W dniu 15 marca 2023 roku zamknięty został most im. ks. inf. M. Popiela na rzece Kamiennej oraz fragment dogi wojewódzkiej nr 754 na odcinku od skrzyżowania Alei 3 Maja i ulicy Kilińskiego. Wykonawcą inwestycji jest firma Mota -Engil Central Europe S.A.
?php>Przypominamy, że chodzi tu inwestycję "Rozbudowa drogi woj. nr 754 na odcinku od km 0+000 do 1+912 w Ostrowcu Św. wraz z rozbudową mostu na rzece Kamiennej".
?php>Także w dniu 15 marca 2023 r. wprowadzono ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną na odcinku DK9 Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów w rejonie skrzyżowania ulicy Opatowskiej z ulicą Wąwozy. To oznacza, że rozpoczęła się budowa ronda na włączeniu realizowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego do istniejącej drogi krajowej nr 9.
?php>Małgorzata Pawelec -Buras z kieleckiego oddziału GDDKiA podała, że w pierwszym etapie robót zamknięty został lewy pas ruchu DK 9, a ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną odbywać się będzie pasem prawym. Analogiczna organizacja ruchu wprowadzona zostanie w czasie budowy drugiej, prawej połówki ronda. Roboty przy budowie ronda planowane są do sierpnia br.
?php>Na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego na odcinku od węzła Brezelia do DK9 wykonawca kontynuował m.in. prace przy budowie mostów i wiaduktów. Wykonywane były m.in. zbrojenia, montaż szalunków, roboty betoniarskie. W obrębie węzła Brezelia montowane były instalacje oświetleniowe, zabijane były także pale pod ekrany. Przy sprzyjających warunkach pogodowych kontynuowane będą rozbiórki nasypów przeciążeniowych na trasie głównej i formowanie nasypów docelowych. W okresie wiosennym wykonawca planuje kontynuację robót na całym odcinku obwodnicy. Zgodnie z umową powinny się one zakończyć one w kwietniu 2024 r. Mimo to wykonawca zadeklarował wykonanie w pierwszej kolejności i udostępnienie węzła Brezelia do czerwca br. czyli na 10 miesięcy przed zakończeniem kontraktu.
?php>Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2020r. Pierwsze roboty na budowie blisko 3-kilometrowego jednojezdniowego odcinka DK9 ruszyły w drugiej połowie 2021 r. Do tej pory wykonywane były m.in. roboty ziemne, prace przy zagęszczeniu, wzmocnieniu i odwodnieniu podłoża gruntowego z zastosowaniem nasypów przeciążeniowych. Rozpoczęła się także budowa obiektów mostowych. W br. zaplanowano m.in. roboty bitumiczne.
?php>fot. Tomasz Barski
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz