Dzieci i młodzież kształcą się na odległość. Jak to bywa ze wszystkimi nowościami wprowadzanymi w tak awaryjnym trybie, jak te wywołane pandemią koronawirusa, budzą wielkie emocji zarówno ze strony nauczycieli, jak i rodziców i uczniów.
?php>
Pierwsze dni
?php>
Padające dzienniki elektroniczne i edukacyjne platformy to zdecydowanie wyróżnik pierwszych dni nauczania na odległość w całej Polsce.
?php>
- Dyrektorzy robią wszystko, aby założenia nauczania na odległość realizować, zaś nauczyciele - nie ukrywajmy - to mają całą masę pracy - mówi naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych UM w Ostrowcu Świętokrzyskim, Jan Bernard Malinowski. Z informacji, które płyną do mnie na bieżąco, wszyscy dajemy sobie w miarę radę. Materiały są na bieżąco przygotowane i płyną do uczniów. Mogę powiedzieć, że jakoś się to kręci, choć to rzeczy zupełnie nowe i trudne. Jak słyszymy od wielu osób związanych z edukacją, że taki typ nauczania nie jest na pewno tak efektywny, szczególnie na tym etapie i w tym momencie.
?php>
- Robimy wszystko, aby się z tego obowiązku wywiązać. Nie otrzymałem żadnej skargi i interwencji co do formy kształcenia - przyznaje naczelnik. Najgorsza sytuacja dotyka platform i e-dzienników, ale nie ma się co dziwić, że pojawiają się przerwy w ich funkcjonowaniu, bowiem nigdy jeszcze ich serwery nie były aż tak obciążone.
?php>
- Plan lekcji został dostosowany do nauczania zdalnego - mówi nam dr Agnieszka Batóg, dyrektor PSP Nr 4. Jednostki lekcyjne zostały podzielone na te realizowane w formule wideocztów, te przeprowadzane jako konsultacje, gdzie nauczyciel jest dostępny przy komputerze oraz trzecią część stanowią prace przygotowywane przez nauczyciela. Kontakt z uczniem jest realizowany poprzez Librusa oraz aplikację Microsoft Teams.
?php>
Jak przyznaje dyrektor Agnieszka Batóg, w przypadku uczniów nie mających dostępu do Internetu, czy komputera, przygotowywane są zestawy materiałów do pracy, które raz w tygodniu odbierają ze szkoły rodzice.
?php>
Tymczasem, jak informuje Świętokrzyski Kurator Oświaty, nie milkną głosy w sprawie nadmiernego obciążenia materiałami edukacyjnymi uczniów.
?php>
- W związku z licznymi telefonami oraz pismami kierowanymi od rodziców do Kuratorium Oświaty w Kielcach w sprawie nadmiernego obciążenia uczniów materiałami wysyłanymi drogą elektroniczną, Świętokrzyski Kurator Oświaty zwraca się z ponownym apelem do dyrektorów szkół oraz nauczycieli o zwrócenie szczególnej uwagi na równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, a także uwzględnienie możliwości psychofizycznych dzieci - czytamy w wydanym komunikacie. Kształcenie na odległość, wymagające od nauczycieli wykorzystania nowych narzędzi oraz stosowania niekonwencjonalnych metod nauczania, nie może ograniczać uczniom czasu wypoczynku. Nauczyciele muszą wziąć pod uwagę dodatkowe czynniki, tj.: ograniczenia wynikającej z dostępu do komputera, laptopa (w rodzinach wielodzietnych), czy specyfiki łącza internetowego.
?php>
Próbne egzaminy też online
?php>
Zainteresowane szkoły mogą przeprowadzić próbny egzamin ósmoklasisty. Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz okręgowe komisje egzaminacyjne przygotowują materiały do przeprowadzenia egzaminu z języka polskiego, matematyki oraz języków obcych nowożytnych (angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego).
?php>
Materiały obejmą zarówno arkusze w wersji standardowej, jak i te dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języków obcych nowożytnych, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych.
?php>
Z naszych wstępnych ustaleń - zainteresowanie przystąpieniem do próbnego egzaminu jest znikome.
?php>
Będą pieniądze na komputery
?php>
Już od dziś, 1 kwietnia br., samorządy mogą wnioskować o pieniądze na zakup sprzętu dla uczniów i nauczycieli do zdalnej nauki. Do rozdysponowania jest kwota 180 mln zł. Bez dodatkowych formalności, w elastyczny i szybki sposób. To efekt współpracy ministrów edukacji i cyfryzacji oraz starań resortu cyfryzacji, dzięki którym Komisja Europejska zgodziła się, aby zaoszczędzone środki w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa przekazać na zakup sprzętu dla szkół. Jak będzie wyglądała procedura? Szybki, elektroniczny wniosek do Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC). Ekspresowa procedura wnioskowania i wypłata środków. O pieniądze może wnioskować każda gmina. Na jakie kwoty można liczyć? To zależy od gminy ? szacuje się, że będzie to nie mniej niż 40 tys. zł na gminę. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada, aby samorządy oszacowały teraz swoje potrzeby, a następnie rozpoczęły zakup potrzebnego sprzętu. Zależy nam na tym, aby trafił on do jak największej grupy potrzebujących uczniów.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz