Dynamiczna branża contact center

Niespodziewanie wśród najbardziej rozchwytywanych kandydatów do pracy są specjaliści ds. sprzedaży i obsługi klienta, czyli pracownicy call center.
Ten rynek usług rozwija się dynamicznie i firmy stanęły przed barierą kadrową. Jak donoszą media, na słuchawce można zarobić duże pieniądze. Osoby z kilkuletnim doświadczeniem w tej branży wyciągają miesięcznie nawet kilkanaście tys. zł.
Ocenia się, że w branży contact center zatrudnionych jest w kraju ok. 200 tys. osób, a na początku tego roku na kandydatów czeka ponad tysiąc miejsc pracy. Najwięcej w woj. mazowieckim, małopolskim, śląskim i w świętokrzyskim.
Centrum Telesprzedaży Netii w Ostrowcu Świętokrzyskim działa od 2012 r., ale w grudniu minionego roku zostało znacząco rozbudowane i jest obecnie największym tego typu ośrodkiem operatora.
-Cały czas prowadzimy nabór nowych pracowników – mówi Karol Wieczorek, PR Menager Netii. Do tej pory zatrudniliśmy 50 nowych osób i mamy już załogę liczącą ponad 200. Jesteśmy jednak w trakcie budowania zespołów, co przełoży się na zatrudnienie do końca lutego br. kolejnych 30 osób.
Joanna Suska, kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim przypomina, że na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku, urząd pracy zorganizował dla Netii giełdę pracy. Kolejna odbyła się przed dwoma tygodniami.
-Po wstępnej selekcji skierowaliśmy na giełdę 45 kandydatów, głównie osób młodych. Netia wstępnie planowała wybrać 10, ale ostateczne zatrudniła na umowę zlecenie 11 osób. Generalnie osoby, które były w naszych rejestrach i spełniały kryteria określone przez Netię, zostały do niej skierowane. Czekamy na absolwentów lokalnych szkół. Pewnie w tej grupie będą osoby młode, komunikatywne ze znajomością obsługi komputera i będziemy w stanie wesprzeć firmę kolejnymi osobami. Dokładamy wszelkich starań, by Netia otrzymała kandydatów i mogła się rozwijać w Ostrowcu Świętokrzyskim. Najprawdopodobniej w lutym 2017 r. zorganizujemy kolejną giełdę zamkniętą dla tej firmy.
Jak mówi Karol Wieczorek, w zależności od intensywności kampanii sprzedażowych, być może Netia w Ostrowcu Świętokrzyskim będzie zatrudniać kolejną, podobnej wielości grupę osób w następnych miesiącach.
-Jesteśmy otwarci na elastyczne formy i godziny zatrudnienia. Szukamy osób komunikatywnych i nastawionych na rozwój bez względu na płeć, czy wiek. Ważna jest także umiejętność pracy w zespole oraz dobra organizacja pracy –powiedziała otwierając rozbudowane Centrum Telesprzedaży Joanna Wcisło, Dyrektor Generalna Rynku B2C w Netii.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *