Uwaga na fałszywe faktury! PGE ostrzega!

Do pracowników PGE Obrót docierają sygnały od klientów, którzy otrzymują fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna.
Firma ta, wykorzystując logo PGE, wzywa do uregulowania rzekomych zaległych należności.
– Zgłoszenia dotyczące podejrzanych faktur pojawiają się głównie na terenie działania PGE Polskiej Grupy Energetycznej, ale przypadki fałszywej korespondencji spółka odnotowuje w całej Polsce – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
PGE prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.


Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfi kat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną ?Sprawdź kto sprzedaje Ci energię?, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku. Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne, ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów
i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
W naszym regionie znów pojawili się także nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod markę PGE. Odwiedzają klientów w domach, proszą o pokazanie dotychczasowych faktur i namawiają do zmiany sprzedawcy lub akceptacji rzekomo
nowych taryf. PGE Obrót informuje, że nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowych umów lub dokonania jakichkolwiek zmian w dokumentacji.
– Żeby nie dać się oszukać, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach -przypomina Agnieszka Żurawska z Zespołu Komunikacji Zewnętrznej i Wewnętrznej PGE Obrót S.A. Należy dokładnie sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką fi rmę reprezentuje. Należy dokładnie zapoznać się z przedstawionymi dokumentami: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy. W przypadku podpisania umowy, należy zachować jeden egzemplarz.
W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu) mamy prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni, bez żadnych negatywnych skutków. Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości, może zadzwonić pod numer Infolinii PGE 422 222 222. Często taki telefon nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga ostrzegać innych mieszkańców danego terenu.
– Jednocześnie warto pamiętać, że do zapewnień nieuczciwych handlowców, dotyczących obietnic tańszych rachunków, należy podchodzić sceptycznie – dodaje Agnieszka Żurawska. Zgodnie z Ustawą o zmianie podatku akcyzowego i niektórych innych ustaw, obowiązują stabilne ceny dla gospodarstw domowych. To znaczy, że w 2019 r. zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacimy więcej. Klienci nie odczuwają w związku z tym żadnej zmiany, gdyż wszelkie formalności w rozliczeniach zrealizowała spółka PGE Obrót.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *