Solaris wjedzie na ulice Ostrowca, czy tylko Solaris?

Wszystko wskazuje na to, że Gmina Ostrowiec Świętokrzyski zakupi autobusy hybrydowe marki Solaris. Bowiem ta jedyna firma wystartowała w przetargu dając do tego atrakcyjną cenę. Dużą niewiadomą jest nadal wybór autobusów z silnikiem diesla przez ostrowiecki samorząd. Tutaj doszło do unieważnienia pierwszego postępowania przetargowego.

Co do autobusów hybrydowych Ostrowiec Świętokrzyski ogłosił przetarg na dostawę sześciu nowych pojazdów o długości 11,8-12,2 m, mogących przewieźć min. 74 pasażerów, w tym min. 25% na miejscach siedzących.

W czwartek otwarto jedyną złożoną w postępowaniu ofertę od Solarisa, który zaproponował cenę 10,797 mln zł brutto. Ostrowiecki samorząd na ten cel przeznaczył 10,640 mln zł brutto, a więc wszystko wskazuje na to, że dojdzie do dołożenia brakujących środków i akceptacji oferty. Jeśli tak się stanie dostawa autobusów hybrydowych od Solarisa nastąpi w ciągu 330 dni.

Nieco bardziej skomplikowanie wygląda sytuacja wokół przetargu na dostawę dziewięciu  autobusów 12-metrowych z silnikiem diesla. Tutaj wystartowały dwie firmy, a mianowicie Solaris, który zaproponował 9,963 mln zł brutto oraz MAN – 10,716 mln zł brutto. Tymczasem na to postepowanie samorząd zagwarantował kwotę 9,188 mln zł brutto. Tutaj wygrała oferta o wyższej cenie, bowiem cena decydowała w 60%, a pod uwagę brane były: właściwości techniczne i eksploatacyjne (35%) oraz okres gwarancji (5%). Analizowano dziewięć podkryteriów: zużycie paliwa, podatność obsługowa poszycia bocznego, podział szyby przedniej, unifikacja silnika z producentem pojazdu, materiał konstrukcyjny szkieletu ramy podwozia, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, ilość czynnika chłodzącego, wysokość wejścia w drzwiach.

W łącznej ocenie lepiej wypadła oferta firmy MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o., ale postępowanie Gmina Ostrowiec Świętokrzyski unieważniła, bowiem należałoby dołożyć, aż 1,5 mln zł.

– Na początku września 2020 r. w Ostrowcu Świętokrzyskim testowany był MAN Lion’s City 12, zakupiony przez firmę Gryf. Ogólnie mówiąc był to dokładnie taki autobus, jaki zaoferowaliśmy w przetargu dla Ostrowca Świętokrzyskiego- mówi nam Waldemar Sęk Regionalny Kierownik Sprzedaż MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o.

Teraz należy czekać na ogłoszenie kolejnego przetargu, a ruch wydaje się być po stronie zamawiającego, który może ustalić inne kryteria przetargu. Przypomnijmy, że w tym przypadku przedmiotem zamówienia była dostawa dziewięciu fabrycznie nowych niskopodłogowych, niskoemisyjnych autobusów wyposażonych w silnik diesla o mocy min. 180 kW. Długość pojazdów określono na 11,8-12,2 m, a pojemność na min. 70 podróżnych, z czego 25% na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2. Pojazdy wyposażone w klimatyzację,  miały być dostosowane do 15-letniej eksploatacji.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *