Przetarg na projekt dużej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

Małgorzata Pawelec –Buras z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, poinformowała o ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Przebieg nowego, 13-kilometrowego odcinka DK9 od Rudki do Jacentowa został wskazany w decyzji środowiskowej.

-Inwestycja realizowana będzie w systemie tradycyjnym – po opracowaniu dokumentacji i uzyskaniu decyzji ZRID planowane jest ogłoszenie kolejnego postępowania przetargowego na roboty budowlane –mówi Małgorzata Pawelec –Buras. Ogólny korytarz (wariant przebiegu) trasy został wskazany w aktualnie obowiązującej decyzji środowiskowej. Tak jak w przypadku każdej inwestycji drogowej, szczegółowe rozwiązania techniczne zostaną wypracowane na etapie opracowywania projektu budowlanego, a zajętość terenu określi decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wniosek o wydanie decyzji ZRID zostanie złożony na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej do 1 lutego 2024 roku. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 25 miesięcy od podpisania umowy na realizację całego zadania, w tym na uzyskanie decyzji ZRID i przygotowanie materiałów do przetargu na roboty budowlane. 

Przypominam, że droga krajowa nr 9 Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Opatów – Rzeszów stanowi fragment ważnego połączenia zapewniającego dojazd do południowo-wschodniej części kraju. Nie tylko autostrady A4, ale również przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Realizacja planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozwoli skrócić czas przejazdu w ruchu tranzytowym. Przyniesie również poprawę jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego poprzez wyprowadzenie tranzytu, usprawnienie komunikacji lokalnej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego. Przyczyni się także do poprawy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej województwa świętokrzyskiego. 

Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9 na odcinku Rudka – Jacentów będzie miała długość ok. 12,9 km i biec będzie po nowym śladzie. Zaprojektowana zostanie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Planowana jest przebudowa dróg i ulic poprzecznych oraz budowa dodatkowych jezdni umożliwiających obsługę terenów przyległych i połączenie z istniejącą siecią dróg. Obwodnica rozpocznie się w Rudce na istniejącej DK9, dalej pobiegnie nowym śladem, omijając Ostrowiec Świętokrzyski od strony zachodniej i południowej, włączając się do DK9 w Jacentowie. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę dwóch węzłów drogowych (w Rudce i Miłkowie), dwóch skrzyżowań (w Szewnej i Jacentowie), sześciu mostów, dwunastu wiaduktów, ekranów akustycznych, a także przejść dla zwierząt. 

fot. GDDKiA Oddział Kielce

Print Friendly, PDF & Email

2 thoughts on “Przetarg na projekt dużej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

  • 08/11/2022 at 09:39
    Permalink

    Powinienem być zadowolony, w końcu będzie tak długo oczekiwana i obiecywana droga. Jednak jest to okrojona inwestycja. Pierwotnie przekrój drogi miał byc 2+2 a teraz 2+1. Nie jest tragicznie. Po drugie nasze miasto ostatecznie jakoś będzie połączone z S74 w Opatowie, która przebiega w kierunku raczej wschód – zachód. Natomiast o kierunku północ – południe musimy zapomnieć. Uważam, to za błąd.
    Najważniejsze, że nie ma pewności, że ta duża obwodnica Ostrowca w nieco okrojonej formie naprawdę powstanie. Przetarg ten ma wyłonić, projektanta tej drogi. To jeszcze nie przetarg na prace budowlane.
    Ostatnia sprawa: trzeba na nowo projektować obwodnicę i na nowo uzyskiwać decyzję środowiskową, a przecież wszystko było gotowe 8 – 9 lat temu, brakowało tylko przetargu by wybrać wykonawcę drogi. Ale przecież lepiej nie robić nic latami by potem wydać ponownie pieniądze na to samo,a nie, prawie na to samo (2+1 zamiast 2+2).

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *