ZUS ostrzega przed fałszywymi e-mailami

Ostatnio, niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: kancelaria.zus@wp.pl, zusskladki@wp.pl, zus._kontakt@wp.pl, ZUS@gov.pl, zus_info@wp.pl.
Tymczasem ZUS, drogą mailową, nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty, czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku jednak zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
-Ostrzegamy naszych klientów – podkreśla Paweł Szkalej, regionalny rzecznik prasowy ZUS woj. Świętokrzyskiego – by w żadnym przypadku nie odpowiadali na maile, ani nie otwierali zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera, lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci. W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 -560 -16 – 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *