Już niejeden kierujący pojazdem mechanicznym odniósł obrażenia podczas skręcania w lewo.
?php>
Niektórzy mieli strasznego pecha, bo zostali uderzeni przez inny pojazd w chwili zjazdu na swoją posesję. Taki przypadek odnotowano swego czasu na ul. Opatowskiej, gdzie zginął kierowca. Nigdy nie wykonujmy tego manewru na pamięć ? bądźmy mądrzy przed szkodą! Patrzmy w lusterko!
?php>
Próbował wyprzedzić
?php>
W Tarłowie na ul. Czekarzewickiej, 36-letni kierujący pojazdem marki Mercedes podjął manewr wyprzedzania jadących przed nim pojazdów. Być może zabrakło umiejętności, a być może dostatecznej uwagi, gdyż najechał na tył pojazdu marki Ford Transit, którego 29-letni kierujący był w trakcie wykonywania manewru skrętu w lewo.
?php>
-Wskutek zderzenia obu pojazdów 39-letni pasażer forda trafił do szpitala w Opatowie na konsultacje z urazem klatki i kolana ?mówi podkomisarz Agata Frejlich, oficer prasowy KPP w Opatowie.
?php>
Obaj kierujący pojazdami byli trzeźwi.
?php>
Zginął kierowca audi
?php>
W Jacentowie, na trasie krajowej nr 9, zderzyły się dwa pojazdy: samochód ciężarowy marki Renault oraz osobowe audi.
?php>
-W tym wypadku jedna osoba zginęła, a dwie zostały ranne ?poinformowała podkomisarz Agata Frejlich. Na miejscu zginął kierowca samochodu osobowego. Ranni zostali pasażerowie auta: 25-letnia kobieta i dwuletnie dziecko.
?php>
Na miejscu tragicznego zdarzenia nie zabrakło strażaków, którzy zabezpieczali miejsce wypadku i nieśli pomoc poszkodowanym. Według ich relacji, pogotowie zabrało również pasażera ciężarówki do szpitala.
?php>
Droga nr 9, przebiegająca przez Sadowie, widziała już niejedną tego typu tragedię. Pozornie wydaje się wręcz wymarzona do jazdy ? doskonała widoczność, brak zakrętów. Jednak są tam skrzyżowania, skąd niespodziewanie mogą pojawić się pojazdy wjeżdżające z drogi podporządkowanej. A tam, gdzie są skrzyżowania, nie brak kierowców, którzy chcą skręcić z drogi głównej w lewo. Nagle płynny dotąd ruch zostaje zahamowany. A jeśli drogą główną porusza się kilka pojazdów, wtedy kierowca jadący na końcu tzw. ogonka, nie znając powodu zahamowania ruchu, łamiąc przepisy, wyprzedza sznurek pojazdów, wtedy może nie zauważyć auta próbującego skręcić w lewo. Dochodzi do tzw. bocznych zderzeń, prosto w drzwi pojazdu skręcającego w lewo, co nierzadko powoduje wypadki ze skutkiem śmiertelnym.
?php>
Nieudany skręt w lewo
?php>
W Boksycce, na drodze krajowej nr 9, 46-letnia kierująca pojazdem marki Ford, wykonując manewr skrętu w lewo, zderzyła się z jadącym z przeciwka 25-latkiem kierującym samochodem marki Renault.
?php>
-78-letnia pasażerka forda została przewieziona do szpitala ?poinformowała aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim.
?php>
Coś nie zagrało
?php>
W Sadowiu, na drodze powiatowej, 19-letni kierujący samochodem marki Fiat podczas wykonywania manewru skrętu w lewo zderzył się z 52-letnim kierującym motocyklem marki Romet, nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku. W tym przypadku obaj kierujący byli trzeźwi. Do szpitala trafił motorowerzysta.
?php>
Brak pewności
?php>
Nie każdy kierowca czuje się swobodnie podczas manewrowania między jadącymi w obu kierunkach pojazdami. Gdy oczekiwanie na dogodny moment do wyprzedzenia innego pojazdu przedłuża się, do trudności drogowych dochodzi dodatkowo stres.
?php>
-Gdy nie wiadomo, jak się zachować w danym momencie, zawsze należy zachować się zgodnie z przepisami ?mówią eksperci Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
?php>
Poważne wypadki Wypadki i to poważne mają też miejsce podczas skręcania w lewo na posesję. Jeśli wykonujący skręt w lewo pojazd jest pierwszym pojazdem w ogonku, a za nim poruszają się dwa lub więcej aut, a ten cały ogonek pojazdów jest wyprzedzany nieprawidłowo przez kolejny pojazd, to prawie zawsze dochodzi do zderzenia. Takie wypadki nierzadko kończą się tragicznie, bo uderzenie następuje w bok auta skręcającego w lewo ? prosto w drzwi kierowcy.
?php>
Grzechy kierowców
?php>
Kierowcy często nieprawidłowo wykonują manewr skrętu, nie dostosowując prędkości do warunków panujących na drodze, nie biorąc pod uwagę warunków pogodowych i zapominając o zatrzymaniu się, gdy skręt jest warunkowy.
?php>
-Po pierwsze, przed skrętem w prawo lub w lewo każdy kierowca musi włączyć kierunkowskaz, aby poinformować innych uczestników ruchu o planowanym manewrze -mówią eksperci Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Po drugie, należy zredukować prędkość lub zatrzymać się, jeśli tego wymagają przepisy. Nadmierna prędkość jest najczęstszą przyczyną tzw. niezmieszczenia się w skręcie, czyli w swoim pasie ruchu. Działa wtedy siła odśrodkowa, która może doprowadzić do wyrzucenia pojazdu na pas ruchu przeciwnego lub na pobocze. W pierwszej sytuacji istnieje duże niebezpieczeństwo kolizji z innym samochodem, a w drugim - powstaje poważne ryzyko utraty przyczepności. W obu przypadkach prowadzący auto naraża nie tylko swoje życie, ale także innych kierowców, a także pieszych, gdyż często przejścia dla pieszych znajdują się za skrętem.
?php>
-Manewr należy wykonywać po możliwie łagodnym łuku. Rozpoczynamy od zewnętrznej części pasa, a w połowie zakrętu zbliżamy się do wewnętrznej części naszego pasa ruchu ?mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Jazda samochodem powinna być płynna, bez gwałtownych ruchów kierownicą czy dodawania gazu. Na śliskiej nawierzchni (po opadach deszczu) samochód może reagować z opóźnieniem na skręt kierownicy, a zbyt gwałtowne operowanie pedałem hamulca lub gazu może doprowadzić do poślizgu. Bądź mądry przed szkodą. My apelujemy o rozsądek na drodze i nie wykonywanie tego typu manewrów bez upewnienia się, że nie jesteśmy w danym momencie wyprzedzani przez pojazd jadący za nami. Skutki uderzenia w bok skręcającego w lewo pojazdu, z reguły na wysokości siedzenia kierowcy i z dużą prędkością, mogą okazać się tragiczne.
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
widać że nie jesteś pracownikiem tego zakładu skoro tak lekko piszesz (Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią) - tu chodzi o największy zakład pracy w mieście którego pracownicy utrzymują tysiące mieszkańców Ostrowca , nie czujesz tego ?? a co do ciężkich warunków pracy w hucie , bywało dużo trudniej i za niewielkie wynagrodzenie + strach że z dnia na dzień pójdzie się na bruk za bramę huty ; zanim coś napiszesz to 100 razy pomyśl...
W.S.
07:45, 2025-07-03
Zmiana na stanowisku Prezesa ZUP w Ostrowcu
Szanowna rado nadzorcza nie jesteście biurem podróży, powinniście jakoś wyglądać. Rozwój usług funeralnych - spoko. Utrzymanie terenów cmentarzy - spoko. Ale wdrażanie rozwiązań podnoszących jakość obsługi mieszkańców cmentarzy to naprawde muszę zobaczyć.
Nowy wymiar...jednak
03:27, 2025-07-03
Celsa: Czy wraca widmo sprzedaży huty w Ostrowcu?
Wiedzą jak uciszyć ludzi. Może zafundują nam kolejną obniżkę płac?? a później wróci wszystko do normy. Jeśli chcą sprzedać to niech to zrobią. Ludzie są już zmęczeni brakiem odpowiednich podwyżek w stosunku do bardzo ciężkich warunków pracy.
Hutnik
10:02, 2025-07-02
Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu
Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?
Nauczka
17:58, 2025-07-01
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz