Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad- Oddział Kielce informuje, że kontynuowane są prace nad dokumentacją projektową dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego na odcinku DK9 Rudka - Jacentów. Przebieg trasy, określony w prawomocnej i ostatecznej decyzji środowiskowej, jest już znany. Pierwsze szczegółowe rozwiązania techniczne powinniśmy poznać pod koniec tego kwartału.
?php>
Umowę na zaprojektowanie prawie 13-kilometrowego odcinka DK9 i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) podpisano w lutym br. Projektant wykonał pomiary ruchu, opracował prognozy i analizy ruchowe. Sporządził mapy do celów projektowych. Wystąpił m.in. do gestorów sieci o potrzebne dane i uzgodnienia, a także do gmin o informacje dotyczące terenów pod inwestycję. Trwa opracowanie szczegółowych rozwiązać technicznych i komunikacyjnych, a pod koniec tego kwartału poznamy pierwsze wyniki prac. Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID planowane jest w styczniu 2024 r.
?php>
Prace przygotowawcze dla tej inwestycji rozpoczęto dużo wcześniej. Wstępne prace planistyczne rozpoczęły się od wykonania Studium techniczno-ekonomicznego dla odcinka DK42/DK9 Skarżysko-Kamienna - Opatów na zlecenie samorządów w latach 2002 - 2004. Rozwiązania zaakceptowane zostały na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) GDDKiA w Warszawie w 2005 r.
?php>
W roku 2009 rozpoczęły się prace opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i koncepcji programowej z oceną wielokryterialną dla odcinka Brody - Opatów. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) złożyliśmy jeszcze w 2012 r.
?php>
Poprzedziło go opracowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko z elementami koncepcji programowej. W ramach tego etapu prac projektowych opracowano dwa warianty przebiegu obwodnicy. Rozwiązania prezentowane były na spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami i przedstawicielami gmin Kunów, Bodzechów i Sadowie oraz reprezentantami starostwa w 2010 i 2011 roku. Materiały prezentowane na spotkaniach oraz raporty projektanta ze spotkań zamieszczone były na stronie internetowej GDDKiA. Zgodnie z przepisami Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach przeprowadził przed wydaniem decyzji procedurę udziału społeczeństwa w ocenie oddziaływania na środowisko. Obwieszczenia o możliwości zapoznania się z materiałami (raport oddziaływania na środowisko, warianty przebiegu) oraz wnoszenia uwag wywieszone były również w gminach. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach 10 lutego 2014 r. wydał DŚU, a tym samym wybrał jeden z dwóch wariantów trasy. Od wydanej decyzji środowiskowej w wyznaczonym terminie nie wpłynęło żadne odwołanie. W marcu 2014 decyzja stała się ostateczna. Jest ona ważna przez 10 lat.
?php>
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9 na odcinku Rudka - Jacentów będzie miała ok. 12,7 km i biec będzie po nowym śladzie. Zaprojektowana zostanie jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest przebudowa dróg i ulic poprzecznych oraz budowa dodatkowych jezdni (umożliwiających obsługę terenów przyległych i połączenie z istniejącą siecią dróg).
?php>
Obwodnica rozpocznie się w Rudce na istniejącej DK9, dalej pobiegnie nowym śladem, omijając Ostrowiec Świętokrzyski od strony zachodniej i południowej, włączając się do DK9 w Jacentowie. Inwestycja przewiduje m.in. budowę dwóch węzłów drogowych (w Rudce i Miłkowie), dwóch skrzyżowań (w Szewnie i Jacentowie), sześciu mostów, dwunastu wiaduktów, ekranów akustycznych, a także przejść dla zwierząt.
?php>
Droga krajowa nr 9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów - Rzeszów stanowi fragment ważnej trasy, zapewniającej połączenie z południowo-wschodnią częścią kraju. Umożliwia m.in. dojazd do autostrady A4 oraz w stronę przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Realizacja planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego pozwoli skrócić czas przejazdu w ruchu tranzytowym. Przyniesie również poprawę jakości życia mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego poprzez wyprowadzenie tranzytu, usprawnienie komunikacji lokalnej, a także poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przyczyni się także do poprawy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej województwa świętokrzyskiego.
?php>
W opinii GDDKiA, przyjęte rozwiązania poprawiają skomunikowanie z drogami samorządowymi w tym w szczególności:
?php>
*z DW751 przez zaprojektowane skrzyżowanie/węzeł w m. Szewna na DW751,
?php>
*z DW755 przez projektowany węzeł Miłków oraz przez realizowanie odcinka tzw. małej obwodnicy Ostrowca z węzłem Brezelia na DW755,
?php>
*z DW 754 (kilka możliwości) przez obecną DW751 i DK9, małą Obwodnicę Ostrowca i dalej ul. Samsonowicza lub przez drogę gminą Al. 25-lecia.
?php>
Jednocześnie rozwiązania te spowodują wyłączenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, odciążając pozostałe drogi. Dają też możliwość harmonijnego planowania uzupełniającej sieci drogowej w nawiązaniu do istniejących i planowanych generatorów ruchu (centra handlowe i strefy przemysłowe), bez nakładania się ruchu lokalnego i tranzytowego.
?php>
Dodatkowo połączenie projektowanej obwodnicy z obecną DK 9 przez węzeł Rudka i dalej węzeł w m. Boksycka, a także zaprojektowany węzeł Miłków zapewnią wygodne połączenia z obecną siecią dróg powiatowych i gminnych, wpisując się w poprawę układu komunikacyjnego miasta i powiatu.
?php>
Ostateczna zajętość terenu pod drogę zostanie określona w decyzji ZRID wydanej przez Wojewodę Świętokrzyskiego. Jej uzyskanie możliwe będzie w 2024 r. Ostateczna decyzja ZRID przeniesie własność nieruchomości pod drogę na rzecz Skarbu Państwa za odszkodowaniem. Jednocześnie umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych.
Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca
Dodam tylko, że na przykładzie wózków sklepowych kultury urzytkowania ich nauczono ludzi z pomocą zwykłej złotówki potrzebnej do odpięcia wózka i odbioru sobie jej po zakupach i odprowadzenu wózka na miejsce. Z pomoca złotóweczki walczono ze złem. Taniutko i z kultura... da sie tylko trzeba to dobrze wykoncypować. A barany będą potulne jak baranki.
Obecnie wzór cnót.
00:07, 2025-05-14
Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca
Paweł masz troche racji, jednak to może być sensownym uzupełnieniem komunikacji miejskiej i podmiejskiej jeśli w sposób sensowny zostną rozmieszczone punkty wypożyczania i sposób zwrotu rowerów. Szczególnie sposób zwrotu rowerów powinien być dobrze przemyślany, aby unikać szkód wyrządzanych przez oszołomów. Bo to robi niepotrzebne koszty. Lub winduje cene ubezpieczenia. Szczególnie to drugie ma wpływ na cene wyporzyczeń. Co zatraca sens takiego przedsięwziecia i tu jest chyba miejsce z której się wzięła Twoja opinia. Tak samo kiedyś rozpoczynały wypożyczalnie kaset video i mimo wszystko z powodzeniem dociągnęły aż do czasów darmowych filmów w internecie. A teraz obecnie choć łatwo za darmo znaleźć coś w internecie wielu płaci za kablówke i platformy filmowe, czy sportowe, czy jakie tam jeszcze są. Istotą jest cel komu ma to służyć. I tu znajdziemy sens istnienia i sukcesu, tego jednak sensownego jeśli z sensem zorganizowanego uzupełnienia komunikacji. Peryferyjna wersja chyba zyska na największej popularności. Zakupowiczowa pewnie też jeśli będą abonamenty i duże zniżki dla szanujących mienie. Manie sobie jakiegoś mienia z natury żeczy szanujemy, nie szanują tego nieliczni i na nich potrzebny jest poskramiacz w postaci szybkiej ścieżki prawnego przywracania rozumu do prawilnego traktowania cudzego mienia. I to wiele istotnie zmienia. Narka Dowidzenia.
Były łobuiaczek
23:53, 2025-05-13
Rusza Eurowizja 2025. Kiedy wystąpi Polska?
Gdzie nagrywaja? W klubie pod błekitną ostrygą?
Nik
11:38, 2025-05-13
Ponad 11 mln zł. na rower miejski dla Ostrowca
11 ml zł wyrzuconych w błoto. Po co komu rower miejski w Ostrowcu? Generalnie miasta od lat wycofują się z rowerów miejskich (przykłady: Rzeszów, Bydgoszcz), ale co tam - Ostrowiec przecież stać!
Paweł
11:08, 2025-05-12
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz