#)!& leśną próbują przerobić na parking. Na zachodzie to z powodzeniem działa od 20lat. Korzystaja z tego głównie turyści, u nas turystów nie ma, ale też ludzie wracający z pracy, którzy nie maja gdzie zaparkować bryni, lub obawiają sie że jadąc własnym rowerem po wyjściu z pracy znajda elegancko wciąż przypiętą samą rame. Nie chcą się bawić w Sądowe przepychanki z kimś najczęściej niewypłacalnym i wolą rower miejski. Miasto na taką okoliczność będzie miało szablonik z krótką ścieżka. I istnieje możliwość szybkiego leczenia wandali ze swoich naleciałości. Tryb wypożyczania jest prosty pokaż pysk do kamery, zarejstruj sie, uiść opłate i jedź. A gdy porzucisz rower na wale, w rowie, czy gdzieś gdzie ktoś go może zniszczyć to bekasz za szkody. Szanowni mitomani, wiaduktu, czy mostu, za jedenaście baniek się nie wybuduje, naprawa osuwiska kosztowała 30. Takie zwykłe zalepienie dziury w ziemi. Zamiast na Owsiaka zróbcie skarbonke na most. A rower miejski to najlepszy uczciwy pomysł władz miasta do ktorego namawiam od 20 lat.

Nie chcesz,nie jedź

10:39, 2025-05-15

Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca

*%#)!& nie mają na co kasy wydawać już

ostrowczanin

19:05, 2025-05-14

0%