Zamknij

Skąd ta woda płynie?

00:27, 03.07.2021 Anna Mroczek
Skomentuj

Problem tzw. niebilansującej się wody znany jest mieszkańcom wszystkich spółdzielni. W ostatnim czasie najwięcej mamy sygnałów z zasobów SM ?Hutnik?.

Mieszkańcy pytają skąd ta woda płynie?

-Rozliczamy się kwartalnie i mam dopłatę do tzw. niebilansującej się wody w wysokości 100 zł. Okazuje się, że jest to około 10 metrów sześciennych. Mieszkam z synową i dziećmi, więc to zużycie wody u nas nigdy nie jest małe. Jednak zastanawia mnie, jak to się dzieje, że do tej pory w tej pozycji przy rozliczeniach miałam zer0 i nie musiałam nic dopłacać. Jak to więc jest? Wcześniej się

bilansowało, a teraz się nie bilansuje? Nie jest to duża kwota dopłaty, więc synowa zaraz zapłaciła. Jednak to co mnie nurtuje, to pytanie skąd ta woda płynie? A wcześniej nie płynęła? W sąsiednim bloku ludzie dopłacają po 130, 150 złotych do rachunków. A w kolejnym bloku moja znajoma nie ma żadnych dopłat. Wcześniej miała, a teraz ma w rozliczeniu ?0?. Nie wiem, jak wygląda to  wyliczenie. Rozmawiałam w spółdzielni i nikt mi tego logicznie nie potrafił wytłumaczyć. Do tego jeszcze na rachunku jest informacja, że jeśli się nie zapłaci tej dopłaty, będzie kara w postaci odsetek. Dlaczego ludzie mają być karani odsetkami za opłaty wody, której nie zużyli? Jest to dla mnie kolejny nonsens. Nie chodzi mi już o to 100 zł dopłaty, tylko niech ktoś to nazwie po imieniu, że jest to ?zrzutka solidarnościowa?, bo nie zgadzają się rozliczenia. Kiedyś ludzie podłączali się do piwnic i innych pomieszczeń, żeby mieć mniejsze zużycie wody. Być może teraz też są na to jakieś sposoby, ale to administrator powinien pilnować, aby nie było tak dużych ubytków ? mówi mieszkanka ul. Śliskiej.

Skontaktowałam się z prezesem ds. technicznych SM ?Hutnik?, Wiesławem Nowakowskim w celu wyjaśnienia sprawy.

-Rozliczenia są wykonywane na podstawie Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków. Problem niebilansującej się wody wynika z różnicy pomiędzy wodomierzem głównym, a wodomierzami indywidualnymi. Ustawodawca przewidział tu możliwość błędu na poziomie 10 proc. W sytuacjach, gdzie ta różnica wynosi powyżej 10 proc., dokonujemy przeglądu instalacji oraz wodomierzy w lokalach opomiarowanych i szukamy przyczyn. Najczęściej wynikają one z niewłaściwej eksploatacji wodomierzy. Obecnie nie ma możliwości korzystania z wody w pomieszczeniach części wspólnych, gdyż ta dostępność została ograniczona. Od dwóch lat sukcesywnie wymieniamy wodomierze na elektroniczne, które są dokładniejsze i eliminują błędy w

odczytach ?mówi W. Nowakowski. 

(Anna Mroczek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

AdamAdam

0 0

Mam WODOMIERZ w mieszkaniu i żadne straty poza moim mieszkaniem nie powinny mnie dotyczyć! To zwykłe złodziejstwo!
A opowieści o tym, że w częściach wspólnych (tzw rowerownie) nie ma możliwości korzystania z wody to bajki. W Ogrody 2 i 3 jest ale spółdzielnia ma to w d... lepiej bajki opowiadać. 08:56, 03.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%