Czy ostrowiecki PKS trafi do PKP?

Światło dzienne ujrzał właśnie projekt rozporządzenia w sprawie nadzoru m.in. nad PKS-ami. Jak wyjawia Ministerstwo Aktywów Państwowych, większość przewoźników trafi do PKP, zaś pozostałe do Agencji Rozwoju Przemysłu. Według założeń w tej pierwszej grupie znalazł się ostrowiecki PKS. Ministerstwo zastrzega, że w celu dokładnej weryfikacji zasadności koncepcji wymagane jest sporządzenie pogłębionych analiz, biznesplanu, wycen oraz uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na koncentrację. Zgodnie z opublikowanymi założeniami, ARP przejęłaby nadzór nad: PKS Mrągowo, PKS-IWOPOL w likwidacji z siedzibą w Skarżysku -Kamiennej, PKS w Przemyślu, PKW w Dębicy, PKS w Katowicach
z siedzibą w Bytomiu, PKS w Ostrowie Wielkopolskim w likwidacji, PKS w Wołowie. Pod nadzór ARP trafiłaby też Stocznia Marynarki Wojennej S.A. w upadłości likwidacyjnej z siedzibą w Gdyni oraz Wojskowe Biuro Projektów Budowlanych w upadłości z siedzibą w Poznaniu.
Z kolei do PKP trafiłyby: POLBUS -PKS, POLONUS, PKS Częstochowa w likwidacji, PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim, PKS Zielona Góra, Przedsiębiorstwo Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej oraz WARS.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *